tip voor paarden met stalbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

tip voor paarden met stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 22:01

tip voor paarden met stalbenen
mijn paard heeft stalbenen veel bewegen hielp wel maar niet voor lang de volgende dag was het weer gewoon net zo dik.
toen heb ik het aan de da gevraagt en ik moest draven op het steen lange stukken het vocht word er dan als het waaren uitgeklopt en de benen in bandaceren van onder naar boven (strak naar losser) zodat het vocht naar boven werd geduwd.

ik d8 eerst van nou denk niet dat het veel nut heeft
maar ja toch maar proberen kan geen kwaad.

dus ik op het steen draven het later gewoon rijden.
hij had wondjes op zijn benen dus bandaceren kon ff niet.

nou ik doe dit nu 2 weken en het is zo verbeterd zijn benen zijn nog maar een heel klein beetje opgezet nou en als je is wist wat van benen hij had

en dat heb ik alleen al berijkt met 2 weken draven en nog niet eens de bandages om gedaan.

voor croniese (weet nie of je zo schrijft) stalbenen heeft het geen nut meer hoor want dat zit gewoon vast maar je kan het ltijd proberen toch
mijn paard heeft het iedergeval veel geholpen.
ik hoop dat ik iemand anders er ook mee help

groetjes vrolijk

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:46

MIjn paard heeft ook altijd stalbenen. Die staat gewoon altijd in de bandages. Ze gaan alleen af om te rijden! Het scheelt ook een hoop in wondjes. Hij had altijd wel wondjes aan zijn benen en door die bandages is dat veel minder.

Duif
Berichten: 56
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:35

Als je bleekselderij voert werkt het vocht verdrijvend.
Het kan zeker mee helpen en het kan geen kwaad.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:23

ik deed eerst ook vaker stalbandage's om,maar ik vond dat niet goed voor benen en niet fijn voor het paard,ik doe er nou gewoon niets aan.
ze worden s'morgens toch altijd op de wei gezet,en daar loopt ze het eraf,en als ik haar eraf haal voor te rijden is het sowieso al helemaal weg.
er zijn trouwens hier al behoorlijk wat toppic over geweest met ook tips enzo moet je even opzoeken met zoekfunctie

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:45

Voor het rijden even in de stapmolen werkt ook super
Stalbandages enz. daar houd ik gewoon niet van. Als het nou een echt medische reden heeft en ik mijn paard zo een plezieriger leven geef okee, maar niet voor redelijk kleine dingen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:53

Antoinette schreef:
Voor het rijden even in de stapmolen werkt ook super
Stalbandages enz. daar houd ik gewoon niet van. Als het nou een echt medische reden heeft en ik mijn paard zo een plezieriger leven geef okee, maar niet voor redelijk kleine dingen.


is precies wat ik ook wou zeggen hieboven,ik vind dat ook niet goed en hou daar niet van om altijd stalbandage's om te doen.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:24

Beste is nog heel veel weidegang, of in een paddock.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:23

Met stalbandages verplaats je het probleem gewoon.... Het vocht hoopt zich niet in de onderbenen op, maar hoger. Aangezien de benen daar wat dikker zijn en bespierder zijn zie je het vocht niet... Gewoon verleggen van het probleem. Je ziet het niet, maar het zit er wel.... Veel beweging is gewoon de beste (en naar mijn idee de enige) oplossing.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:16

dagelijks een scheutje appelazijn door voer...
wel gefermenteerde hoor...
nergens geen last mer van hoewel ik jouw tip van draven op de harde zeker zal onthouden!!!!!!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 11:18

nou ik heb dus alles geprobeert met veel losgooien enzo.
dan was het die dag wel weg maar de volgende dag als ik hem uit zijn stal haalde zat het er weer Boos!
maar nu blijft het weg
van die stalbandages had ik al gezegt dat ik die niet nodig heb gehad omdat het vocht uit zijn been is en dus hoef ik niet wat anders te doen.
dat het probleem word verlegt zit wel wat in.

groetjes Lachen