Dressuurwedstrijd met zichtbare bijtplek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Dressuurwedstrijd met zichtbare bijtplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 11:25

Kevin staat sinds twee weken op het land. Nu stond er in eerste instantie ook een soort pit-bull in shetlandvorm bij die Kevin twee bijtplekken heeft bezorgd Boos! .

Beide plekken zijn inmiddels dicht. Het ziet er rustig uit. Ze zitten niet in de buurt van het zadel of shabrak en met bewegen lijkt Kevin er geen last van te hebben. Hij is in elk geval niet onregelmatig of stijf (dwz niet stijver dan normaal Haha! ).

Komende zaterdag heb ik een wedstrijd (gewoon B-proefje). De ene bijtplek zie je niet als ik aan het rondrijden ben, maar de andere zit toch wel op een duidelijk zichtbare plek.

Het is een rode plek, ongeveer rijksdaalder groot. Er groeit natuurlijk nog geen haar op.

Wat zal ik hiermee doen? Niets en gewoon starten? Even melden bij secretariaat? Hoe reageren jury's over het algemeen op iets dergelijks?



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:26

gewoon starten en als er vragen over gesteld worden uitleggen. Moet echt geen probleem zijn hoor.

:evaw:

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 11:32

Thanks, ik zat zelf ook in die richting te denken Haha! (en als ik flink doorrij dan ziet de jury het misschien niet eens Tong uitsteken).

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:36

Ik denk dat het je een 4 voor de verzorging oplevert Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 12:09

Oh, in dat geval laat ik ook de blubber op zn benen zitten Tong uitsteken (ben ik dan even snel klaar komende zaterdag Haha!).

Zeg Fitz, jij bent toch niet toevallig jury he?

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:36

Sjimmy schreef:
gewoon starten en als er vragen over gesteld worden uitleggen. Moet echt geen probleem zijn hoor.


ja zou ik ook doen, je kunt er toch niks aan doen dat hij die plek heeft. een pony kan nou eenmaal bijtplekken hebben en ik vind dat ze dat maar moeten accepteren hoor.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:57

Een pleister erop plakken? Haha!

Er zijn zoveel paarden die kleine wondjes hebben door bijvoorbeeld enthousiast weidegedrag. Het lijkt mij dat je gewoon kunt starten.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:43

Apple schreef:

Zeg Fitz, jij bent toch niet toevallig jury he?


Nee, jammer he? Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:51

Ik denk dat je paard beter af en toe een schrammetje of wondje kan hebben en lekker buiten komt dan dat hij/zij zich de hele dag op stal moet staan vervelen wat "stel er komt iets aan het dure wedstrijdpaard" Haha!
Veel succes daar!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:51

dikke laag verband erom Lachen

Gewoon starten dus Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:55

als het je echt irriteerd kun je er wat schoensmeer op smeren, ik heb op stage ook op deze manier de spoorgaten weg moeten werken, werkt prima
en wat goed is voor leer (dode huid)kan ook vast geen kwaad op levende huid, ik heb iig geen allergische reacties gehad
en als je een witte hebt, beetje creme op doen en wat talkpoeder
maar als het je niet stoort, gewoon rijden, ze zullen alleen heel misschien
vragen of het geen schimmel ofzo is,verder maakt het helemaal niets uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:59

Spoorgaten weg werken Frusty
Dat kan maar op 1 manier

Ik zou er dus echt niks op gaan smeren wat niet voor een huid gemaakt is.
Dat is vragen om problemen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 14:04

Schoensmeer ga ik er niet opsmeren. Het is rustig, maar wel rood en schoensmeer lijkt me niet zo fijn.

Ik kan nog wel net voor mn proef er een dikke laag calendulal opsmeren. Dan zie je tenminste goed waar de plek zit Tong uitsteken.

Even zonder gekheid: ik laat het gewoon zo. Een paard in het land heeft nu eenmaal af en toe wat plekken (ik zal aan hem vragen of hij de volgende keer zn timing wat beter wil doen Haha!).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:29

zo groot als een rijksdaalder zei je?ach das nog nix Haha!

Quentin had een kale plek dankzij een lief friesje waarmee we buiten ginge rijden, hij kroop er bijna achterop, zij trapte, en dat was een hele grote kale plek in zn hals!echt zo'n schaafwond van ruim 10x5 cm!
en toen vond destiny het nodig om hem ook nog in de wei in zn kont te bijten, 2 plekjes van paar cm breed en 1 cm hoog ofzo, maar wel opvallend

maar ik heb me nog nooit druk om gemaakt wat ze er op wedstrijd van zouden zeggen eigenlijk!

zorg dat ie schoon is&mooi ingevlochten en of ie nou 1 of 100 wondjes/wonden heeft, dat maakt helemaal niet uit hoor!gewoon niet aan denken, en lekker gaan rijden!!

er is trouwens die dag door 2 verschillende personen heel serieus tegen mij gezegd of ik misschien niet goed bij mn hoofd was om dit 'goede wedstrijdpaard' met andere paarden in de wei te zetten....waarop ik vroeg of dat hun misschien gek waren om hun paarden nooit in de wei te laten spelen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:30

runningkawa schreef:
Spoorgaten weg werken Frusty
Dat kan maar op 1 manier


dat waren springruiters die beiden meereden in de subtop, moet je voorstellen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:30

en crossmonster.....schoensmeer op spoorplekken?! dat meen je niet!!!

ik heb ook op professionele stallen gewerkt, maar daar werden die plekken gewoon voorkomen! kaal plekje?dan ff longeren of rijden zonder spoor!

ik werk trouwens wel altijd witte plekjes op zn voorbenen weg, hij heeft 2 witte stipjes, die je goed ziet als ze gewassen zijn, daar gaat wel teer of zwarte schoensmeer op, maar dat zijn geen wondjes, die komen van mn oude peesbeschermers....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:33

nou het waren ook geen open wonden waarop ik het moest smeren,het waren gewoon grote kale plekken, heel groot.maar jah wij waren stagaires en mochten er niets van zeggen, moesten gewoon doen wat ze opdroegen(heb het daar ook alles behalve lang volgehouden Boos! )

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:33

ik weet denk ik al welke stal je bedoeld, al bn ik ff de naam kwijt!heb die verhalen nml op een andere stal gehoord, en heb hun gezien op een wedstrijd, toen kwam t onderwerp ter sprake.....ook omdat wij toen ringworm op stal hadden gehad en bij een pas geschoren paard nog wat plekjes zichtbaar waren, die we dus ook hadden ingesmeerd, maar dat waren genezen plekjes, dus ook niet meer open ofzo, alleen nog beetje erg kaal!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:36

Pablo van stalgenootje had ook een kale plek, maar dat was niet open. Echt alleen haar eraf. Daar hebben we zwart hoefvet op gedaan en je zag er niks van. Maar op een open wond zeker niks opdoen wat je normaal ook niet zou doen!
Succes met je wedstrijd!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:39

Citaat:
heb het daar ook alles behalve lang volgehouden

Dat kan ik me voorstellen

Maar helaas ken ik ook sub toppers die een paard helemaal door gereden hadden

En het ergste was dat ikzelf met dat paard L heb gesprongen en hij super aan het been was.
Hij is toen ik daar stopte door andere ruiters gereden en wat er allemaal gebeurd is weet ik niet, maar zag hem toen zo op concours terug, dan slik je echt ff een keer.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:43

dan slik je idd wel een keer RK!!

zo heb ik bij de dressuur een keer een schimmeltje met bloedvlekken gezien van de sporen! mensen snel met doekje beetje weggepoetst en flink krijt erop gedaan!

gelukkig zei iemand het tegen de jury, en mocht ze vertrekken, dan rij je toch ff zonder sporen!zelfs mijn superluie flegmatieke knol die lang in zn lijf is, kan ik zonder sporen en zonder zweep rijden! dus dan moet de gemiddelde ruiter zn paard ook echt wel tijdelijk zonder sporen kunnen rijden vind ik!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:51

Idd. Moet nu weer denken aan indoor lisse, een paar jaar geleden. Ik stond bij de inrijring en daar was een zeer bekende nederlandse springruiter zijn sporen grondig in zn paard aan het boren. Nog steeds denk ik elke keer als de commentator op tv zie zeggen dat hij zo'n net parcours rijd, je moest eens weten.

Weer ontopic. Ik zou gewoon starten als ik jou was.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:54

Ik heb ook sporen nodig bij mijn paard, maar die heeft er nooit een plekje van. Een spoor is ter verduidelijking van de hulp, net iets gedetailleerder hulp geven maar toch niet om je paard mee vooruit te spampen? Frusty

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:29

Ik zag pas geleden een pony die was van te voren gevallen. Het bloed droop van zijn been af (het was ook nog een schimmel) er werd helemaal niets van gezegd, maar iedereen keek erna. Op dezelfde wedstrijd zag ik in een andere ring een pony die echt heel kreupel liep. Die reed gewoon de proef. Daar word meestal ook wel iets van gezegd...

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:52

ik zou gewoon gaan rijden in je proef, ik denk niet dat ze er iets van gaan zeggen en anders leg je gewoon uit hoe het komt!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers