Heb ik toch recht op !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Heb ik toch recht op !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-03 18:38

Hallo allemaal,
Vorige week vrijdag ben ik wezen kijken naar een nieuw paardje, via internet gevonden... Is een ruin 4 jr. van Flemmingh x Idool stond bij is rontgel. goed gekeurd... Ik bellen en heen.... Meteen verliefd op dat beest super braaf etc. etc. Soor koopcontract afgesloten dat ik hem met 2 weken op zou halen mits hij veterinair goedgekeurd zou worden en rond om beslagen.. Nog wel gevraagd over de foto's want ik wil dit toch graag weten (ivm OCD) zij verkocht dit paard voor een kennis (wegens overfok) handgeld betaald en terug naar huis (150 km) nu is hij donderdag klinisch gekeurd (door hun da) ik was er zelf niet bij... Da telefoonnr. gevraagd om te bellen. Tevens rontgenf. gevraagd zat anders in april in bodegraven gekeurd oke maar de toenmalige koper heeft er toch van af gezien !!! (keuring stond ook op hun naam) Ik dus bodegrave gebeld en op rapport stond (wel goed) vertelde deze mevrouw.... Zou nog gebeld worden door da om meer duidelijkheid te geven. Nu is dus degene die hem verkoopt voor deze mensen een beetje piellig op mij omdat ik zoveel vraag !!! en moeilijk doe.... Dit mag toch het is geen 100 gulden waar ik over praat ... en ik heb met mijn huidige paardje al zoveel medische kosten gehad dat ik toch zekerheid wil.... Zij zei het paard had ik al voor het dubbele kunnen verkopen en wat zeur je nou hij is toch klinisch goed gekeurd.... Al met al wacht ik tot de da van Bodengrave mij terug heeft gebeld maar zit toch met een rot gevoel in mijn maag...

Wat vinden jullie hiervan...

Groeten larissa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:41

Als dat paard op de rontgen OK is dan hoeft de verkoper zich geen zorgen te maken lijkt mij.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:16

Jammer dan dat ze vinden dat je teveel vragen stelt.
Je moet zeker weten dat het goed zit, anders houden ze het paard maar lekker zelf.
Op problemen zit je niet te wachten!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:52

Ik zou me er maar niks van aantrekken, je hebt gewoon recht op die informatie, je hebt gelijk, je koopt geen kauwgombal van 10 cent!!1

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 21:13

Niks van aantrekken want natuurlijk heb je het recht om te weten hoe het zit! En als alles in orde is, waar maken ze zich dan zo druk om? Ik zou gewoon wachten tot je de informatie hebt die je wilt, want het is toch een serieuze aankoop he!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:20

je zou gaan denken dat ze iets verborgen houden !!!
oppassen dus en het zekere voor het onzekere nemen !!!
en oude foto's zou ik ook niet accepteren, ik zou hem helemaal opnieuw rondom gekeurd willen hebben door een onpartijdige dierenarts (DUS NIET DIE VAN HUN!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:28

Mee eens, opnieuw laten keuren. Waar jij bij bent. Door een arts die jij vertrouwd. Roentgenfoto's kunnen ook heel snel veranderen.

Ze spelen in op je gevoel. Paarden zijn tegenwoordig niet meer zo snel verkocht. En als hij begint te dreigen dat hij er meer voor zou kunnen vangen moet hij dat gewoon doen. Je hebt toch een soort voorlopig koopcontract gesloten? Hij kan geen kant uit.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:31

crossmonster schreef:
je zou gaan denken dat ze iets verborgen houden !!!
oppassen dus en het zekere voor het onzekere nemen !!!
en oude foto's zou ik ook niet accepteren, ik zou hem helemaal opnieuw rondom gekeurd willen hebben door een onpartijdige dierenarts (DUS NIET DIE VAN HUN!)


100% mee eens, de veearts van de verkopende partij zal altijd het dier goed keuren, laat je eigen veearts keuren en laat nieuwe foto's maken.
De toenmalige koper heeft er niet voor niks vanaf gezien na die keuring in Bodegraven.
En als die mensen al zo moeilijk doen over een keuring die heel gebruikelijk is bij de ver/aankoop van een paard, tsja dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen.....
Viv

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 12:01

De foto's zijn afgelopen april gemaakt.... dat is nu dus ± 3 maanden geleden deze vertrouw ik echt nog wel, mits ze goed zijn natuurlijk. Dus in 3 maanden kan er niet zo heel veel veranderen hij is niet extra aan het werk gezet dus dat vertrouw ik dan wel... Ik hoop dat ik snel gebeld wordt door een da van Bodegrave want ik wil hem graag volgende week zaterdag dan gaan ophalen... Vervolg.

Groeten LArissa

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 16:37

Misschien kun je de foto's opvragen en aan jouw dierenarts voorleggen. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. Ik denk dat het beste is om zelf een DA dit paard te laten keuren. Hierbij kun je dat de afspraak maken dat de verkopende partij dit betaalt als het dier afgekeurd wordt. (helaas door ervaring geleerd, heb eerst zelf 2x keuren betaalt).

