Wie helpt me? Sollicitatiebrief!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Wie helpt me? Sollicitatiebrief!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 18:17

Via via (de buurjongen van een vriendin) had ik gehoord dat ze mensen nodig hadden bij de kartbaan hier in de buurt. Dus gewoon voor vakantiewerk als het goed was. Hij zei, ja gewoon een sollicitatie-brief schrijven naar ze, en dan over een tijdje bellen en vragen of ze hem al hadden gelezen. Dan mag je langskomen (als het goed is) om een proefdag mee te draaien. Dan hoor je of je aangenomen wordt de ja of de nee....
Maar nu: Hoe moet ik beginnen??? Heb nog nooit een echte sollicitatie-brief geschreven, dus wie helpt me? Ik heb geen ervaring met karten enzo, dus dat moet er sowieso in. Ik heb pas 2 baantjes gehad, dus dat moet er dan ook bij, lijkt mij? Nou dan sowieso mn persoonlijke gegevens nog......

Hulp lijkt me aardig *LOL*


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:57

Ehm hoe begin je (denk denk)

Eigen naam
Eigen adres

Naam v/d gene aan wie je brief stuurt
bijv. kartbaan huppeldepup t.a.v meneer huppeldepup
Adres

onderwerp: sollicitatie

Woonplaats, zoveel juli 2003


Geachte heer/ mevrouw, meneer .... , mevrouw ... ,

Naar aanleiding van een gesprek met .... over vakantiewerk bij uw kartbaan schrijf ik u deze brief. Hoewel ik nog weinig ervaring heb met karten ben ik wel heel goed in ......... (wel iets toepasselijks, bijv. omgaan met mensen, ik weet niet precies wat je werkzaamheden zijn).

Dan schrijf je wat over jezelf en je motivatie en ook de tijd wanneer je beschikbaar bent. Straks denken ze dat je voor een vaste baan solliciteert!

Je kan eindigen met:

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Vertrouwend uw reactie spoedig tegemoet ziend onderteken ik deze brief / Ik hoop snel een reactie van u te vernemen / Ik hoop spoedig wat van u te horen o.i.d

Met vriendelijke groet,

Clautje Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 19:03

Kinta schreef:
Met vriendelijke groet,

Clautje Haha!


Hahahaha Heb hier even lol om hoor Tong uitsteken

Maar bedankt Kinta, hier heb ik echt wat aan! Ik kopiër hem zo, en vul dan even die andere dingetjes in Knipoog
Nogmaals bedankt!


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:07

Geen dank! Lachen

Clautje"]
[quote="Kinta schreef:
Met vriendelijke groet,

Clautje Haha!


Hahahaha Heb hier even lol om hoor Tong uitsteken
[/quote]
Ja, ik raad je dan ook aan die ondertekening iets te veranderen Tong uitsteken
Je voorletters en je achternaam en dan je handtekening.

Trouwens een CV er bij is misschien ook handig. Daar zet je dan je persoonlijke gegevens in (naam, adres, tel.nr. burgerlijke staat, geboortedatum)
Je werkervaring en je opleidingen (incl. jaartal)
Bijv.
1998 - 2003 HAVO op college ....
Nou ja, ik noem maar wat.
En alle relevante cursussen kan je ook noemen (kopietjes van diploma 's)
Maar het moet wel relevant zijn, je zwemdiploma kan je achterwege laten Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:59

Een vader of moeder die er ervaring mee heeft kan soms ook heel handig zijn, en goed na kijken of spel/typvouten Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:32

ik hou mijn brieven zo kort mogelijk... meer info over werkervaring en opleiding staan in mijn cv...

Ik sluit altijd af met

afsluiting schreef:
Ik hoop dat deze brief u aanleiding geeft mij voor een persoonlijk gesprek uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,

.........................

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:37

je kan ook afsluiten met

Na al deze informatie begrijp ik dat u nieuwsgierig bent naar de persoon hierachter. En ik hoop dan ook dat dit aanleiding geeft om mij voor een persoonlijk gesprek.


staat zelfverzekerd en werkt erg goed moet ik zeggen

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:22

Bel dan gewoon meteen of ze nog mensen nodig hebben!! Scheelt kei veel tijd natuurlijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:14

Bel ze gewoon even op of ga langs. Voor een vakantiebaantje zou ik geen sollicitatiebrief schrijven.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 18:16

SmithsGirl schreef:
ik hou mijn brieven zo kort mogelijk... meer info over werkervaring en opleiding staan in mijn cv...


[/quote]

Ik heb juist geleerd om alle relevante informatie (werkervaring) in de brief te zetten. Je kan zo duidelijk maken dat jij de juiste persoon bent. Staat er onvoldoende in je brief, dan lezen ze je cv niet meer.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 00:25

Morgen is heel mn sollicitatie-brief af, dan zal ik hem ff hier neer zetten Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 07:04

Clautje schreef:
Ik heb geen ervaring met karten enzo, dus dat moet er sowieso in. Ik heb pas 2 baantjes gehad, dus dat moet er dan ook bij, lijkt mij?


Ik zou er zelf zeker niet in zetten dat je geen ervaring hebt met karten... om in een brief te melden dat je ergens geen ervaring mee hebt komt enigzins negatief over... als je een gesprek krijgt en ze vragen daar naar kan je het altijd dan nog melden maar op voorhand niet doen hoor.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:23

A joh... ga nou gewoon langs! Wat kun je nou in zo'n sollicitatiebrief zetten? Ze opleidingen zijn waarschijnlijk absoluut niet relevant voor dat vakantiebaantje. Ze kunnen dan gelijk zien wat voor type je bent en of je in het team zou passen.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 13:14

Tessebes schreef:
A joh... ga nou gewoon langs! Wat kun je nou in zo'n sollicitatiebrief zetten? Ze opleidingen zijn waarschijnlijk absoluut niet relevant voor dat vakantiebaantje. Ze kunnen dan gelijk zien wat voor type je bent en of je in het team zou passen.


Ja ik ben het helemaal hier mee eens,niet schrijven maar meteen je gezicht laten zien!
Misschien dat je dan meteen op gesprek kan,misschien dat je alsnog een brief moet schrijven maar in ieder geval weten hun dan wie Clautje is!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot, YandexBot en 117 bezoekers