Hoesten tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Hoesten tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 09:27

Altijd als ik Ivanka heb losgestapt en ga draven, gaat ze altijd briesen. Na een paar keer briesen, komt er echter een hoest. Eenmalig, daarna briest ze weer verder...
Vind het zo raar, omdat ze anders nooit hoest, maar dit doet ze echt altijd.

Alleen onder het rijden doet ze dit dus, een keertje en dan briest ze weer gewoon verder...
Ze schuimt altijd erg veel, zat zelf een keer te denken dat ze zich misschien verslikte in haar eigen schuim ofzo Verward *tja, was ook maar een idee* weet namelijk echt niet waar het vandaan komt...
Iemand anders wel?

Sanne
Laatst bijgewerkt door Tinne op 09-07-03 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:48

Als het bij een keertje hoesten blijft, zou ik me er geen zorgen om maken, temeer als ze dit altijd al gedaan heeft. Ik ga er van uit dat ze klinisch is gekeurd dat je haar kocht, en als de DA die de keuring heeft gedaan niets kon vinden, zou ik me er geen zorgen over maken. Je kunt proberen door het voeren van Foenegriek de keel wat te verzachten, en misschien is het dan over. Kun je aanwijzen of het bij bepaalde dagen/periodes wat vaker voorkomt dat op andere tijdstippen?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 09:51

In de winter kwam het heel af en toe eens voor, maar de laatste paar weken elke dag... Maar, het blijft eenmalig, dat vind ik zo raar eraan...
DA heeft haar idd klinisch goedgekeurd, heeft toen niets kunnen vinden.

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:40


Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:12

Tijsje terug had ik hier ook een topic over
Ik voer fenegriek bij, alweer een tijje en het is nu alweer een paar weken geleden dat ie hoestte.

MirandaMax
Berichten: 172
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:29

Mijn verzorghaf hoest ook weleens tijdens het rijden, en hij krijgt dan ook foenegriek bij gevoerd. De laatste tijd is het natuurlijk wel weer wat warmer en droger weer. En als dan de bak waar je in rijdt ook droog is, maken ze als ze zelf lopen ook weer stof. Mijn verzorghaf moet daar van hoesten. Misschien bij jou ook? Het lijkt me in ieder geval handig dan de bak voordat je gaat rijden eventjes nat te spuiten als dat mogelijk is.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:07

Misschien komt het door het stof??ik weet niet of je in een bak rijdt, maar met dit droge weer heb je natuurlijk veel eerder stof.Mijne hoest ook weleens, maar na een paar proestjes is het over.Opstartprobleempjes Haha!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:42

Lucky heeft dat ook, eerst was het net zoals bij Ivanka, later werd het suuuper erg (stikte ie ook bijna van het slijm wat meekwam), en nu doet ie het nog maar 2,3 keer bij het aandraven. Maar hij heeft er verder volgens mij niet echt last van, want als je hem dan in stap wil zetten wil ie dat gewoon niet, hij draaft liever door. Dus als ie er echt last van zou hebben... dan had ie echt wel gestopt. Hij kreeg er eerst ook foenegriek voor, nu niet meer.

Nico hoest ook wel eens met aandraven, maar dan is alleenmaar als ie nog niet genoeg warmgestapt is!! Dan is het bries-bries-hoest-briesss..

kan volgens mij verder niet zoveel kwaad, als je het zeker wil weten kan je er altijd een DA bijhalen.