Mijn TWEE puppies zijn er!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 20:16

Hehehehe... Haha!
Gingen vandaag onze Jack Russell pup ophalen, was er nog eentje over in het nest. Kon ik het toch niet laten en heb ik er dus twee meegenomen.
Het zijn twee teefjes en na veel discussies met de kinderen zijn we er uit: de een heet Jessie.
Nigel wilde perse Pikachu, maar dan vond ik echt niks...ter compromis heet ze nu Pika! Party!!
Onze twee Rottweilers zijn van mening verdeeld: Igor, de reu vind het wel interessant en Jaimy, het teefje vindt het helemaal niks, zij is ook nogal jaloers aangelegd en ook de baas over Igor. Nu heb ik de puppies dus in de gang met de bench open en de twee groten zoals altijd in de tuin. Maar hoe ik Jaimy eraan ga laten wennen????? Verward


Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:27

Oh wat gaaf... 2 puppies nog wel!!!
Maar goed dat je dadelijk in Wijhe ruimte genoeg hebt!
Och, Jaimy draait vanzelf wel bij, als je de puppies maar niet al te veel aandacht geeft als zij erbij is en haar er ook echt bij betrekt.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 20:34

Nou, ik heb haar nu laten ruiken terwijl ik de puppies op schoot had. Igor vond het prachtig, maar Jaimy ging grommen en op een gegeven moment wilde ze zelfs happen! Het is dat Bob haar aan de halsband vast had en terugtrok! Dus hoe laat ik haar wennen dan? Misschien beter buiten en niet in huis?

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:41

Ik denk dat je moet proberen om je te houden aan de leefregels (rangorde) van honden.
Je hebt nu de pups boven de rott's gezet door ze vast te houden op schoot en te laten snuffelen. Dan ook nog aan de riem, waardoor ze zich waarschijnlijk een stuk zelfverzekerder voelt.

Wel eng natuurlijk, van die kleintjes bij zulke grote!

Je moet eigenlijk zien te achterhalen of Jaimy sociaal (onder honden)is of niet. Als zij dit is, zal zij de pups niks doen, mits zij zich ook sociaal, dus onderdanig op stellen. (wat ze niet kunnen als ze op schoot zitten Haha! )

Het is idd verstandiger eerste kennismakingen buitenshuis plaats te laten vinden.

Eigenlijk ook buiten jullie tuin, zeg maar. _________________
En als verbeteren niet lukt
beginnen we gewoon opnieuw
Loesje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moosie op 2001-09-02 21:43 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 20:46

Dank je wel Loes!
Jaimy is in het bos etc heel sociaal met andere honden. Altijd geinteresseerd en blij, nooit vechten.
Maar nu vind ik het dus echt doodeng, ik ben bang dat ze zal happen. Met Igor is ze nl erg jaloers, ze wil onze onverdeelde aandacht.
Maar je tip klinkt ontzettend logisch, ik ga het zeker proberen!

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:54

Hihi, heet geen Loes
dit is mijn onderschrijft maar, ach en ik heet natuurlijk ook geen Moosie *LOL*
Als ik lees dat ze al erg jaloers op Igor is moet je wel erg opletten natuurlijk.
Respecteer haar status als eerste van de vier honden.

Dus altijd eerst Jaimy, dan de anderen.
Best tricky hoor, probeer anders nog even advies in te winnen van iemand die er echt verstand van heeft. Ik ben ook maar iemand die boeken gelezen heeft, en er maar 1 heeft.

Dit moet je echt even goed aan pakken, fouten zijn moeilijker te herstellen dan ze gemaakt zijn.
Ook je kinderen moet je even leren dat ze altijd eerst Jaimy aan moeten halen.
Nog iemand hier die iets zinnigs te melden heeft Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:58

oh gaaf!
verleidelijk he Lachen
Echt wel leuk, tja, 3 of 4 maakt natuurlijk ook niet meer uit! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 20:58

de tips van moosie zijn wel heel belangrijk.
Volgens mij zal jaimy niet echt bijten, dieren dus kleintjes zelden iets aan. Inderdaad hoort Jaimy ook een aai te krijgen voor elke aai die een van de andere honden krijgt, dat is belangrijk voor haar.
Have fun met de pups.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:02

als je nou thuis komt ga dan eerst jaimy gedag zeggen zodat zij merkt dat zij ook nog belangrijk is.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 21:46

oooops...oke moosie... Party!!
ik heb je tips net opgevolgd.
jaimy en igor aangelijnd buiten en de twee pups ook.
toen was ze heel geibteresseerd, en de pups gedroegen zich onderdanig.
na een tijdje het spul binnengezet en dat accepteerde jaimy ook.
jaimy en igor losgemaakt, ging ook goed. daarna de pups los.
koekje gegeven, eerst aan jaimy, dan aan igor, toen aan de pups....die waren nogal langzaam met hun kruimeltje en toen gromde jaimy flink, stoven de puppies weg en vrat zij de koekjes op... Party!!
nu lopen ze allemaal door de kamer, geen probleem. alleen als jaimy bij een van os zit, mag er niemand in de buurt, maar het is vooral mopperen wat ze tegen de puppies doet...
het lijkt dus nog mee te vallen... Lovers

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:49

Is het alleen nog verstandiger dit niet aangelijnd te doen Cool
Honden reageren altijd anders wanneer ze steun hebben van de riem(dus de baas).

