Rectiligne of Mountain Horse laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kendra

Berichten: 8726
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Rectiligne of Mountain Horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 11:58

Ik wil dus ook van die laarzen met ritsen, lijkt me geweldig. Ik zoek ze voor het werk van alledag, loop nu soms uren rond te hobbelen op m'n gewone Petries, loopt niet lekker en ook niet zo goed voor m'n laarzen. Ik lees steeds over problemen met de ritsen van Mountain Horse. Is dat nog steeds zo? En die Rectiligne, zien die er net zo uit? En waar kan ik die kopen? Zijn er eventueel nog andere merken?


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:41

rectiligne heb ik zelf ook ( zijn eigenlijk springlaarzen, al rijd ik dressuur Haha!)

ik heb er wel een plaatje van gevonden maar hoe ik hem hier in krijg :S geen idee, het zijn degene met op de hak een stukje metaal....ik heb er echt super veel plezier mee, je hebt een goed contact met het lichaam v.je paard en ze zitten heerlijk!!met mountain horse heb ik geen ervaring, er zijn ook petries met ritsen denk ik , ga gewoon naar een ruiterzaak en laat je adviseren...dat heb ik ook gedaan, en ik ben erg blij met deze laarzen!( ik ben btw bij heja geweest in garderen..ik weet niet waar je woont :S[/code]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:22

Ik heb sinds van de week Mountain Horse laarzen (sportive high rider). Ik heb ze helaas nog niet gebruikt, maar ze schijnen heerlijk te lopen. De voet is lekker ruim en er zit gel in de inlegzool. De rits was idd een zeer zwak punt, ze zijn nu echter sterker gemaakt. Je kunt ze het beste liggend of met spanners (of spa-flessen) erin bewaren, aangezien anders de schacht opklapt, waar de rits dus niet tegen kan.

Kendra

Berichten: 8726
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 23:58

Ctal schreef:
er zijn ook petries met ritsen denk ik


Maar ik wil dus juist GEEN gewone rijlaarzen (die heb ik en doen het goed) maar laarzen die er ook tegen kunnen dat je er af en toe stalwerk mee doet enz. Daar zijn die van jou wel geschikt voor hoop ik ?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:21

Ik heb ze (Mountain Horse Sportive High Rider) vandaag geprobeerd en ze rijden en lopen heerlijk. Als ik jou was zou ik gewoon eens naar een ruitersportzaak gaan en die laarzen passen. Ik ben er echt heel blij mee. Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:24

Mountain Horse laarzen zijnnatuurlijk ook van leer en ammoniak uit de stallen is niet erg goed voor leer dus dat betekent ook onderhoud! Ik heb ze ook al een jaar maar mest er geen stallen mee uit. Ik heb Dubarry laarzen (ook van leer en gedeeltelijk Goretex) die echt ideaal zijn. Het zijn geen rijlaarzen maar uh buitenlaarzen. Ik rijd er ook wel mee. Je hebt hoge en lage modellen, ze zijn rond de 300 euro. Je kunt ze gewoon met water afspoelen. Ik vet de voet die van leer is wel af en toe in, voor het mooie. Dubarry heeft volgens mij een eigen website, het zijn Ierse laarzen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:57

Ik draag mountain horse laarzen sinds een half jaar. Ik vind ze super. Ritsen zijn super handig als je (zoals ik dus) het presteert om al rijdend je enkel te breken. Het onderhoud valt erg mee, als ik ze uit doe haal ik er even een borstel over en een vet lapje waar ik normaal mijn zadel ed mee invet. 1 minuutje en schoon is uw kunstgebit... Haha!

Bejaarde bokkers weten meer

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:46

mrie schreef:
Het onderhoud valt erg mee, als ik ze uit doe haal ik er even een borstel over en een vet lapje waar ik normaal mijn zadel ed mee invet.


Een borstel? Heb jij die normale High Riders dan zeker, want ik moet er niet aan denken om bij die van mij een borstel er over te halen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:10

Ik zweer bij de Mountain Horse laarzen!!!! Weet ff niet zeker welk model ik heb, denk gewoon standaard ofzo... Idd gewoon leer, niet speciaal gevoerd. Ik draag ze dagelijks, en elke dag zitten ze even fijn! Echt een goede keuze! En ik ben ook het soort type wat niet om elk plasje heen wil lopen zonder mn dure laarsjes te verknoeien. En deze hebben toch ook klasse (als je ze netjes houdt natuurlijk)! Doen!!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:27

Waarom kun je er bij de kalfsleren MH laarzen geen borstel over doen? Ik heb ook de gewone trouwens. Na een jaar zien ze er nog picobello uit, ik stop er wel lege plastic flessen in zodat de enkels niet gaan inzakken. Ben blij met de keuze die ik gemaakt heb Lachen

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:14

Tessebes"]
[quote="mrie schreef:
Het onderhoud valt erg mee, als ik ze uit doe haal ik er even een borstel over en een vet lapje waar ik normaal mijn zadel ed mee invet.


