Likit....voor wie bedoeld paard of mens??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Likit....voor wie bedoeld paard of mens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 12:48

Hallo bokkers,

Afgelopen week een lik steen gehaald voor Mecie. Haha!
Het is zo'n ronde met een gat erin ook wel LIKIT genoemd.

Nu had ik zo'n mooie groene meegenomen en de smaak was appel.
Touwtje door heen gehangen en ophangen maar. Vingers aflikken

Maar ooooooooh wat rook die likit enorm lekker!!

Ik was zo nieuwschierig dat ik er maar een likje aan waagde ......en het was ook nog lekker ook! Vingers aflikken Vingers aflikken
Maar wat bleek nu.......ik was niet de enigste op stal die het lekker von ruiken......iedereen liep er naar toe en iedereen was nieuwschierig.
Zou het ook zo lekker smaken ......het ruikt heerlijk.

Stieken waagde verschillende mensen een lik aan de steen. Vork Vork
En iedereen vond het lekker smaken.

Mecie vond het wel vreemd dat iedereen aan haar steen zat te likken.

Mecie vond het ook heel erg lekker......zo lekker.......dat ie de volgende dag op was.
Weg 6 euro!! Boos! Boos!
Ze rook helemaal naar appel en ze zat er helemaal onder.

Nu maar zo'n speciaal touw aanschaffen waar de likit midden in 2 plastic ringen komt te hangen zodat het moeilijker word om aan te knabbelen en de likit langer mee gaat. *LOL* Pling

En dan nog een beveiliging voor de mensen op stal.......anders is ie alsnog snel op. Vork

Wie heeft er ervaring met deze likstenen??

Groetjes: Corina


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:50

Geen ervaring, maar heb wel moeten lachen om je verhaal Knipoog .

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:51

Ik heb nog zo'n houder, mijn paard kon er niet mee overweg. Die steen bleef daar maar hangen en toen gingen de vliegen eraan zitten. Steen in de voerbak gelegd, toen was 'ie de volgende dag op...

Als je de houder over wilt nemen moet je maar even PBen, denk dat het wel in een grote envelop past.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:52

Hahaha ja lekker he Corina Vingers aflikken Ik heb er zaterdag ook 1 gekocht voor mijn paard! Ook een groene en rook naar kaneel en appel.. ik dacht ik neem eens een likje om te kijken hoe dat nou smaakt Vingers aflikken jummie dat smaakte naar snoepjes Tong uitsteken Uiteindelijk heb ik hem toch maar aan Omar gegeven die er in 1e instantie bang voor was.. wat is dat voor raar groen ding.. toen heb ik hem aan de likit houder opgehangen en de volgende dag was hij weg Bloos hij had hem opgegeten *LOL* Niks te likit... EAT IT Vingers aflikken Vork

Oh Corina.. geld verspilling zo'n speciaal touw van in totaal met steen 19,95 Euro Omar had hem de volgende dag ook helemaal opgegeten en hij was niet de enige op stal Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Cookies
Berichten: 6573
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:55

Ik heb er 2. 1 met appel smaak en 1 met mintsmaak. Hij vindt ze allebei niet te vreten.

Come over to the dark side, we have cookies!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:13

ik heb er geen ervaring mee maar jou verhaal is wel om te lachen *LOL*:D

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:22

Met zo'n houder doen ze er niet langer over hoor Knipoog Ik heb zo'n bal waar die lickits in moeten en nog heeft ie ze in een paar uur op! Alleen is ie te lui om het laatste restje eruit te halen en dat trekt al die vieze vliegen aan!

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:31

Hihihi wat een grappig verhaal.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:41

Hahah, wata een leuk verhaal zeg! Tong uitsteken Zo zie je maar weer dat de bazinnetjes op hun paarden gaan lijken Knipoog
Nou, mooi toch, dat ze de steen lekker vond. maar in 1 dag op beetje duur ja Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:44

Mijn paard heeft hem eerst 2 maanden laten hangen en toen heeft ze hem ontdekt en in een paar uur helemaal opgelikt...
Als ik er nu weer een koop dan weet ze ook niet hoe snel ze hem op moet krijgen Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:46

Aramat schreef:
Met zo'n houder doen ze er niet langer over hoor Knipoog Ik heb zo'n bal waar die lickits in moeten en nog heeft ie ze in een paar uur op! Alleen is ie te lui om het laatste restje eruit te halen en dat trekt al die vieze vliegen aan!


