Helemaal gehad hier! Hulp gezocht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Helemaal gehad hier! Hulp gezocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 18:24

Ik heb het even helemaal gehad hier in Nederland!!!! Alles loopt vandaag in het honderd! Ik ben namelijk net weer mn baan kwijt geraakt, word echt gek! Ik werkte voor een uitzendbureau voor een handelsbedrijf hier in Son en Breugel. Alles ging naar wens, de inzet was perfect, ik paste uitstekend in het team etc etc. Maar toch ontslagen. Ben zeer Huilen Huilen Boos! Boos! en vraag me af wat nu te doen. Er schiet vanalles door mn hoofd, van een baan bij de paarden tot verhuizen naar Verweggistan! Mn vriend is ook bezig met een nieuwe baan te zoeken wat niet echt opschiet, en ik vraag me af of het niet HET moment is om eens compleet overstag te gaan. Ik zit al een hele poos met Italie of Frankrijk in mn hoofd, ben Nederland een beetje zat. Ik heb al 9 jaar in Parijs gewoond, dus de taal is geen probleem. Het probleem is wel dat mn vriend geen Frans kan, en ook niet zit te springen om weg te gaan. Ik kan wel alleen gaan, maar wat doe ik dan ook hier met mn huis, paard, vrienden? Nee, ik moet hem meekrijgen... Scheve mond

Heeft iemand een idee of er sites zijn m.b.t. emigreren naar het buitenland, en daar werk en woning zoeken? Ik zou het ook bij mn pa na kunnen vragen, die heeft het destijds ook gedaan, maar ik wil het eerst zelf proberen.

HELP!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:38

Misschien postbus 51???? Succes in ieder geval!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:44

Toen ik het hhier helemaal niet meer zag zitten ben ik een jaar naar Amerika gegaan en daar op een manege gewerkt........Ik heb nog steeds contact met die mensen...........?

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:13

Op www.monsterboard.nl en www.burdock.com staan internationale banen, maar je schrijft niet wat je opleiding is !
Ik ben ook geemigreerd weliswaar naar Belgie-maar ik kan je verzekeren, het is echt een ander land! Ik heb hier eerst wel werk gezocht, dat is de eerste meest logische stap

Kiekie

Berichten: 49
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 00:21

Er zijn verschillende msn nieuwsgroepen over landen en de nederlandse mensen die er wonen of willen gaan wonen. Misschien kan je daar even kijken, ik ben ook lid van nieuws groepen van Spanje daar heb ik 9 jaar gewoond.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 07:18

Ik denk niet dat dit het moment is om halsoverkop naar het buitenland te vertrekken. Zeker niet als je vriend hier niet echt voor in is... Ik denk dat het wel wat tijd nodig zal hebben om je vriend over de streep te trekken, het is tenslotte nogal wat.
Maar idd, je kunt beginnen met eens wat folders aan te vragen (misschien kunnen ze je verder helpen bij het Franse consulaat?) en er veel met je vriend over te spreken...

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:30

He Koortje, ken het gevoel hoor! Ach gut

Soms heb ik ook acute neigingen om te emigreren. Ik heb mijn zinnen gezet op Groot Brittanie (Schotland, eigenlijk). Maar bij mij ebt dat gevoel na een dag of wat weer weg Scheve mond en ben ik toch wel weer tevreden met dat wat ik hier in Nederland heb aan faciliteiten.
Ik heb dus helaas geen tips voor je, ik worstel zelf nog regelmatig met vragen als "is dit werk wel alles wat ik wil, en zo nee, wat wil ik dan wel?!". Gewoon kop d'r veur, zoals dat hier in Grunn gezegd wordt. Succes met het zoeken!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 09:36

Ga nou niets overhaast doen meisje,... Ik snap je gevoel maar vluchten heeft ook geen zin (want dat is eigenlijk wat je dan doet). Face it, het is oliebol, klote, banketstaaf of wat dan ook maar je mag het zeker niet opgeven! Er zijn heus nog banen genoeg, je moet ze alleen vinden (op den duur vinden ze jou, geloof me). Succes!

Jammer dat ik je niet kan helpen strax, of je moet willen verhuizen richting Utrecht???