Een borstel? Heb jij die normale High Riders dan zeker, want ik moet er niet aan denken om bij die van mij een borstel er over te halen.
[/quote]

Ik heb het niet over een staalborstel, gewoon een zachte borstel om zand en rommel er af te halen voor ik ze invet. Lijk me ook bij de sportive high rider geen luxe. Of mogen die alleen met een zijde doekje gepouleerd worden

Bejaarde bokkers weten meer

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:33

Wat een mooi woord: gepouleerd. Ik weet niet wat het precies betekent maar we zoeken het op Haha!


Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:48

SPORTIVE HIGH RIDERS!!!! ze zitten heeeerlijk!
Mijn oude laarzen zaten lang niet zo lekker en voelde ik altijd als ik aan het paardrijden was of gewoon liep op de stallen en als ik thuiskwam deed ik ze zo snel mogelijk uit.
maar nu echt niet meer! ik heb niet eens door dat ik ze aanheb, zo lekker zitten ze! echt hoor! (ik lijk wel zon verkoper op tv, "it's a amazing discovery!!" haha) maar ik meen het echt. veel succes met je keuze!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:15

Nee hoor, ik pouleer m'n laarzen niet. (vroeger wel glazen en bestek btw) Ik maak ze schoon met een doekje en van dat speciale spul voor je laarzen. Het enige nadeel van die MH-laarzen vind ik, dat je zo snel warme voeten krijgt in de zomer, dit is in de winter natuurlijk weer een voordeel. Haha!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:40

mmm Tessebes, je hebt gelijk. Krijg jij ook altijd van stinkvoetjes ? Misselijk. Maar het weegt niet op tegen het plezier dat we er van hebben Toch?

Bejaarde bokkers weten meer

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:42

mrie schreef:
mmm Tessebes, je hebt gelijk. Krijg jij ook altijd van stinkvoetjes ? Misselijk. Maar het weegt niet op tegen het plezier dat we er van hebben Toch?


Nee, ze zitten verder heerlijk. Ik kan er zo een dag op lopen. Ik vind het altijd jammer als ik ze uit moet doen, maar ja, als het zo warm is, dan doe ik het toch maar.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:09

Ik heb het dressuurmodel van moutainhorse, rijden heerlijk en lopen ook lekker, ik heb er trouwens geen zweetvoeten in. (heb ik toch al weinig last van)
En inderdaad het is mij ook aangeraden om ze liggend op te bergen, ivm die rits.
Ik vind ze best goedkoop voor laarzen die zo lekker rijden en lopen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:04

Liggend opbergen?? Ik heb de kartonnen schachten bewaard die er bij aankoop inzaten! *LOL* Die zet ik er na het uittrekken meteen in, zo hou je ze een beetje in vorm. Op de enkels zakken ze nog wel een beetje in, maar ik heb er geen last van met rijden. Kan iemand mij vertellen welk model ik dan precies heb?

Afbeelding

Verder ff niet op de foto letten Bloos het gaat hier om de laarzen...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:07

Zo te izen heb je dezelfde als mij, het dressuurmodel dus.
Maar ik weet het niet zekers.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:08

Hoe houd jij die sporen er eigenlijk op zonder dat ze wegschuiven? die van schieten elke keer naar boven met deze laarzen!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:09

ik ken veel die moutain horse hebbenmaar die warenna korte tijd niet meer watterdicht...en moesten er dus weer mee heen..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:20

Noooooooit geen probleem mee gehad!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:52

Mountain Horse-laarzen hebben juist een speciale beschermlaag om ze waterdicht te maken.

Volgens mij had jij de standaard High Riders Koortje. Ze zijn toch van een soort suede/nubuck-achtig spul gemaakt? Ik dacht ook dat jij bruine laarzen had en de Sportive High Riders zij er alleen in het zwart en ze zijn van glad leer en wat minder grof.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:29

Ben het eens met Tessebes. Het is alleen geen suede/nubuck maar gewoon rundleer. De Sportiver HR's zijn van kalfsleer geloof ik en iets fijner van model. Ik heb de standaard en een rijgenote de Sportives en we zijn beiden zeer tevreden. Geen zweetvoeten ook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rosslover en 76 bezoekers

cron