Zonder frontriem op wedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Zonder frontriem op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 13:16

Mijn paard heeft zich 1,5 week geleden (29 juni) aardig gestoten aan de vrachtwagenrand (zie foto in m'n profiel). Daarbij is ook z'n maantop los geweest en dus gehecht.
Met oefenen rij ik nu zonder frontriem, zodat die wond kan herstellen. Ik heb op de plaats waar de frontriem aan het hoofdstel vast zit 2 leertjes gemaakt. Dus het zit wel gewoon vast.

Maar goed, zondag (13 juli) heb ik weer concours. En nu wil ik zonder frontriem starten. Ik de KNHS gebeld over hoe en wat.
Nou, ik kan geen dispensatie aanvragen voor 1 wedstrijd. En ook een dierenartsverklaring is ongeldig. Kortom, ik mag officieel gediskwalificeerd worden als ik op wedstrijd ga zonder frontriem.

Maar nu zei dat vrouwke van de KNHS dat er eigelijk niets in het regelement staat over frontriempjes.

Wat doen? Gewoon het erop wagen en heel de zaterdag spenderen aan wassen, poetsen, vlechten, uitmesten, enz, en gokken op een lieve jury die niet moeilijk doet. Of maar een wedstrijdje overslaan?
(niet dat ik zo'n hekel heb aan poetsen enzo, maar het is best rot als je daar op concours staat, en je mag niet starten)

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:19

Zou gewoon gaan...

Als ze dr over beginnen zou ik het gewoon netjes uitleggen, en anders aanvoeren dat je met goed fatsoen de KNHS hebt gebeld, en dat je is verteld dat er wat beterft frontriemen geen speciefieke regels zijn.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:28

Idd, er staat niets vermeld in de reglementen over frontriemen, wel veel over neusriemen. Het enige dat er een beetje op lijkt is het verbod op hulpmiddelen die het paard/pony in zijn zicht belemmeren. Ook niet echt van toepassing dus.
Ik zou gewoon lekker gaan rijden en voor de zekerheid het verhaal aan de jury uitleggen voordat je start.

Succes!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!


Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:53

Ik zou ook gewoon gaan..
Als de jury erover zou beginnen, zou ik het gewoon uitleggen en een beetje vriendelijke jury begrijpt de situatie en zal er geen punt van maken lijt me..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:04

ik zou voordat je start even naar de jury toelopen,even uitlegen hoezo en wat,en dan pas je proef rijden.
ik denk eigenlijk wel dat het mag hoor.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:27

Ik zou dus niks zeggen. De kans is misschien klein dat de jury mekkert maar zou het risico niet nemen. En waarschijnlijk valt het ze niet eens op! Waar heb je wedstrijd?

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:32

Ik zou ook gewoon gaan, in ieder geval alvast heel veel succes!!! En ik denk zelf dat de jury er ook niet echt heel moeilijk over doet. Als ze alsnog vragen waarom dat je geen frontriem hebt dan kan je het nog vertellen. Wat zeggen ze er op de rijvereniging van???

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 19:04

Ja ik start in ieder geval. Wedstrijd is in Roggel. Locatie: Heldensedijk/Leuksehoeve

Dus niets zeggen tegen de jury? Alleen als ze het vragen.
Het staat em trouwens veel mooier zonder frontriem *LOL* Alleen die wond d'r onder is minder Lips are sealed

Rijvereniging is vanavond. Ons pap heeft geen zin om te rijden met de vrachtwagen, dus we gaan niet...

Aah eind dit jaar heb ik zelf vrachtwagenbewijs, dus da komt allemaal goed

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:04

Ik zou gewoon gaan, niet gaan en later te weten komen dat het niet erg was is ook weer zo iets. Dat is erg jammer.
Gewoon gaan! Succes

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 19:19

Fairie schreef:
Succes


Dank je

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:22

Alsjeblieft! Laat ons wel weten wat het nou geworden is he!
Of je mee hebt mogen doen of dat ze het erg vonden.
Succes (nogmaals Lachen )

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:05

hey leuk in roggel,daar heb of had ik wedstrijd :d haha.
is dicht bij mij.
ga je ook naar de plaatsen nederweert,kessel,beek,bochtholtz enz enz die bij de wedstrijden onder limburg staan?
anders heeft je pony niet mischien een lange voorpluk?
hang je die lekker ervoor Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 20:22

Ja we gaan naar Roggel, Heibloem, Horst en Sevenum. Da's ongeveer Limburg. De rest in Brabant. (kring Helmond).