Haha! hier hetzelfde... die vieze vliegen Misselijk

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:59

ik heb er 2, de oranje had hij in 1 avondje op....de groene moet k nog krijgen, als ie lief is Tong uitsteken

wel jammer dat ze zo duur zijn!

ik had er ook ff aan gelikt haha vond die oranje niet super, dat was wortel met nogiets

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:03

haha ze vinden ze lekker he? die van mij ook, maar die doet er dan 3 dagen mee
zunig an

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:03

Ik had er ook 1, die was binnen een uurtje op! Vond hem toen ook lekker ruiken/eruit zien, maar was zo'n muts Bloos dat ik geen likje durfde te nemen, haha!! Achteraf bezien toch wel jammer! Haha!

Dag, lieve Kristal...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:11

Hier ook binnen een uurtje of zo op (in houder) maar omdat meneer niet makkelijk genoeg bij het restje kon heeft hij ook de houder maar gesloopt Bloos

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:11

Hier ook binnen een uurtje of zo op (in houder) maar omdat meneer niet makkelijk genoeg bij het restje kon heeft hij ook de houder maar gesloopt Bloos

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:14

Cookies schreef:
Ik heb er 2. 1 met appel smaak en 1 met mintsmaak. Hij vindt ze allebei niet te vreten.


Dito alhier... Imker kreeg een appel Likit en hij keek heel dat ding niet aan. Had ik hem in zijn voerbak gelegd, Imker mikt hem er wel even uit: Ik LUST dat helemaal niet!!!

Toen heb ik hem maar weggegeven, dagdag centjes....

Toos paardloos

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:13

Special vindt de Likit steen zelfs zo lekker dat ze hem gelijk helemaal op eet. Ondanks dat ik een speciale houder heb met twee van de plastic dingen en een touw er door heen. Dus nu koop ik er eens in de maand een. Maar ja, wel een beetje duur eigenlijk. Ze zijn te lekker !!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:16

Ja dat is bij ons ook het geval.. hihi ik heb er ook een keer van geproefd en het is inderdaad wel lekker, sunny heeft dat ding ook in een nachtje op.. De andere pony was er in het begin bang voor..*zucht* er lag iets vreemds in de voerbak..maar toen hij het had ontdekt was die ook zo op..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:17

Ik had er eentje met honingsmaak...lekkerrrrr. Ook ik kon er niet van afblijven. Knipoog

En de paarden hebben dat ding ook in 1 nacht opgelikt...Scheve mond

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 15:27

Ze hadden die dingen niet Likit moeten noemen maar Bite-it!!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:50

Bij ons op stal hadden ook twee mensen die dingen, ze hebben hem in zo'n ronde bal aan de muur hangen, de tongue twister ofzoiets, daar kunnen twee van die dingen in. Beide paarden hebben als een bezetene staan knagen aan dat ding: resultaat binnen een uur waren de likits weg, inclusief plastic en ongeveer een kwart van de tongue twister, "want die smaakte er ook nog wel naar"
Ik heb er zelf ook een likje van genomen hahaha, erg lekker, het is net dat spul waar ze die extran snoepjes van maken, volgens mij is het gewoon druivensuiker met smaakje...
Ikz ou zelf nooit zoiets kopen voor mijn paard, ik weet niet of het goed is als ze binnen een uur zo'n blok met van die zoete troep naar binnen werken..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:50

Vroeger had je ze van een soort drop-stroop *LOL* (ja, lekker duidelijk), daar was mijn paard helemaal weg van (zat dan ook meteen heerlijk onder) Vingers aflikken , maar omdat die gingen smelten in de zomer zijn ze tegenwoordig van ander spul gemaakt; vind meneer niks aan en vertikt het ook om ze te eten.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:54

ze zijn zeker lekker, ik nam er ook altijd een likkie van Tong uitsteken Vingers aflikken

Midden in de stal hangen is een idee maar langer dan 2 dagen zal ie niet hangen.
Ik vind ze peperduur voor een eenhaps cracker.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:09

Ik ken ze niet. Waar koop je die dingen?
En is het alleen voor het lekker, of heeft het ook een functie?

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LesleyAnne, onpaard en 87 bezoekers