[SGW] SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 21:22

Yes! Hier is alvast het topic voor de wedstrijdverslagen van SGW Neede (ik werk al vast beetje vooruit Clown ). Over +/- 11 uurtjes gaat deze wedstrijd van start. Dus laat ons genieten van jouw wedstrijdverslag!
Alvast heel veel succes voor iedereen die morgen en overmorgen moet rijden!!
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-09-06 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekstueel iets aangepast.

Scum

Re: SGW Neede: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 14:20

Ja, kom maar op. En vooral ook met de nuttige tips voor morgen Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:31

*edit* Net m'n zusje gebeld, die is tevreden Ja Waarom mag ze zelf vertellen (ik neem tenminste aan dat ze nog wel in dit topic komt)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 18:33

Nuttige tips voor morgen!! Het smalletje(hindernis 13 voor ons) is zeer pittig,indien je bij voorbaat al weet dat die het niet doet, verspil dan niet je punten en pak het smalletje van de andere kant(als alternatief zijnde). Moeilijk om uit te leggen misschien maar je zult het vast en zeker wel zien. Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:38

Voor dat smalletje moet je echt de controle over je paard hebben wil je die goed kunnen nemen. Geen aanleuning en midden op een open veld.
Ik heb vandaag de cross gelopen en vindt 'm goed te doen. Ik heb nr 28 (B-paarden) gezien, dat is volgens mij een bokker, en die had nogal wat problemen op hindernis 1. Verder nog Marieke gezien met wub of uk (sorry mariek, weet niet meer hoe jij hem nou noemt).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:47

Ben net terug en heb heerlijk gereden. Dat smalletje dat hierboven al beschreven wordt, heb ik vanaf de andere kant genomen want zag zelf wel in dat dat een verloren kans was om meteen recht van voor te nemen. En vlak na hindernis 8 stond er een hindernis die niet door b paarden gesprongen mocht worden, maar die lag op 2 galopsprongen afstand van 8 en daar heb ik wel even moeten trekken om Nick er van te overtuigen die niet ook even mee te pakken...
Heb een paar meter gestapt tussen 9 en 10 omdat ik een stijgbeugel en de controle over Nick kwitj was en dat heeft mijn tijd heel mooi op de optimale tijd gebracht. Is me nog nooit gelukt!!!
Verder was ik helemaal foutloos. Helaas met springen 2 balkjes op 2 stijlsprongen, dus geen prijs voor mij.
Maar wel weer 2 wp's!!!
Ik ben heel tevreden!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:26

Ik ben ook weer terug uit Neede Lachen
Laat ik eerste ven met een goeie tip beginnen. Was je auto niet en neem oude schoenen mee + een lapje om je laarzen voordat je de ring in gaat van bruin naar zwart te transformeren. Jeetje het is daar net een Sahara zo stoffig bij het losrijden en het parkeren Clown

Maar mijn wedstrijdverslagje:
Dressuur ging goed Ja Sam vond het wel grappig dat ie in een wat hoger tempo mocht lopen en drie letters had om z'n overgang te maken. Was een nette proef. Alleen was ie wel een beetje druk en gewoon stout Knipoog Want bij de overgang terug naar draf sprong ie gewoon tot 3 keer toe weer aan in galop Clown
Maar ik was te vreden en de jury gelukkig ook! Ik moest het doen met 207 punten, 7 of 6 punten los van nummer twee.
Toen echt de hele dag de tijd gehad om de cross te lopen. Moest namelijk om 9.24 uur dressuren en pas om 15.18 uur springen Dromen

Losspringen ging super en het springen zelf ook Ja
Hij was echt lekker actief en sprong heel eenvoudig het parcoursje rond! Tijd stond trouwens wel een beetje krap. Zelf geen last van gehad, maar er waren wel wat mensen die hierdoor tijdfouten hadden. Misschien ook handig om te weten voor morgen Knipoog

