Groenterecepten voor op de BBQ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Groenterecepten voor op de BBQ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 14:28

Nu het BBQ seizoen weer aangebroken is wil ik graag veel en vaak buiten knoeien. Maar met alleen maar vlees is dat niet echt verantwoord en ook niet zo heel lekker.
Nu pof ik vaak een aardappel en leg een maiskolf erbij, maar misschien zijn er nog wel meer briljante groente recepten voor op de BBQ??

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.



Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:38

Spiesjes maken met stukjes courgette, ui, kerstomaatje, stukje paprika enzo... heel lekker.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 12:42

Doe je daar dan ook nog een marinade overheen?

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:45

Nope, gewoon zo. Wel lekker met een sausje als ze klaar zijn.
Je kunt eens kijken bij de ah.nl, de allerhande van 2 maanden geleden was geheel in het thema van BBQ, stonden vast ook groenterecepten in. En die kun je dan vast wel weer vinden op de website van de AH.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:29

Wat heel erg lekker is op de barbecue is paprika (gewoon grote stukken grillen) en niet bang zijn om ze een beetje zwart te laten worden. Niet laten aanbranden natuurlijk maar die strepen van het rooster zijn gewoon mooi Haha! Het ziet er ook heel leuk uit om dan op een schaal groene, rode en gele paprika te hebben. Verder is courgette heel lekker en venkel (beetje anijssmaak) aubergine doet het ook goed.
Je hoeft het niet in te smeren met olijfolie, kan wel, maar wat heel lekker is om zelf te maken is basilicumolie en die er dan na het grillen overheen te smeren met een kwastje. Gewoon olijfolie in de mixer doen en daar wat basilicumblaadjes (lekker veel) en peper en zout aan toevoegen! Superlekker!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 14:48

Leg je de venkel er gewoon op of in folie?
Ga die basilicumolie in ieder geval eens uitproberen!

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:54

De venkel kun je er net als alle andere groenten gewoon opleggen hoor! Is alleen maar lekker als die bbq-smaak eraan zit!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 11 bezoekers