VIRUSMAILS VAN luc.willemyns@compaqnet.be

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

VIRUSMAILS VAN luc.willemyns@compaqnet.be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 23:26

Ik krijg dagelijks een virusmail binnen van deze KL**TZAK, en wil er wel 's vanaf komen. M'n scanner pikt er hem uit, maar telkens weer is het in quarantaine plaatsen en verwijderen en zo . Blokeren kan ik niet omdat de mail als "naamloos" (dus zonder naam) verstuurd is en waarschijnlijk is het automatisch. Wie kan me de weg wijzen om deze rotzooi aan de wilgen te knopen?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:36

Kan niet als je mailprogramma/provider die mail niet kunnen blocken. De kans is trouwens groot dat die luc niet degene is waar de mail van afkomstig is...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 00:05

Het gaat niet omdat er geen "afzender" op de mail staat, als je reply doet komt dit emial erop. Misschien 's de provider mailen met dit probleem. We betalen tenslotte voor hun service.
Oh, en als die Luc niet diegene is van wie het komt, hoe kan ik dan weten van wie hij wel komt?

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:10

ik had ook eens last van zo'n grappenmaker en heb hem dus gewoon lekkere grote bestanden en een mailbom teruggestuurd
nooit geen last meer van gehad
en inderdaad via de provider kanje veel reglen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 00:13

Och, als die mens nu 's van niets weet .... kan toch zeker? Dan zit ie mooi vast met een overload in z'n inbox Haha!. Ik ga gewoon morgen m'n boekje van de provider erbij nemen en inloggen. s'Kijken wat we daar kunnen doen. En anders helpdesk bellen Knipoog

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:49

Dat is lekker vriendelijk, organisator... Lips are sealed Het kan heel goed zijn dat die mail van een heel andere persoon af komt dan dat jij denkt. Of dat die persoon net zo hard last heeft van een virus...

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:31

dat kan
maar als je een mailtje stuurt en er komt niets uit of geen reactie dan is het niet zo dat je dan maar een afwachtende houding moet aannemen
het is ook niet zo dat je direct tot dit soort acties overgaat
maar als men geen antwoord krijgt of wat dan ook laat ik geen schade in mijn bedrijf aanrichten aan een aantal computers
en als de provider niet ingrijpt bescherm ik mijzelf tegen dit soort zaken
Ik denk dat iedereen er verantwoording voor moet dragen dat dit soort dingen niet word doorgegeven. En als ik vermoedt dat mijn pc wat doorgeeft omdat iemand mij bv mailt dat ze van mij een virus hebben ontvangen dan reageer ik direct daarop, en zoek dit uit. Op die manier probeer je te voorkomen/verhelpen dat het zich verspreidt.
Als ik geen actie onderneem kan ik heel goed begrijpen dat de ontvanger van mijn mail mij blokkeert of zelfs maatregelen onderneemt.
En voor de goeie orde ik ben eerst naar de provider gegaan nadat ik al 3 mailtjes had teruggestuurd naar deze persoon voordat ik tot deze actie overging

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:36

9 van de 10 keer klopt het afzender en/of reply-to adres in virusmails niet. Dit doen de virussen vooral om te voorkomen dat je de verzender kan waarschuwen.. Iemand dus maar mailbombs gaan sturen lijkt me geen strak plan Knipoog

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:39

dat begrijp ik
daarom stuur ik eerst een mail naar dat adres wie hem dan ook ontvangt reageert toch als er geen kwade bedoelingen zijn?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:09

organisator, zo ziet het verhaal er al een heel stuk anders uit... Maar toch. Zeker als het waar is wat Bart zegt. Aan de andere kant, dan had die persoon idd wel kunnen reageren op je eerdere mails, dat ben ik met je eens.