Even naar de DA en daar was alles goed. Hartslag: 60

Toen nog even wat sprintjes getrokken lekker gestapt en nog een paar keer de loscrosshindernissen genomen. Kwam er opeens een meneer naar me toe. Wat voor afstamming het was. Dus ik verteld, hij of ie te koop was, hoe oud, enz.. Ja hij is te koop.
Bleek dus papa Roekel te zijn. Zocht voor een klein meisje uit Zweden een pony. Wij telefoonnummer gegeven enzo..
Lekker zo vlak voor de cross Nagelbijten / Gniffelen
Maar toen was het toch echt tijd om naar het starthok te gaan. Sam ging goed van start. Had wel veel been nodig op hindernis 1 maar daar waren we al op voorbereid. Rest ging ook netjes en hij ging zo over het bruggetje het bos in Lachen
Hindernis 2 ook super. Tempo zat er ook al lekker in *LOL* Alleen op hindernis 3 hindernis met hoge maisstengels waar je doorheen kon vegen. Glipte hij erbij langs. Daar achter was alweer een groot grasveld dus ik weer terug. Weer aangereden. Durfde hij nog niet helemaal dus half over het rode bord. Ik riep zo van is ie goed? Dacht al wel van niet. Bleek dus ook zo dus kon ik weer aanrijden Clown Dus weer terug was inmiddels al weer een paar meter verder Clown
Denk dat Sam ook gewoon niet door had dat je er doorheen kon springen. Voor de B-pony's was het ook wel hoog mais..
Achteraf had ik iets anders kunnen aanrijden misschien iets meer terug kunnen nemen, maar das natuurlijk allemaal achteraf Knipoog
Daarna ging ie gelukkig wel goed. Snel verder en de rest ging super Pling Echt hij pakte goed aan en had nu echt het gevoel dat ie het leuk vond Lachen Water ging ook super gewoon lekker in draf gedaan. Wel wat tijdfouten maar als ik er niet tot twee keer toe langsgegaan was had ik een hele mooie tijd gehad Lachen

Helaas pindakaas van het verspelen van de eerste plaats maar wel heerlijk gereden Haha!
Na de cross was alles gelukkig ook goed. Z'n conditie is er toch nog een heel stuk op vooruit gegaan want hij had maar 58 na de cross. Erg netjes voor Sams doen Lachen

Trouwens ook nog een paar bokkers gemeet/ hoi gezegd Haha!
Waaronder sorry, Sannee, rowo, Nikki_, AnneMieKe_89

Maar wat ik alleen een beetje raar vond was dat de B pony's, L pony's en B paarden bijna dezelfde cross moesten doen. Alleen de B pony's misten een lusje maar verder werd er niks veranderd
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 23-09-06 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:33

Ik heb vandaag (Zaterdag) ook meegedaan met de B-pony's. Ik heb al sinds half Augustus geen wedstrijden meer gereden, dus ik had ook niet gedacht dat mijn dressuurproef goed zou gaan. Ik had 169 pt. Het kon echt veel beter, maar ik had al heel lang geen proefje meer gereden (ook niet thuis, beetje dom misschien). Volgens mij mistte het vooral aan concentratie en precies rijden, maar ik was ook wel een beetje zenuwachtig. Het springen was pas veel later. Paak was in begin augustus soms nog een beetje weigerachtig, dus ik hoopte dat hij het fijn vond om weer te mogen springen en helemaal foutloos zou zijn en dat was hij gelukkig ook. Daarna ben ik lekker ontspannen gaan stappen en heb de oefencrosshindernissen gesprongen. Paak wist wanneer ik aan de beurt was en dat merkte hij waarschijnlijk omdat ik een beetje zenuwachtiger was geworden. En wanneer Paak dat door heeft dan wil hij zo ver mogelijk van de start vandaan en al helemaal het starthok niet meer in. Toen ik hem eenmaal weer vooruit kreeg startte ik perongeluk 2 sec. te vroeg ,maar gelukkig mocht ik doorrijden. Hindernis 1 sprong hij makkelijk en ik dacht dat hij nu makkelijk door zou gaan. Alleen bij hindernis 2 begon hij weer te etteren en wou omdraaien en terugrennen, hierdoor had hij een weigering. Ik kreeg hem er gelukkig nog wel overheen en toen begon Paak goed vaart te maken alleen bij hindernis 3 de mais stond hij weer even stil, maar toen ik been gaf sprong hij er alsnog overheen. Hierna ging alles helemaal goed. Alleen ik weet nog steeds niet wat een goed tempo is en Paak heeft van zichzelf een hoog tempo en bovendien had ik al een weigering dus ik dacht dat het niet zoveel kwaad kon. Op het stukje zandweg ging hij even op z'n allerhardst en ik kon hem nog net op tijd naar links sturen. Na hindernis 13 (niet het smalletje -die ik volgens mij ook helemaal niet hoefde-) moest ik een volte galoperen omdat ik te snel was en eenmaal gefinsht was ik nog 16 sec. te snel. Bloos Ik ging een beetje vroeg naar de DA na ong. 5 min. al en Paaks hartslag was ook wel hoog namelijk 80. Daarna nog heel veel rondjes gestapt en hem een beetje afgekoeld met water.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 20:34

Simmie schreef:
Voor dat smalletje moet je echt de controle over je paard hebben wil je die goed kunnen nemen. Geen aanleuning en midden op een open veld.
Ik heb vandaag de cross gelopen en vindt 'm goed te doen. Ik heb nr 28 (B-paarden) gezien, dat is volgens mij een bokker, en die had nogal wat problemen op hindernis 1. Verder nog Marieke gezien met wub of uk (sorry mariek, weet niet meer hoe jij hem nou noemt).

