HELP!! Jong vogeltje gevonden!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

HELP!! Jong vogeltje gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 18:30

Net ontdekte ik bij ons op het terras een jong vogeltje. Hij heeft al veren, alleen zijn ogen zijn nog dicht. Hij is ook al best groot, ik denk dat het een jonge merel is. Verward
Volgens mij is hij ergens uit het nest gevallen en door onze katten op het terras gelegd. Ik weet dus niet waar hij vandaan komt.
Zijn hele bek zat vol met vliegeneieren, die heb ik eruit gepeuterd met een wattenstaafje. Daarna heb ik hem geprobeerd te voeren. Brood geweekt in water zodat het heel zacht is. Hij spuugt het alleen uit Misselijk (hij heeft precies èèn stukje gegeten).
Is er hier iemand die weet wat en hoe ik zo'n beestje moet voeren? Morgen breng ik hem naar de vogelopvang hier in de buurt, maar hij ziet er erg uitgehongerd uit.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!


:D


Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:53

Ik kan je een ding vertellen: Voer hem GEEN zaadjes!
Als je een jong vogeltje zaadjes/pitjes wat dan ook gaat voeren is ie binnen 5 min. dood..

Verder kun je misschien op internet wat opzoeken, want ik weet het zo allemaal niet precies uit mijn hoofd..

ohja, meelwormen, waren bij ons wel een succes!

Veel succes ermee Lachen



collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:02

wij hebben zelf vogeltjes van jongs af aan opgevoed
geef hem maden zoiets dat vinden ze lekker enne
vogelnogwat drappie pb me anders maar


En nog iets als het nog een heel jong vogeltje is voeren ze hem aan de grote vogels!! Huilen vandaar dat wij ze zelf zo groot hebben gebracht dat ze konden vliegen Haha!


denisje393

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:08

als vogeltjes nog bij hun moeder zijn wat eten ze dam? Wormen....

Lees dit onderschrift niet!!! Ik zei niet lezen!! Verward Helpt dit??? OW ga maar niet naar mijn profiel!! Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 19:17

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Wormen, daar had ik ook al aan gedacht, maar ik kan ze niet vinden. Ik ben een beetje gaan zoeken op internet, en las dat ik ze ipv geweekt brood ook geweekte kattenbrokjes kan geven. Dus dan doe ik dat maar... Morgen gaat hij naar de vogelopvang waar ze er verstand van hebben, het gaat er dus om dat hij tot morgen het goede voedsel krijgt. Bij de vogelopvang komt het vast wel goed, ik hoop alleen dat ik hem zo lang in leven kan houden!!
(Ik heb het idee dat hij al een tijdje is verlaten door zijn ouders, want die eitjes in zijn mond waren helemaal droog.)

:D

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:45

wij hebben die vogeltjes ook in leven gehouden toen ze nog geen haartjes enz. hadden dus moet het jou ook wel lukken neemik aan !!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:59

IK heb CeDe papagaaienbabyvoer ofzo gehaald toen ik een jonge zwaluw had. DAt werkt ook goed, zit alles in wat ze nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:03

Eiopfokmeel en dat nat maken en gewoon blikvoer van de kat. Water met een pipetje. Zo kregen wij ze wel groot. Gewoon het snaveltje wat opwrikken als hij tegen strubbelt en ver in de keel stoppen. Ze zijn soms heel koppig omdat jij hun mama niet bent maar meestal met een drupje water er achteraan slikken ze het wel door. En na het voeren zachtjes het buikje masseren. dat is heel belangrijk omdat ze zelf nog niet goed kunnen poepen.
Misschien voor vannacht een warme lamp erbij en een kruikje want een vogeltje alleen kan heel koud worden.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:29

geen kttevoer geven dat is veel te zout, wij geven meestal hondenbrokken geweekt, daar wordt ieder vogeltje groot en sterk van, wormen is moeilijk te voeren, aangezien die kronkelen.
Maar als het vogeltje zijn oogjes dicht heeft is hij volgens mij ziek of door een kat gegrepen

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:51

Bel de dierenambulance...die komen hem gelijk ophalen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 23:24

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dezelfde avond nog de vogelopvang hier in de buurt gebeld, en ben er op mijn fietsje naar toe geraced met het vogeltje in een doosje. Hij is daar veilig aangekomen en ik neem aan dat het wel goedkomt met hem, die mensen hebben er verstand van.
Heb ik toch weer een goede daad verricht Party!!

:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Antonius, BeFunny, Esther, GrapeshotBot, Koekie_186, Roosch, SandraWierda en 162 bezoekers