kan drib eigelijk wel voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 21:10

Dribbel is nu pas 87 cm en word ongeveer 90 a 95 cm. Is een slankgebouwde shetlander.
Soms denk ik wel eens, zo klein en slank, hoe kan dat ooit een karretje houden met 1 a 2 mensen er op. klinkt nu misschien raar, maar ik wil hem niet overbelasten. zou hij dan beter in 2 span moeten lopen? ik weet het echt niet


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:33

Je moet niet verhgeten dat ook een shetje veel kracht bezit. Bovendien is trekken een ander verhaal als tillen! Je kunt een veel groter gewicht trekken als tillen! Maar kijk gewoon hoe dribbel het gaat doen... je bent nu toch nog aan het beleren?

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:37

natuurlijk kan dribbel voor de kar, * is ook maar heel klein en die kan ook voor de.
groetjes
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 04-02-22 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:44

Kijken hoe het gaat. Je ziet hele kleine ponies met volle karren. (Denk eens aan diekleine shetten met zware karren in de mijnen)

Maar goed, als je een kleine kar zoekt en niet direct met zijn allen erop gaat. Gewoon even aankijken hoe het gaat. Trekken is makkelijker als dragen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 21:52

hoe kan het dat hij nog zoveel gaat groeien?
Is hij nog zo jong?
(of ben ik nu beetje aan het ijlen?!)
mar ik denk zoiezo wel dat ie voor de kar kan hoor, shetjes zijn sterk!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 22:35

ik zou niet weten waarom niet. Idd wat jantina zegt, hoewel dat wel de wat grotere shetten waren...
En mocht het zo zijn dat hij het niet kan trekken, dan geeft ie dat echt wel aan hoor

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 11:33

Het beste kun je zorgen dat je een heel lichtgewicht karretje hebt en dan maximaal 2 personen erop.
Shetten staan erom bekent dat ze heel veel kunnen trekken, in verhouding tot andere paarden is een shet ongelofelijk sterk, en wanneer je niet door zwaar zand enzo gaat rijden moet het geen probleem zijn om met 2 personen op zo'n wagentje te gaan zitten.
Het is ook kwestie van training en het opbouwen van conditie en kracht.
Maar ik heb in mijn speurtocht naar info over kleine paardjes zelfs foto's gezien van shetten van zo'n 85 cm voor een wagentje, en dat schijnt allemaal goed te gaan.
Zolang je geen ritten van 20 km in gedachten hebt.... Haha!

Groetjes Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers