verslag van een eigenaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

verslag van een eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 14:23

O o wat is het toch moeilijk om een fijne verzorger te vinden voor je pony. ik dacht dat ik best een braaf eest ahd, ik heb dan ook stomverbaasd toe staan kijken hoe Joris aan de haal ging met 2 meiden dit weekend en gisteren.
Allebei wilden ze hem komen verzorgen, maar geen van twee konden hem echt aan. Hij liep niet, stond stil of rende gewoon naar het hek of naar mij Ik had niet verwacht dat hij zo stout zou zijn !

Misschien dat Saskia hem gaat temmen, die gaat het nu eens proberen, ik hooop dat ze het leuk ivndt. Hij moet gewoon nog heel veel leren besef ik nu maar weer eens, en dat kna niet zomaar schijnbaar Lachen

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:39

tja dat gebeurd soms,
paarden weten precies wie je uit kan testen en wie niet.
wel jammer voor die meiden.
heb het ook wel gehad dat ik een pony reed voor de ouders van mijn rijdplek en dat ie dan weer terug ging naar de ouders en er bij hun iemand op ging en hij was niet te houden.(ik hoop dat je mijn verhaal nog een beetje snapt *LOL*)

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:04

misschien moet je ze de tijd gunnen om ze te laten wennen aan je paardje en anders om.het gaat in het begin nooit echt goed.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:10

Nou dat had ik laatst ook zoiets iig, Marca is voor mij makkelijk te rijden....loopt lekker door maar voor de rest nooit op geen enkel moment niet onder controle. Maargoed ik zet Anique erop om uit te stappen en om haar het gevoel van een heeeeel soepel paard te laten voelen zeg ik pak maar eens op........met als gevolg dat ze ging rennen, bokken en Anique zand zag..........Ksnaputnogsteedsnie. wat er nou verkeerd ging.........

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:12

Tis een Haflinger hè? Daar moet je dus echt goed de baas over zijn Lachen
En vaak vinden zo ook mensen gewoon liever dan anderen. En daar willen ze dan ook voor werken Haha!

Misschien vind je nog een goede verzorger die je paard ook aan kan, want anders is het voor beide partijen niet leuk Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 08:38

Mijn verzorgmeisje heeft de eerste keer alleen maar achter Par aangerend, van de ene hoek zo de andere hoek in.
Kind zag aan het eind van het kwartier knalrood en was er van overtuigt dat ze 5 kg was afgevallen Haha!

Ondertussen staat ze relaxed in het midden met een halstertouw te zwaaien en stemhulpen te geven en Par luistert perfect *afentoe haar buien maar blijft een haf he*
En dat al na 4 weken te laten zien wie de baas is he Haha!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 10:02

Ik heb de oudste gevraagd terug te komen, maar weet je, hij is nog zo jong! Als ze hem iets moeten leren terwijl ze zelf scheef zitten Verward Ik hoop dat het de zenuwen waren, maar ik vrees het ergste. Ik geef haar het voordeel van de twijfel, maar die jongste is gewoon echt veel te luef en te zacht.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:02

Zelf heb ik nooit een bijrijdster gewild. Puur om de eenvoudige reden dat ik zelf bezig was met m'n paarden. Sinds een week heb ik er dan voor gekozen om Bresco door iemand anders te laten verzorgen. Ben nog wel steeds 4 dagen in de week met hem bezig, maar dat is vooral longeren en springen. Ik vertrouw Bresco niet met een ander qua springen. Dat meisje heeft zowiezo 1 dag in de week les met hem, zodat ze in ieder geval ook wordt begeleid (ik mag dat nl. niet doen). Maar ik geef toe dat het heel moeilijk is om iemand te vinden. Ik heb de instructeurs gevraagd wie er het meest geschikt was. Die zien die meiden elke les en op verschillende paarden en weten dus ook hoe ze reageren op verschillende situaties. Betekent niet dat ik het geheel niet in de gaten houd. Als er wat fout gaat grijp ik ook wel in.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:39

Om je wat hoop te geven: het kan ook goed gaan.
Wij hebben sinds een aantal maanden een verzorster voor onze tinker, en dat gaat echt perfect. Maar moet er eerlijk bijzeggen dat ze én al 18 is én we haar al van te voren kenden.