Naar de begrafenis geweest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Naar de begrafenis geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 15:32

Ik kom net terug van de begrafenis.

Eerst was er een ontzettend mooie dienst in de Andereas kerk. Er waren veel citaten van Dorine, en er werd weer een gedicht voorgelezen. Ik mocht helpen met bloemen dragen. Er waren er echt ontzettend veel.

Na de dienst zijn we naar Rosorum gereden. Daar mochten we opnieuw bloemen dragen. Bij het graf van Dorine werden nog een paar toespraakjes gehouden. Een door iemand van Favoriet fm, waar Dorine een paar jaar als vrijwilligster heeft gewerkt, een door de pastoor en een woord va dank door de broer van Peter.

Er waren meer dan 250 mensen, en ontzettend veel bloemen en kraanvogels.
Het was een ontzettend mooi afscheid.


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:39

Klinkt heel mooi in ieder geval. Fijn dat ze zo'n waardig afscheid heeft gekregen en omringd was door mensen die van haar hielden!
Ik denk dat Bokt elk jaar wel weer stilstaat bij deze dag, een soort dag van bezinning.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 15:41

Het bloemstuk van bokt was trouwens ook gigantisch mooi. Heel veel witte rozen, en echt enorm groot!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:43

Dan heb ik jou dus ook gezien, ik was ook bij de dienst, ben uit respect voor de familie niet meegegaan naar de begraafplaats. Vond de dienst erg indrukwekkend.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:59

Het was inderdaad allemaal erg mooi en indrukwekkend. Bij de begraafplaats viel me pas op hoeveel mensen er nou eigenlijk waren en dat waren er ontzettend veel echt super. Ik heb ook bloemen mogen dragen, dat waren er ook ontzettend veel. Wij hebben kraanvogels op de kist gegooid tussen de rozenblaadjes.
Ik vond het ook erg mooi dat de zon bleef schijnen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:08

Dat klinkt allemaal heel erg mooi! Ik weet zeker dat het heel erg veel steun is voor alle dierbaren en naasten dat er zoveel mensen zijn geweest op de begrafenis!

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:09

het was inderdaad een erg mooie dienst, het was echt Dorine. ik kan het niet anders omschrijven. Ik mocht helpen de bloemen dragen en vond het heel indrukwekkend allemaal. Wat me erg opviel was dat bij het laatste moment stilte bij het graf er juist op dat moment 3 straaljagers voorbij kwamen ( net een laatste groet) Ik ben heel blij dat ik toch gegaan ben en wens Peter en familie heel veel sterkte.

springen is passie, dressuur is een kunst

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:18

Ik ben net thuisgebracht door Paulien. Ben ook naar beide geweest. De kerkdienst was erg mooi! En Dorine heeft een erg mooi plekje op de begraafplaats! Was wel ontroerend, maar wel mooi...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:30

Ik ben nu ook net thuis, het was heel erg indrukwekkend allemaal. De kerkdienst was erg mooi, ik heb ook bloemen gedragen, de kerk in en later weer uit, bij de begraafplaats waren we net te laat voor de bloemen, omdat we geen parkeerplek konden vinden. Ik had de eer om tot twee keer toe de bloemen van bokt te mogen dragen, erg mooi.

Ik wil nogmaals alle naasten heel veel sterkte wensen en bedanken voor het feit dat we erbij mochten zijn.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:40

ik ben ook thuis en kan een ding zegen...
Ze heeft nu haar rust en haar plekje gevonden.Boos!

trotse moeder van 2 prinsesjes

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:54

Ook ik ben net thuis. Ook ik heb geholpen met bloemen dragen (zowel in de kerk als op de begraafplaats). Ik vond het erg emotioneel maar ook heel erg mooi...
Zit nu verdrietig, maar dankbaar achter de computer

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Joost
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:11

Zo eindelijk thuis terwijl het een thuiswedstrijd was
Behoorlijke pijn in mijn hoofd. But hey it was worth it dacht ik
Een hele mooie dag die wij als familie nooit zullen vergeten.

Langs deze weg allemaal heel erg bedankt, fijn dat jullie er waren of aan ons dachten. Ikzelf moest wel even een beetje lachen toen precies aan het einde van de ceremonie op de begraafplaats die drie straaljagers overvlogen. "Heaven Express special" leek het wel.

Had Iemand een taxi besteld??

jammer dat er zoveel mensen geweest zijn die ik niet persoonlijk heb kunnen spreken.

Allemaal bedankt namens de familie en we houden jullie nog wel even op de hoogte

Joost van lijden

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:13

we hebben het met alle liefde gedaan hoor Joost denk dat ik dat namens vele zeggen kan.
Toen die straaljagers over kwamen hield ik het ook niet droog.

trotse moeder van 2 prinsesjes


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:15

Joost, ik wil je alleen nog even laten weten dat je een kanjer bent!
Die positiviteit die Dorine had is niet vreemd voor jou! Je klinkt alsof je er vrede mee hebt, ondanks dat het altijd moeilijk is.
Ik hoop dat al dit verdriet wat zal slijten, dat het een mooi plekje krijgt en dat jullie verder kunnen gaan met een gelukkig leven zonder dat je daarbij Dorine ooit zou kunnen vergeten!

Hou vol.... je straalt de kracht uit dat je het kan!
*knuffel*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:23

het was heel erg mooi.. kende dorine niet maar aan het einde van de kerkdienst heb ik wel 1 traantje gelaten hoor Verdrietig kon het niet drooghouden.. al die bloemstukken echt mooi hoor Knipoog en dan op de begravenis zelf zoveel mensen Knipoog nu had ze erg veel aandacht Lachen

Machie

Berichten: 15996
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:35

ik ben ook nu net thuis. Joost, ook ik vind het geweldig van je, en heb je zelfs nog even mogen spreken. Ik vond het heel erg moeilijk om Peter te condoleren. Toen ik tegen hem zei, Bedankt, dat wij hierbij aanwezig mochten zijn, vertelde hij dat dorine het zo gewilt had, en dat haar laatste weken erg veel om bokt heen hebben gedraait. Ook vertelden peters ouders nog dat wij voor hun net familie waren, omdat we dorine en familie zo vreselijk goed hebben gesteund! Ik ben blij dat ik geweest ben, het was heel emotioneel, maar ook heel erg mooi. dorine, rust zacht, vergeten doen we je nooit.....

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:41

Joost, ik heb je neit gesproken maar ik ben er allebei de dagen geweest. Het overvliegen van de vliegtuigen was inderdaad net een teken. Vond het echt heel erg toepasselijk, vooral na het laatste lied in de kerk (vlieg met me mee).

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:53

Het was een hele mooi dienst en ik was erg onder de indruk van het aantal mensen dat er was. Dat werd bij het graf ook heel goed verwoord door de broer van Peter. Ik heb behoorlijk wat bokkers gezien en dan waren er ook nog heel veel van wie ik niet eens weet dat ze bokker zijn.

Die straaljagers hadden niet op een beter moment over kunnen komen. Dat was nou echt wat je noemt een "teken van boven".

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:04

wouw zeg krijg het er koud van.
zit te rillen hier. ik ben niet geweest omdat ik dorien niet zo voor heteerst wilde ontmoten, maar zal haar nooit vergeten. dorine rust zacht want jij blijft bij ons in ons hart.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:14

Ik vond het ook heel erg prachtig.
Ik vond het echt zo'n eer dat ik 1 van de 6 kistdragers mocht zijn ookal was dat ookwel extra moeilijk.

Joost fijn dat je na afloop nog even bij de auto kwam praten.
Ik wens jullie heel erg veel sterkte met het geven van een plekje aan jullie verdriet.
dikke knuffel van mij
Kim

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:26

Nimber schreef:
Ik vond het ook heel erg prachtig.
Ik vond het echt zo'n eer dat ik 1 van de 6 kistdragers mocht zijn ookal was dat ookwel extra moeilijk.


Helemaal mee eens.
Ik ben heel blij dat ik dit heb mogen doen.
Ik heb verder helaas geen woorden meer, wel gevoelens.
Als ik ze in woorden uit kan drukken, dan zal ik dat zeker nog doen.

Iedereen heel veel sterkte.

a dirty mind is a joy forever

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:58

Ik kon er spijtig genoeg niet bijzijn het was een betje ver vanuit Belgie. Maar ik heb jullie wel een rouw kaartje gestuurd Joost. En nogmaals heel veel sterkte.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:17

Ook ik was één van de vele aanwezigen. Het hele gebeuren heeft een behoorlijke indruk op me gemaakt, welke menigeen niet ongemerkt is gebleven. Ik zal dan ook nog los van dit een stukje schrijven..

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:38

Ik ben er niet bij geweest, maar heb wel de hele nacht wakker gelegen en vandaag heel erg veel aan jullie gedacht. Iedereen heel erg veel sterkte...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:43

Ik denk dat ik ook wel redelijk opgevallen zal zijn... Mijn ogen zijn niet erg vaak droog geweest en vooral het neerleggen van de vogeltjes vond ik echt heel erg moeilijk...
Overigens het lopen met de bloemen, de kerk in ook...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ceffyl, IASCrawler, YandexBot en 132 bezoekers