Devil in disguise.... *veuliebabe-aaaargh*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Devil in disguise.... *veuliebabe-aaaargh*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 22:43

Jeetje, we weten wel wat we op stal hebben, een regelrechte haaibaai! En nee, ik heb het niet over Wencke.... Tong uitsteken Die is juist super-de-superbraaf! Lovers

Vorige week zondagnacht werd er bij ons op stal weer een veuliebabe geboren. Een Bachelor NH uit een pony. Cool

Was wel leuk, we zeiden die avond al dat het zou komen. Maaike dus nog een poosje buiten zitten lezen, wij nog wat gekletst en wij lagen om een uur of twaalf op bed. Dromen

Om kwart over een ging mijn telefoon af. Ik met mijn duffe kop druk de foon uit. Roy:" Wie was het?" Gaaaap Ik:"Maaike..." WAAAAAAAAAAAT??? Maaike????? Dus de foon ging meteen nog een keer, nu nam ik wel op, want ik was meteen wakker. Maaike vertelde dus dat het veulen er net achter lag. We hadden verwacht dat het ergens vroeg in de morgen zou komen, maar niet binnen een paar uur. Wij dus aangekleed en naar stal gesprint.

En daar lag ze, 'Breezer'. Nog in het vlies en nat. Kwijl Zo kjoet! Heel ieniemienie, als je dan naar achter keek en je zag Wencke daar staan... Lips are sealed Maar goed, alles ging okay, nageboorte eraf, duurde even, maar het ging. Veulen had echter absoluut geen haast. Paar keer poging gedaan tot staan, maar dat vallen vond ze een reden tot maar gaan slapen, daar word je tenminste niet moe van. *LOL*

Wij zijn maar naar bed gegaan na een paar uur, ondertussen waren de eerste bezoekers midden in de nacht al gearriveerd. Gaaaap Hoorde de volgende dag dat de kleine muts na twee uur en een kwartier nog niet had gestaan en toen hadden ze haar toch maar even op de benen getild. De volgende dag was ze ook best wankel en toen moest je haar ook steeds op de benen zetten. Dus het LEEK een sloompie.

Dat bleek dus fout en goed ook. Het is een wolf in schaapskleren! Jeetje wat een figuur, echt een van haar ouders als je het mij vraagt. Pony (moeder) noemen we vaak al Hysterica en Bachelor, ach da's ook niet echt een simpele. Frusty

Echt dit veulen, ze ziet er zo superkjoet uit, je wilt haar echt oppakken en platknuffelen, maar daar ben je gauw vanaf gestapt, van dat idee. Extreme duivel
Ze staat werkelijk waar geen seconde stil. Wil je haar knuffelen, moet je haar in een veilige houdgreep tegen je aandrukken. (dan is ze wel even lief, met nadruk op EVEN) Kijk uit waar je je handen neerlegt, want bij de minste druk op haar billen zitten de achterbenen verdacht los. *bok, schop, bok* En echt, kleine kan raak meppen. Zit je haar aan te halen, wil het ook voorkomen dat je vliegensvlug moet zijn om een langsvliegend voorbeen te grijpen en een veulen om moet trekken. (of je moet het lekker vinden, zo'n been tegen je neus Extreme duivel Kom je bij Dondertje de box in, dan zit ze al zowat in je nek, zo enthousiast is ze. Mensenkinderen, je weet niet wat je meemaakt.

Gelukkig is het nu nog klein en is het makkelijk aan te pakken. Iemand tips wat te doen? Heel erg welkom! }>

Maar ach, toch is het monster wel erg schattig tegelijkertijd.... Party!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:08

Het is echt erg! Dat beestje is niet te geloven. Ik noem haar al Terror Tong uitsteken Zodra je de box inkomt is het al raak. Maar als je buiten de box staat te kijken, is dat ding zoooooooo lief en knuffelbaar!!!!! Foto's komen snel Lachen Lovers

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:16

Je hebt zo van die veulens hé, toen Vanta nog een klein lief veulentje was was het ook zo een dondersteen die haar achterbenen goed wist te gebruiken }>
Kun je niet anders doen dan terug trappen, ze moeten zich immers wel een beetje gedragen Schijnheilig
Zo een eigenwijze brutale kan je wel eens een lel geven zonder dat ze schuw worden. Wel uitkijken voor een 2e direcht nakomende trap *LOL*

Wat dat betreft is mijn Xen toch wel een brave knul, die heeft me nog geen enkele keer getrapt (toch niet met z'n achterbenen Tong uitsteken )
1 keer heeft hij met z'n voorbeen tegen me aan gezeten (bewust }> ) dus toen heb ik hem ook maar even duidelijk gemaakt dat ik geen speelmaatje ben Schijnheilig (moet ie maar met z'n halfbroertje flikken, doet ie ook overigens }> )

Leuk toch hé, dat veulenseizoen Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:18

oh nee!
nu maar hopen dat mijn bachelor wel een knuffel is Lachen
Ben gek op knuffelen Lachen
Ben heel benieuwd naar foto's!!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:04

Mijn bachelor was lief Tong uitsteken wel toevallig dat deze breezer heet mijne heet (beau) bacardi
Nou alleen nog wachten op foto's van dit monstertje

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:12

Een vriendin voedde haar veulen op met behulp van een opgevouwen krant. Het komt niet echt hard aan, maar het geeft wel een mooi 'pets!' geluid waar haar veulen van onder de indruk was. Zo werd het ook niet bang voor de hand.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 10:21

Dat is wel een idee eigenlijk! Dank!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:30

Maar:

ArwenLune schreef:
Zo werd het ook niet bang voor de hand.


Lijkt me soms toch een minder prettig idee, aangezien een paard vaak onder controlle wordt gehouden door gebruik te maken van handgebaren. Dan bedenken ze zich meestal wel, als je dat weg haalt blijft er een paard over wat nergens bang voor is en zich dus snel tegen je zal verzetten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:52

Sypheron schreef:
Lijkt me soms toch een minder prettig idee, aangezien een paard vaak onder controlle wordt gehouden door gebruik te maken van handgebaren. Dan bedenken ze zich meestal wel, als je dat weg haalt blijft er een paard over wat nergens bang voor is en zich dus snel tegen je zal verzetten.


Begrijp ik niet zo goed. Luisteren naar handgebaren is goed, maar dat wil toch alleen als het paard niet bang is voor de hand? (zich dus niet een ongeluk schrikt als je een keer met je hand zwaait, omdat 'ie denkt dat 'ie een klap krijgt) Verschil tussen bang zijn en respect hebben misschien?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:14

Ja tuurlijk, maar ik denk niet dat ie dan nog veel respect zal hebben voor de hand, aangezien hij dat met die krant zal gaan vergelijken waar hij/zij waarschijnlijk bang voor zal zijn geworden.