Mooi dat het goed is gekomen, ik was helemaal vergeten je veel plezier te wensen met al dit moois!!! Knipoog

Noell
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:51

jaimy went er vanzelf aan! gun ze de tijd en misschien zla ze een keer boos doen maar dat is ook zo over!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 22:03

Oke Moosie..bij de volgende pup! Party!! Ik durfde het gewoon niet los. Ze zijn normaal heel sociaal met andere honden, maar vooral Jaimy is erg op ons gericht. Igor bijt ze altijd in zijn achterpoot als ze onverdeelde aandacht wil...ze bijt niet door en hij kijkt ons echt zo aan van 'pffffff...vrouwen!'
Maar ja...zo'n pupje is echt heeeeeel klein, ik kreeg al visioenen van onze nieuwste aanwinst tussen de tanden van Jaimy... Scheve mond\
Morgen dus niet aangelijnd in het bos...... Cool

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:05

Wat tof, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!!

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:07

Rest nu alleen nog te vragen om FOTO"S!!!!
Veel foto's!!!!!! Haha! *LOL*

Het komt vast goed allemaal, als je ze nu allemaal al zo in de rondte hebt dollen Clown

Ben benieuwd hoe snel je ze zindelijk hebt Extreme duivel
Mijn terriertje deed er wel 4 maanden over, nu is hij 8 maanden en alleen als iemand met een hoog stemmetje gedag zegt tegen hem vergeet ie alles Lovers

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 22:12

Ze zijn 6 weken en vandaag hebben ze nog alles keurig op het gras gedaan. Vannacht laat ik ze in de gang, met de bench open en overal kranten op de grond. Maar tot nu toe....als ik ze buitenzet doen ze alles meteen buiten, binnen 3 minuten! Ik hoop dat het zo blijft...we hebben ze meteen de hemel ingeprezen en een brokje gegeven....
Ik maak gauw foto;s!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 23:27

Het klinkt alsof Jaimy al vrede heeft met het "jonge grut", nog even en ze vindt nog dat het HAAR babies zijn Knipoog Knipoog . Ze doet vast wel lief tegen ze en ze zal ze zeker niet opeten. Voorlopig zorgen ze voor extra koekies, dus dat is goed.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 04:16

Gefeliciteerd met de puppies Suzanne Party!!
Wat is dat toch altijd weer leuk he, dat jonge spul Haha! En ik ging ook helemaal met Moosie mee en ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan. Ik heb zelf ook 7 honden en die regelen het allemaal wel onder mekaar. Het is effe een grauw en een snauw en iedereen weet z'n plek. Ik bemoei me er ook nooit mee. Ja, tot ze mekaar af proberen te maken natuurlijk *LOL* , maar zover zal het nooit komen.
Heel veel plezier met je nieuwe pups en we willen gauw foto's zien natuurlijk Party!! Party!!
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 05:20

O wat gaaf 2 puppies!! Leuk joh! Cool

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 06:50

Wat leuk!!!

Ik krijg ook gelijk weer "neigingen" om nog zo'n lekker klein poepietje op te halen!

Enne, je andere hond zal er snel genoeg aan wennen hoor! Moos moest de 1e maand ook niets van Sjimmie weten maar nu... er hoeft geen andere hond aan Sjimmie te komen!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 08:11

hoe is het vannacht gegaan suzanne????

hebben ze zich gedragen?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 09:12

Goh, dus je hebt nu VIER honden!! Wat kan dat beestengedoe toch uit de hand lopen hè? Haha!

Ik heb ooit 12 konijnen gehad Verward , dat liep ook een beetje uit de hand... Nu dan vier katten en twee paarden, is ook iets meer dan wat de gemiddelde nederlander wil... Haha!

Veel plezier met je honden! Verstand heb ik er niet van, dus advies kan ik je niet geven, maar het gaat vast wel goed!

Groetjes Mieke

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 10:49

Stoer zeg!!! Hoe is t nu tussen Jaimy en de pups?
Grappige namen trouwens *LOL* Jessie en Pika Haha!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 11:08

Nou suus, ik ben benieuwd naar de puppies.

Ach Jamie draait wel bij, het is nu even nieuw voor haar.

Laat me even weten of ik morgen kan komen kijken, maar ik heb je ook al een PB gestuurd.

Groetjes eveline

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:39

is idd zo dat aangelijnd nooit goed is: t lijkt eng misschien, maar aangelijnd zijn/doen honden vaak anders; ze kunnen niet hun normale, natuurlijke gedragspatroon volgen en ahndelingen doen, omdat ze simpelweg geen kant op kunnen.
Niet zozeer dat ze zich 'meer' voelen aan de riem, ze voelen zich eerder ebdreigd en meer stressie, omdat ze dus vast zitten. In de natuur zetten ze t soms op een lopen, springen, rennen ,doen, etc.
Dat kan aangelijnd niet, wat bij veel honden ander, onvoorspelbaar gedrag oplevert.
Laat ze allen los in een behoorkijke ruimte ( beste is zelfs een 'niet-eigen' ruimte, ergens van huis als bijv. t strand of t bos: dat is het terrein van niemand, dus zijn ze allen gelijk op dat gebied.
Natuurlijk zal er 1 de baas zijn en de ander plat gaan liggen en wat piepen ofzo. Hoort er allemaal bij.
Als je echt denkt dat ze elkaar opvreten ( niet zomaar hoor..) kun je altijd nog ingrijpen.

succes met je roedel Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers