bodyprotector?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 11:22

hallootjes, ik heb weer eens een vraagje Tong uitsteken .
Ik heb dus een deelpaard, het is een volbloed en vroeger mishandeld enzow, en hij heeft meer dan een jaar niet meer gereden. Hij is ook erg bang voor machines enzo, en als er 1tje langskomt gaat hij soms stijgeren. Nu is het de bedoeling dat wij er weer op gaan rijden, want vroeger is dat paard ook bereden en dat ging harstikke goed, was een zeer goed dressuurpaard en kende alles. Toen heeft hij dus spat gekregen, omdat hij 23 uur op stal stond bij de vorige eigenaar. Toen was het de bedoeling dat hij naar de slacht ging omdat hij onhandelbaar was enzow. maar toen heeft de man met wie wij dat paard samen doen een stokkiej voor gestoken en dat paard gekocht. Maar hij is niet meer 1 van de jongsten enzo, en hij wou graag dat wij dat paard gingen verzorgen en berijen. dus wij moesten het voer en dierenarts kosten betalen (ieders de helft van de dierenarts kosten) en in ruil daarvoor mogen we iedere dag komen en er mee doen wat we willen.

De spat is bijna helemaal weg, je merkt er niks meer van, en van de dierenarts mag er weer voluit op gereden worden, en dat zou zelfs goed voor hem zijn, had hij gezegd. maar het is natuurlijk niet ongevaarlijk, dus we dachten aan een bodyprotector, maar ik zou niet weten hoe duur die dingen zijn enzo, heeft iemand daar ervaring mee? beschermt het echt en hoe duur zijn ze? (we delen de prijs door 3). En welk soort moet ik dan nemen?

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 11:24

owjah: het paard is wel helemaal aan ons gewend, en vertrouwt ons nu wel, dus dat is geen probleem meer, en het stijgeren is al heel erg verminderd.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:13

ik heb er geen ervaring mee maar het beschermt wel
als het goed is is het als je cross countrty rijdt zelfs verplicht dat je body projector moet dragen maar ik weet het niet zeker
mischien kun je voor prijzen kijken bij: www.divoza.nl
of www.divoza.com
groetjes

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:31

De eigenaar van Nikolai rijd buiten altijd met een body protector. Ik heb er zelf ook wel eens mee gereden. Tis even wennen als je hem aan hebt. T zit natuurlijk heel stevig om je heen.
Je hebt body protectors van verschillende klasses.
Klasse 1 is alleen beschermend voor lichte, ervaren jokeys.
Klasse 2 is alleen beschermend voor voor ruiters die rijden in weinig risicovolle omstandigheden. Dus met zachte ondergrond.
Klasse 3 is pas echt goed beschermend voor de meeste ruiters.

Volgens mij zit de prijs voor bodyprotectors (volwassenmaat) tussen de 100 en 200 Euro..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:03

Ik heb een bodyprotector klasse 3. Hij was 150 euro ongeveer, ik heb hem gekregen dus ik weet het niet precies Haha!

Ik rij verschillende paarden en niet allemaal met bodyprotector en het hangt er ook vanaf in welke omstandigheden . Zo rij ik bijvoorbeeld een haflinger van stal altijd met bodyprotector, zowel binnen als buiten en met warm en koud weer (een bodyprotector is erg warm!!!). Ik ben er ook al een keer buiten op het beton afgedonderd MET bodyprotector en hierdoor had ik niets. Die haflinger is nogal heet gebakken Haha!

Buitenritten met bodyprotector alleen als het niet te warm is (behalve dan bij die haflinger). In de bak rij ik nooit met bodyprotector (behalve met springles en op die haflinger).

Ik vind het een veilig gevoel als ik alleen buiten rij dat ik dan een zo'n ding aan heb.