Opleiding management en paardenhouderij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chino
Berichten: 9
Geregistreerd: 31-05-03

Opleiding management en paardenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 11:39

Zijn er mensen die de opleiding management en paadenhouderij in Dronten doen of gaan doen? Ik zit er namelijk aan te denken om het te gaan doen maar wil graag wat meer info over deze opleiding en school en dergelijke.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:49

Een meisje bij ons op stal gaat die opleiding doen!!!! Ik kan aan haar wel vragen hoe en wat.....? Wat wil je weten....???

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:16

Zowel Snowdon, Maya en ik doen de opleiding, we gaan volgend jaar naar de 2de. Als je vragen hebt kun je ons daarover pb-en.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:20

*meldt zich*

what do you want to know? Lachen De school is in elk geval erg gezellig, kan wel wennen zijn voor je, was t voor mij in elk geval wel Lachen De opleiding is erg bedrijfskundig gericht, maar wel te doen, doordat er verspreid over het jaar paardgerichte vakken of opdrachten zijn! Zo blijft het interessant Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:48

*Meldt zich ook Haha! *

Wie de opleiding nu voor t eerste jaar gedaan hebben hier van bokt staat hierboven. Mijn klasgenoten dus Miseryfox zit een jaar hoger dus die zou je eventueel ook kunnen pb'en. Daarnaast doen Jura, Harriewijk en nog iemand hier de avondopleiding.

Ehm, de opleiding, het is gewoon een bedrijfskunde opleiding met wat 2 paardenmodules, ook doe je de stage's gericht op de paardensector, en ga je een paar keer naar praktijkschool waar je je Ruiter en Koetsiersbewijs haalt. Daarnaast examen in Groomen en Longeren. Dit is al het paardgerichte stof dat je krijgt. Verder krijg je vakken zoals Bedrijfsadministratie, Bedrijfseconomie, Recht, Bodem, Statistiek, Marketing, Engels, Frans/Duits, Inkoop, Logistiek en nog wat computerlessen. Dit is redelijk saai maar wel nuttig en belangrijk dus als je gemotiveerd bent is dat ook niet zo'n probleem.

De school, deze is Christelijk, en dat is aanwezig. Er zijn 2 christelijke studentenverenigingen en 1 "feest"studentenvereniging. Elke periode is er een opening met eeh een soort bijbelvertelsel en wordt daar ook over gepraat, over hoe de mensen dit kunnen in hun leven kunnen doen. Het staat een ieder vrij om daar bij te zijn of niet. Daarnaast zijn er een behoorlijk aantal leraren die een dagopening doen. Dus als de les om 8 uur begint een stuk uit de Bijbel leest. Er zijn er ook die dat niet doen.

Ik moet zeggen dat mijn indruk van deze opleiding wel klopte, het is een bedrijfskundige opleiding, geen paardenopleiding. Dat wordt erbij gedaan om leerlingen te trekken, ik verwacht er niet bijzonder veel aan te hebben "later" maar t is wel leuk. Je moet wel gemotiveerd zijn voor de bedrijfskunde, het is niet zo makkelijk als op de Havo, er moet wel eens aangepoot worden, maar de werkstukken enzo zijn wel leuk om te doen. Ik zou zeggen, ga ervoor, en geniet van de KMC Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 01:12

Geen reactie meer? Heel dat stuk voor niets getypt?