Neocidol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Neocidol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 14:29

Wie heeft dit vreselijke gif wel eens gebruikt op zijn paard en hoe werd het jullie verteld het te gebruiken?

Ik heb het moeten gebruiken 3 x om de 5 dagen.
Mengen 1 ml op 1 liter water.
Zelf moest ik handschoenen aan. Meer werd mij niet verteld.

Na wat zoeken op internet ben ik erachter gekomen hoe giftig het spul is en wat er kan gebeuren als je het binnen krijgt.

WIJZE VAN OPNAME:
De stof kan in het lichaam worden opgenomen door inademing van de dampen, doorheen de huid en door inslikken.

INADEMINGSRISICO:
Een voor de gezondheid schadelijke verontreiniging van de lucht, zal niet of slechts zeer traag worden bereikt bij verdamping van deze stof bij 20°C; bij sproeien of verstuiven echter veel sneller.

EFFECTEN BIJ KORTSTONDIGE BLOOTSTELLING:
De stof is irriterend voor de ogen en de huid. De stof kan effecten hebben op het zenuwstelsel , met als gevolg stuiptrekkingen en ademhalingsfalen. Remming van cholinesterase . De effecten kunnen met vertraging optreden. Medische observatie is aangewezen.

EFFECTEN BIJ LANGDURIGE OF HERHAALDE BLOOTSTELLING:
Remming van cholinesterase; een cumulatief effect is mogelijk: zie acute gevaren/symptomen.

Dit gaat dus over Diazinon, het werkende bestandsdeel van Neocidol. Neocidol is in principe Diazinon. Bij het lezen van dit alles werd ik ter plekke onwel, wat een gif!.

Zijn er meer mensen die dit voor hun paard gebruikt hebben?
Ik ben benieuwd.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 22:10

Niemand?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:54

Ik heb er wel van gehoord, maar het zelf nooit gebruikt. Volgens mij is het meer een schapenwasmiddel tegen allerlei ongedierten bij schapen. Maar nu Sebacil uit de handel is genomen, is dat er misschien voor in de plaats gekomen. Wel heb ik van de site www.agradi.nl begrepen dat ook Neocidol uit de handel gaat. Dit heeft trouwens allemaal te maken met de Europese Wetgeving.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:20

Jet heeft gelijk, het is uit de handel genomen, en bij de wet verboden tegenwoordig. Wie heeft je dat spul gegeven? Het werkt wel als een tierelier, maar ja dat mag ook wel. Boos!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:20

Helpt heel geod tegen mok en dergelijke,met name bij friezen.
Ken mensen die er bij zweren. heb het zelf niet gebruikt.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 09:10

Ik heb het gekregen van een dierenkliniek dus geen idee of dit al verboden was, volgens hun niet. Wat ik raar vind is dat de ene dierenarts zegt dat de neten niet dood zijn, en de andere dierenarts zegt van wel.

Wie weet daar iets over?

ilovejuno

Berichten: 2145
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:24

Hoi,

Ik heb het vandaag ook van de dierenarts gekregen. Dus zal dan nog niet verboden zijn denk ik.
Heb jij het gekregen voor neten?
Waar is dit spul dan eigenlijk allemaal voor? Weet iemand dat?
Want ik heb het gekregen omdat mijn pony schimmel ofiets op de huid heeft.

We hadden als advies gekregen om de pony ermee te wassen, ik moest het vooral op de kale plekken goed insmeren en vervolgens afspoelen. Maar ik zei tegen de DA dat ik het hiervoor wel koud vond, om hem nou met dit koude weer te wassen, hij staat altijd buiten.
Dus kreeg ik als advies om het dan maar op de plekken te sprayen en zo laten zitten.

Maar nou ik lees dat het best een sterk spulleke is, vraag ik me af, of dat niet schadelijk is als ik dat laat zitten. Ik hoop dat iemand reageerd!

Groetjes Aniek

laura1986

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:30

We hebben vorige zomer alle paarden 4x met dit spul moeten wassen, ivm luizen.... Ik had wel handschoenen aan, maar als ik dit zo lees :\

114677

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 19:33

volgen mij is het ook nog niet uit de handel. Ik heb het spul ook nog in de kast staan, ik gebruik het niet voor men pony maar voor de schapen. Ik wist trouwens niet dat het zo giftig was.