En de voorpluk doe ik sowieso niet invlechten, omdat ik geen stiekje d'r om kan krijgen met die wond Haha! Oh en het is paard Nerd

Maar goed. Ik laat het jullie weten. Het zal wel niet veel soeps zijn. Als ik tegen een winstpunt aan zit (vanaf 153) en/of lekker heb gereden ben ik helemaal in de 7e hemel. Het ging het afgelopen jaar nogal Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 09-07-03 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:29

Trouwens dan ziet de jury het ook hoe het zit als ze er iets van zeggen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:51

ja sevenum en horst ga/ben ik ook heen/geweest Haha!
wel leuk eens een bokker die daar ook gaat Haha!
ben je ook alles in stramproy geweest?
moest zo mooi zijn daar ofzowat?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 21:26

nee zo diep gaan we Limburg ook weer niet in Tong uitsteken Extreme duivel

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:37

Als ik jou was zou ik voor de proef (of nog beter: voordat je rubriek begint) even naar de jury lopen en je probleem voorleggen.
Kan me niet voorstellen dat ze moeilijk doen, zeker omdat de wond nogal duidelijk zichtbaar is.
Veel succes, probeer er een leuke dag van te maken !

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 00:56

Oscar schreef:
Als ik jou was zou ik voor de proef (of nog beter: voordat je rubriek begint) even naar de jury lopen en je probleem voorleggen.
Kan me niet voorstellen dat ze moeilijk doen, zeker omdat de wond nogal duidelijk zichtbaar is.


Ja dat wilde ik eigelijk ook doen. Dat praat toch iets makkelijker als op je paard tegen iemand in een auto.

Citaat:
Veel succes, probeer er een leuke dag van te maken !


Na het zien van de startlijst weet ik het niet meer hoor...... Haha!
Datum: 13 juli
aanvang: 13.30
Ring: 13
Startnummer................. 12 pfffff dat scheelde niet veel.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 14:58

Als je zo twijfeld waarom neem je dan niet zo'n frontriem met zo'n ketting.Die zitten 9 van de 10 keer losser dan een gewone waardoor die wat lager gaat hangen.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 15:00

Hmm ik vind het een beetje overdreven om voor 1 concours een nieuwe frontriem te kopen. En vooral omdat ik net een nieuwe heb....

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:10

En ik blijf het echt een gaaf dier vinden! Dus als je hem nog ooit verkoopt Knipoog.....

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 19:20

orionneke schreef:
En ik blijf het echt een gaaf dier vinden! Dus als je hem nog ooit verkoopt Knipoog.....


Meen je dat? M'n zusje zei meteen: JA VERKOOP EM
Vraag het aan iedereen. Niemand wil hem, al krijgen ze er geld bij. Dus ik vraag me hier toch maar af of je niet het paard van m'n zusje voor ogen hebt?? Die is meer geliefd...

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:07

Vonnie84"]
[quote="orionneke schreef:
En ik blijf het echt een gaaf dier vinden! Dus als je hem nog ooit verkoopt Knipoog.....


Meen je dat? M'n zusje zei meteen: JA VERKOOP EM
Vraag het aan iedereen. Niemand wil hem, al krijgen ze er geld bij. Dus ik vraag me hier toch maar af of je niet het paard van m'n zusje voor ogen hebt?? Die is meer geliefd...
[/quote]

Uh ja dat was die van je zus die rij foto maar ik vind hem juist in de wei meer tonen...........dusse ik ben er nog niet uit Haha! Haha!
Is ie zo lastig dan? Je had in iedergeval weer prijs zag ik Haha!.

Ik zie ook dat jullie bijna indentieke profielen hebben, niet zo slim om juist van je ZUS een rij foto te plaatsen...Haha! Haha!, heb je er geen van jezelf? Keertje zuslief met camera in de hand neerzetten.....Knipoog

Wil zij dan wel haar paard verkopen aangezien ze zo'n zeer lieve opmerking maakte, hahaha.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:19

ghehe nou ben je ons wel ECHT door elkaar aan het halen.. ik was degene met prijs Cool en nee ik wil mijn paard niet verkopen, dat zei ik over haar paard, want ik dacht dat je die bedoelde. En kwil wel foto's maken van haar hoor, maar die digi is van dr vriend en dieser een beetje zuinig op, misschien zondag *LOL*
(Sorry von dak je topic verstoor maar kverveel me)
Mooie uitstraling trouwens, jouw paard. Ik zei dan ook niet: Ja, verkoop 'm, maar: ja, ruil 'm Haha!
Oh das die van Corleone, daar had ik nog over gepb't, waar ik overigens nix op terug gehad heb Boos!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 00:55

beautyfull_mickey schreef:
ik zou voordat je start even naar de jury toelopen,even uitlegen hoezo en wat,en dan pas je proef rijden.
ik denk eigenlijk wel dat het mag hoor.


mee eens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marja en 56 bezoekers