dressuurwedstrijd dag vóór endurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

dressuurwedstrijd dag vóór endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 13:14

Beetje kromme titel, maar wist niet hoe ik het anders moest omschrijven Schijnheilig

IK heb 6 september mijn eerste endurance wedstrijd, dus gewoon klasse |
==> 27 km. ( Holten)

Die dag ervoor, zou ik eigenlijk een dressuurwedstrijd hebben, waarschijnlijk nog gewoon B, 2 proefjes geen springen of wat dan ook.

Toen ik mij opgaf voor Holten zei ik meteen al, dan moet ik die dressuurwedstrijd de dag ervoor afzeggen, maar nu zat ik me eigenlijk te bedenken, waarom eigenlijk? Heb verder (nog niet Clown) echt veel verstand van endurance, dus vandaar dat ik het hier even vraag.

Ik denk namelijk zo, een wedstrijd is voor Kim minder zwaar dan gewoon ( dressuur ) trainen in de bak.
Maar de vraag is, is het verstandig? Om de dag voor de endurance ( gaat dus om een vrijdag ) nog een wedstrijd te rijden?
Of geven jullie ze de dag voor een endurance ( klasse | ) vrij?

moeilijk..... Scheve mond

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:21

Ligt aan het uithoudingsvermogen en het type paard, maar als je anders op de dag ervoor gewoon in de bak rijdt en concours minder zwaar is, zou ik het gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis he.. ofzoiets haha Scheve mond

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:26

holten is niet echt een hele zware rit, ik heb vorig jaar de 4daagse daar gereden en dan reed je 4 dagen achter elkaar 25 km per dag. dus dan moet een concoursje ervoor toch kunnen toch?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:45

persoonlijk zou ik het niet doen, latoy heeft altijd vrij of een stapritje een dag voor de wedstrijd, misschien kan het best hoor, maar ik zelf kies daar niet voor!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:51

denk dat het echt aan je paard ligt. maak je normaal na een dag dressuurwedstrijden een buitenrit of krijgt je paard dan rust? Ik heb afgelopen zaterdag een kl3 gereden. de dag ervoor heb ik mijn paard even lekker aan de longe laten werken. Meestal reizen wij de dag van te voren naar de wedstrijd dus dan doen ze niets. maar als het in de buurt is zou ik er zelf geen probleem mee hebben. Ligt ook wel een beetje aan hoe je paard concitioneel na de dressuurwedstrijden is. Is dat zwaar voor je paar dof niet? Zo ja dan niet doen, als het niet het geval is gewoon lekker je wedstrijden rijden.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:12

Als je paard niet uitgeteld is na de dresuur gewoon lekker rijden. Ik rij Tjo ook gewoon voor mn endurancerit, blijven ze lekker soepel van. Stilzetten is bij haar uit den boze ivm spierbevangen verleden. Ook de dag na de rit gaan we gewoon lekker hobbelen, tjo heeft dan meestal meer energie dan ik, hihiii
Heej gezellie ik zie je in holten ik rij ook de 27, bij de pony's weliswaar (Tjo = fjord).
Sie joe en succes met trainen.
Viv

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:22

Ik zet Latoy niet stil, ze heeft vrij. dwz weidegang, stilzetten is heel wat anders!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 15:24

Na een dressuurwedstrijd is Kim eigenlijk helemaal niet moe. Ik rij zelf ook niet zo lang in ( kwartier-20 minuten, ze is namelijk snel los ) En dan die 2 proefjes van 6 minuten.. Moe word ze daar zeker niet van. Ze heeft een geweldige conditie en vaak nog (te ) veel energie over.
Holten is voor mij niet heel ver weg. Ik hoef dus niet de dag ervoor al naar Holten toe te reizen. Ik denk dus dat ik gewoon de dressuurwedstrijd rij.

Meer meningen zijn altijd welkom!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:06

gewoon eerst dressuren ja Cool
Want dat wil je stiekem wel, dus doe je dat toch wel Tong uitsteken

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 17:12

haha! Ik wil het wel, maar als iedereen het mij hier afraad, doe ik het niet hoor Haha! Dan ik had ik dit topic ook niet geplaatst! Ik heb geen haast, dus een wedstrijdje kan ik wel overslaan ( wat ik nu waarschijnlijk niet doe Clown)

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:17

zie je nou.. succes vrijdag Haha!