Hoe lang doorgaan met allergitum en culivetsem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8756
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Hoe lang doorgaan met allergitum en culivetsem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 13:47

Ik behandel mijn paard voor het derde jaar met allergitum en culivetsem en het wonder lijkt zich te voltrekken: geen enkel spoor van staart- en manen-eczeem dit jaar. (we zijn er nog niet, weet ik, 't jaar is nog niet om, maar toch!)
Als dit zo blijft, moet ik dan volgend jaar wel gewoon doorgaan met drupjes geven of komt er ook een moment dat ik kan stoppen?
Iemand enig idee, ervaringen?

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:45

volgens mij kan je in oktober stoppen met geven en dan volgend jaar maart weer beginnen met de middeltjes. anders moet je even de paardendrogist bellen of mailen. die weten het vast wel!
groetjes

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:09

ik denk niet dat je er ooit mee kan stoppen.misschien wel in de winter aangezien ze dan geen zomereceem krijgen.het is het zelfde met mensen lijkt me.als je eenmaal een allergie of zo iets hebt kan je dit alleen onder drukken door zalfjes pillen ect. maar genezen er van doe je eigelijk zelden.(of je moet er over heen groeien)

Kendra

Berichten: 8756
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 09:36

odje schreef:
ik denk niet dat je er ooit mee kan stoppen.misschien wel in de winter aangezien ze dan geen zomereceem krijgen.het is het zelfde met mensen lijkt me.als je eenmaal een allergie of zo iets hebt kan je dit alleen onder drukken door zalfjes pillen ect. maar genezen er van doe je eigelijk zelden.(of je moet er over heen groeien)


Ik geef het ieder jaar van maart t/m oktober. Het eerste jaar werkte het een beetje, vorig jaar wat meer en nu dus echt goed, precies zoals de dierenarts had gezegd dat het zou gaan. Syl is vier en zou dus kunnen zijn dat ie er over heen is gegroeid. Paardendrogist en DA zeggen beide dat ik het maar eens uitproberen moet om te stoppen... Beetje linke soep, straks heb ik volgend jaar weer een eczeempaard en kan ik weer van voren af aan beginnen. Vandaar dat ik graag wil weten of er hier iemand ervaring heeft met langdurig gebruik.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:14

Als ik jou was zou ik er niet mee stoppen, je kan beter voorkomen dan genezen..
Het lijkt mij hetzelfde als bij mensen, ik kan ook niet zonder medicijnen voor mn alergie, als ik ermee stop dan krijg ik er weer last van.
Als ik jou was zou ik iig t volgend jaar ook nog geven!

DubbelFun

Berichten: 88762
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:25

Als ze er ooit vanaf komen door die druppels te gebruiken is het natuurlijk een goede investering, maar reken eens uit wat je nu al kwijt bent en wat je er de komende tijd nog aan kwijt zou kunnen zijn. Ik denk dat een goede eczeemdeken dan goedkoper blijkt.

Kendra

Berichten: 8756
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 14:59

Sugarmiss schreef:
Als ze er ooit vanaf komen door die druppels te gebruiken is het natuurlijk een goede investering, maar reken eens uit wat je nu al kwijt bent en wat je er de komende tijd nog aan kwijt zou kunnen zijn. Ik denk dat een goede eczeemdeken dan goedkoper blijkt.


Ik weet het (heb het zelf wel eens doorgerekend). Maar mijn paard loopt niet alleen in de wei en dus loop ik het risico dat anderen aan de deken gaan hangen en dat ie scheurt. Verder heeft ook een eczeemdeken nog wel enige nadelen, als het regent of als een paard veel zweet schijnt het toch niet altijd zo lekker te zitten.
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ik maar gewoon doorga met m'n drupjes. Misschien is het iets duurder, maar hij loopt gewoon de hele zomer 'bloot' in de wei, ik hoef me nergens druk over te maken en dat vind ik het wel waard. Maar je hebt gelijk: goedkoop is het niet!

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:16

Het zijn homeopathische druppels. De achterliggende gedachte van homeopathie is genezen, niet onderdrukken. In dit geval dienen de druppels om van de allergie af te komen (cullivetsem). Ik zou voor de zekerheid nog 1 jaar doorgaan met beide druppels. Daarna zou ik stoppen met Cullivetsem, zijn natuurlijke weerstand tegen de mugjes is immers opgebouwd. Met allergitum zou ik gewoon doorgaan. Daar zitten meer kalmerende/verkoelende stofjes in en dat is niet echt gabaseerd op de klassieke homeopathie.