That's me... Bloos Nagelbijten / Gniffelen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:35

@ Rowie: Weet niet of je je mail al gelezen hebt maar je had nog een 4e prijs Lachen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:56

viefdepief! Heb jouw nog zien rijden!! Zag er erg netjes uit. Ik stond met het los springen Nr 151 en nr 155 te helpen.. Zag nog iemand met 't 'bokt' logo rond rijden!! Had een trui aan met rode en blauwe 'dingetjes' erop.... Wie is da?? Haha!:D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:59

@ Nickeltje: Fijn dat het zo lekker ging Lachen
@ Revanches: Hoe ging de rest van je dagje/cross dan??
@ rivellalight: Kan me zo niemand voor de geest halen Bloos Geef de volgende keer maar een gil hoor Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:59

goed gereden hoor Lachen
jammer van je weigeringe vief. Waar ga je nu L ?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:02

Hattem Lachen

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:09

oke, mijn verslag:;
Met dressuur liep ie wel lekker, had 193 punten, hadden wat dingen in de proef nét iets netter gekund, maar was tevreden Lachen Toen het springen.. dat ging hard! Wel foutloos en binnen de tijd ( kon niet anders ) Cross ging slecht. Had 1 weigering op hindernis 1, en op hindernis 2 uitgesloten. Hij vond het raar om van het bos naar het weiland te springen en zelf had ik voordetijd al de twijfels op die hindernis. Nadat ik m'n nummer in had geleverd, mocht ik nog verder rijden als ik zorgde dat ik andere niet hinderde. De rest ging dan ook goed! Had 1 weigering op dat mais, maar die vond ik zelf ook best nog wel hoog staan voor de B. Voor de rest sprong ie alles! Ondanks de uitsluiting toch nog een goed gevoel er aan over gehouden Lachen Eq's hartslag was voor de cross 64 en na de cross 60, was allemaal goed dus Lachen En we proberen het in Barchem gewoon weer net iets beter te doen Lachen
Ben wel érg trots op Eq Lachen
Ook heb ik foto's gemaakt van wat bokkers.. Zou ik ze in dit topic zetten?

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:15

Ik ben ook weer terug Lachen , Tevreden
Dressuur had ik 191, ging niet echt maar de punten vielen heel erg mee Haha!
Springen ging lekker, foutloos
Binnen de tijd gelukkig was bang dat ik wat tijdfouten had.
Cross ging ook goed, 1 weigering op 1 en een weigering op 3.
Water ging super, Cyr twijfelde een klein beetje maar Lachen
Hartslag was heel netjes, 56 voor de cross en 64 na de cross

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:16

Ja foto's mogen hier wel geplaatst worden Ja
Heb zelf wat foto's van Mandy gemaakt, komen hier ook zo!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:21

Foto's van bokker Mandy

Afbeelding
Er was wel een omheining, maar dat stond zo lelijk Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding

Fotogeniek paard heb je trouwens, hij kijkt twee keer echt recht in de camera Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:29

Revanches schreef:
Simmie schreef:

That's me... Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Hoe is het verder gegaan? Hoorde later dat je ook nog een stop had op 4 ofzo?
Het bruggetje tussen 1 en 2 ging wel goed, je paard keek wel, maar deed het toch in 1 keer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:30

viefdepief schreef:
@ Rowie: Weet niet of je je mail al gelezen hebt maar je had nog een 4e prijs Lachen

Bedoel je mij??? rowo, of iemand anders? Mooie foto's trouwens. Is die nog gelukt na hindernis 7ab? Dacht dat je daar ook een foto maakte... Zag je iig lopen: ik lachen...

had nie gezien dat dit topic er was.. Plak m'n verslagje dus hier maar onder:
Ben er ook weer. Ben tevreden..

Ene paard 196 met dressuur gedeelde eerste. Spr foutloos en cross een stop (smalle) en wat tijdfouten. Na de cross was ie niet rad... Voelde me echt zwaar stinkmodder, heb nergens gemerkt dat ie zich pijn had gedaan. Afgekeurd dus... Stond nog wel tussen de uitslagen, maar was ver gezakt helaas. Na de stop ben k sowieso aardig gezakt.

Andere paard 197 pnt met dressur en 8e... spr foutloos. Cross ging boven verwachting. Kreeg hem alleen het water niet in.. 2 weigeringen (had hem wel 5 keer aangereden geloof ik Haha!, gelukkig was er een oranje hesje die me hielp Clown), verder liep ie super.. Zelfs de wal zonder twijfel. Had helaas erorm veel tijdfouten. Zakte dus gigantisch.

Ik ben iig super tevreden, ik mag niet klagen. Op naar Vasse!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:32

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:39

Haha Clown
Nee had het tegen skygirl Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:41

viefdepief schreef:

Ik heb mn mail nog niet gelezen, maar ik heb de uitslag wel gezien. Mijn weigering is blijkbaar niet meegeteld. :S

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:42

Ja ik dacht al dat ik je verkeerd verstaan had ofzo Bloos
Gelukje is wel eens leuk Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:59

Leuke foto's Ja