wat mag een 3 jarige merrie kosten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:30

Paarden met een te recht achterbeen en of afwijkingen hieraan kunnen vaak moeilijk ondertreden. Mijn advies; sowieso nooit een afgekeurd paard kopen ook al is het operabel. Prijs van het paard is afhankelijk of het probleem verholpen kan worden...wat de kosten van deze operatie zijn en revalidatiekosten. Op zich een paard met goede papieren dus gezond waarschijnlijk rond de 5 a 6000 euro gok ik.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:05

Wacht even, hoezo niet door de keuring gekomen, als ik het goed begrijp is ze niet door de merriekeuring gekomen. Dit is natuurlijk heel wat anders dan een vetrinaire keuring.
Die bobbels kunnen beschadigingen in het botvlies zijn die dan in de genezing een bobbel vertonen, doet geen pijn krijgt ze nooit meer last van. Zo'n beschadiging kan van het spelen komen of van een mep van een ander paard. Een driejarige met dat papier klinkt mij nog niet zo heel slecht. Maar wat wil je met het paard gaan doen? Recreatie kan ook op paarden met minder mooie benen. Show en fok wordt moeilijker. Springen is geen probleem maar ZZ dressuur zal ze nooit worden.... Zeg het maar.... .. Knipoog
Laatst bijgewerkt door mrie op 07-07-03 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:51

begin met bieden; 2000 euri ?? Het is moeilijker er wat af te praten dan laag in te zetten....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:22

Is ze niet opgenomen in het rijpaardenstamboek? Of is ze geen ster geworden? Dat is ook nog een heel verschil. In het stamboek worden ze toch al snel opgenomen.

Persoonlijk vind ik dat de prijs niet zo erg hangt aan het papier. Tuurlijk telt het mee, maar als het paard veterinair goed wordt gekeurd, goed loopt etc. dan is er geen probleem. Het paard is nog jong, heeft nog geen spier, is nog niets verkeerd aangeleerd (als het goed is) en heeft verder wel goede ouders. Wat zegt het dan dat het paard zelf in het stamboek wordt opgenomen of niet! Alleen van belang als je ook wil fokken met de merrie!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:24

Hazehak is inderdaad niet erg gewenst bij het KWPN. Of je er bij het gebruik van een dier last van hebt, zou ik niet weten. Maar ster wordt een dergelijke merrie geloof ik niet. Wat zo'n dier moet kosten weet ik niet hoor, geen idee...

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:07

Kiithos, Als 2000,- euri de vraagprijs is dan zitten we dus goed. Het is geen absurd bedrag. Aan jou nu de kans er nog wat af of bij (uitrusting) te praten. Zo ontdek ik dus dat mijn inzet iets te hoog is geweest. Als ik dus de koper was geweest had ik nu gebaalt. Nu moet je dus naar beneden zien te praten. Zijn er andere gegadigden, willen zij graag dat JIJ dit paard koopt en niet een ander? Blijf aardig maar bekijk het effe zakelijk, ook al zijn het kennissen. Een paard is geen grapje en 2000 euri ook niet. Welke argumenten kun je achter de hand houden als je lager wilt bieden. Als dat de vraagprijs is dan moet er nog wat af kunnen. Bied de helft en zie waar je uit komt.....
Wat zou je doen als je kennis zegt dat ze niet voor minder weg gaat zou je haar dan toch kopen?? Wat ben je bereid uit te geven? hoe graag wil je haar, of is ze als een lekker gebakje in de etalage, onweerstaanbaar. En heb je eigenlijk nog niet alle concequenties overzien....ja ook op de lange termijn
Tja ik wil niet zeuren hoor, je hebt vast al een moeder maar er komt een hoop bij kijken

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:30

zou toch anders foto's laten maken.

Een paard dat niet stamboekopgenomen wordt vanwege de botten.....?!
Denk er maar goed over na....

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:37

Kiithos schreef:
ze laten hem wel zelf veterinair keuren...

RED, zonder keuring doet Kiithos het ook niet dus ik dacht niet dat ik dat nog een keer moest bekrachtigen Knipoog

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:32

Als het paard veterinair goedgekeurd wordt vind ik € 2000,- een nette prijs....