wie heeft er een boett deken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

wie heeft er een boett deken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 12:44

ik heb dus wel een boett deken, maar ben er absoluut niet tevreden over.....
de deken werkt opzich wel, en ze schuurt maar heel af en toe, dat kan je toch niet voorkomen omdat de deken afgaat met rijden enzo.

maar ik vind dus de kwaliteit van de deken echt super slecht!!
de deken is al zo vaak kapot gegaan, en bijna altijd op de naad.
quin is niet lomp ofzo want andere dekens laat ze heel, en er komen ook geen andere paarden, ze blijft ook nergens achter hangen ofzo.
de mevrouw waar ik hem meestal laat maken, zei bij de eerste keer al, ik hoop dat de deken niet duur was, want hij is hartstikke slecht gestikt..... veel naden laten bijna uitzichzelf al los, ik verwacht van zo'n dure deken toch een beetje meer kwaliteit....

en nu ben ik dus erg nieuwsgierig of er hier meer mensen zijn met dit probleem??

.....


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:56

Ik heb die van Harry's Horse, niet zo duur en heel sterk!en ze schuurt haast niet meer!

mensen van mn bijrijdpaard hebben hem ook van Harry'sHorse en die blijft ook goed heel!

zowel mijn paarden, als dat andere paard, staan met meerdere in de wei en rollen veel, en spelen soms best lomp met elkaar!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:07

Wat ik me dan weer afvraag:

Een Boettdeken zorgt er toch voor dat UV-straling niet meer tot de huid doordringt? Dan kan ik toch net zo goed een Bucas-deken voor het paard kopen en deze ipv de Boettdeken omdoen?
Of heeft dit niet het beoogde effect?

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:11

daar zorgt de HH deken ook voor, hij houdt het UV licht tegen, en de vliegjes die zomereczeem veroorzaken, en natuurlijk ook dazen en andere vliegen, die niet meer kunnen steken

maar van een dure Boett deken zou ik wel wat meer kwaliteit verwachten!kan je er niet mee teruggaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht of heb je hem al een tijdje?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:50

Ik ben wél heel tevreden over mijn Boett-deken. Het is nu het tweede jaar dat Samira het op heeft, & het ziet er nog zo goed als nieuw uit. Terwijl ze het vorig jaar maanden & maanden aan een stuk heeft opgehad, & nu toch ook alweer een hele tijd... & Het al verschrikkelijk dikwijls gewassen is. Geen klachten dus over mijn ideaal deken! Lachen

imker schreef:
Wat ik me dan weer afvraag:

Een Boettdeken zorgt er toch voor dat UV-straling niet meer tot de huid doordringt? Dan kan ik toch net zo goed een Bucas-deken voor het paard kopen en deze ipv de Boettdeken omdoen?
Of heeft dit niet het beoogde effect?


Zomereczeem is geen allergie aan zonlicht, maar een allergie aan een soort hele kleine mugjes (culicoïdes). Mugjes steken & spuiten speeksel in -> allergische reactie = jeuk -> schuurreflex. Zomereczeem komt vooral in de zomer voor, niet omdat de zon dan meer schijnt, maar omdat er dan meer van die ellendige muggetjes zijn.

Boett-deken op -> mugjes kunnen niet meer aan je paard.
Gewoon vliegendeken -> mazen van het deken zijn te groot, dus mugjes kunnen nog net zo goed aan je paard. Ik weet niet hoe dit met de vliegendekens van Bucas zit, op de foto op http://www.drunensruiterhuis.com/artike ... dekens.htm lijkt het wel ok, maar ik zie wel geen buikflap zoals het Boett-deken wel heeft & ook op de boeg lijkt het helemaal niet goed te sluiten.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:53

heb ook een boett deken ,maar die van mij ben ik zeer tevreden over!!
kun je geen klacht sturen ofzo??
dat je niet tevreden bent en dat hij stteds kapot gaat op de naad??
misschien is het een foutje en sturen ze je wel een nieuwe op

tja....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sewri en 39 bezoekers