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 18:45

lk heb inderdaad afgesproken dat de als hij goed gekeurd zou worden de kosten voor mij zijn en als hij niet goed zou zijn dat zij voor de kosten moesten opdragen,, hij is dus klinisch al goedgekeurd (door Sip Ouwekerk en da uit Helmond hun eigen da wel), tevens is er een AMEV inspecteur langs geweest en die heeft hem ook bekeken.... Ik wil graag de foto's opvragen maar ik denk dat ik deze niet krijg aangezien degene die ze betaald heeft uiteindelijk het paard niet gekocht heeft... Dus dit zal wel een vertrouwens kwestie zijn van hofland naar deze mensen toe... Het enige wat ik wil weten is of hun mij het aanraden dit paard te kopen.. hier mogen ze toch wel antwoord opgeven. Tevens nog een vraag of iemand bekent is met de da SIP OUWEKERK...

Groeten

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:28

ik zou hem gewoon helemaal rondom gekeurd willen zien,niks geen oude foto's , niks geen dierenarts van hun ,neem een dierenarts ergens tussen helmond en jullie in,een onbekende voor hun iig en laat het rondom helemaal keuren , ik heb zo vaak gezien dat slechte foto's achter werden gehouden of zelfs verplaatst
en trouwens, als ie drie maanden geleden is gekeurd,dan moeten die foto's op zijn chip staan, daar zijn ze bij ons iig een jaar geleden al mee begonnen, de foto's hadden ze ingescant en op de chip gezet zeg maar (in de database op het chipnummer )
dus die foto's moeten aan te komen zijn, zo niet ----> helemaal keuren~!!!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:55

100% mee eens, de veearts van de verkopende partij zal altijd het dier goed keuren, laat je eigen veearts keuren en laat nieuwe foto's maken.
Wat je hier zegt Vippie, is gevaarlijk hoor.

Een dierenarts kan NOOIT een paard goedkeuren wat niet goed is, zonder aanmerkingen!
Van wie dat het paard ook is.
Ze zijn juist extra voorzichtig, omdat ze zo een rechtzaak aan hun broek hebben hangen.

esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:15

leendert zal nooit zeggen dat je er goed aan doet om het paard te kopen als hij niet goed is je kan dus volgens mij gerust op zijn oordeel af gaan leendert jan is van Bodegraven he. ik ben al met verschillende paarden van mijn stal bij hem geweest en hij is altijd erg eerlijk al is dat soms niet leuk. hij heeft tenslotte wel een naam hoog te houden en wie weet geeft hij je de naam van de mensen wel die de foto's hebben laten maken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:00

Volgens mij sta je gewoon in je recht. Toch logisch dat jij bevestigd wil zien dat het paard ook rontgenologisch is goedgekeurd?
Als dat echt zo is, dan zie ik niet in waarom de verkoper het zo vervelend vindt dat jij daar achteraan gaat...

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 17:55

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag weer de eigenaar gesproken, hij is wel goedgekeurd er was alleen op de foto wat op zijn voorbeen te zien. Ik vroeg wat en dat wist deze lieve meneer niet omdat hij niet de keuring had geregeld. Hij vond het zowieso al raar dat de toenmalige koper hem op de foto wilde zetten.... Nou ik weer bodegrave gebeld... ze mogen niets doorgeven mits ik de handtekening van de huidige eigenaar heb... IK WIL ALLEEN MAAR WETEN OF DIT ERNSTIG IS... (denk zelf dat het nog wel meevalt want ze hebben hem wel goedgekeurd) Nou ga ik morgenochtend nog een keer bellen met Bodegrave want alles werkt me tegen en ik vind het paard echt de moeite waard om het te weten.... Vervolg

Groeten

Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 21:02

YEH, da van Bodegrave heeft mij zonet teruggebeld en bevestigd wat ik al gehoopt had, hoef mij niet druk te maken, was een 1 over 2 tje op straalbeen te zien dus moet geen zorgen maken hierover, hij zegt dat ik er zeker een goed paard aangekocht heb ... dus a.s. zaterdag komt SAINT....

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:44

gefeliciteerd!!

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:26

Super!!!,Gefeli!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:37

Vippie schreef:
100% mee eens, de veearts van de verkopende partij zal altijd het dier goed keuren, laat je eigen veearts keuren en laat nieuwe foto's maken.


Wat een ongeooflijk onzinnige opmerking... die slaat echt als een tang op een varken... Ik ken genoeg de DA's die juist aanraden dat je een paard laat keuren door de DA van de verkopende partij aangezien deze DA vaak bekend zal zijn met de geschiedenis en fysieke conditie van het paard... Een goede DA zal echt wel onpartijdig zijn hoor...

Scott, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Party!!

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:10

Ik ben het helemaal met Vikki eens. Het is zelfs zo dat de DA van de verkopende partij VERPLICHT is de historie van het paard op te geven wanneer hier om gevraagd wordt. Bij een eventuele rechtszaak later sta je dus sterker als het paard bij DA van verkopende partij gekeurd is. Bovendien zijn röntgenfoto's erg moeilijk te beoordelen zeker als je nooit eerder foto's van het dier hebt gezien. Achteruitgang of veranderingen kunnen dan niet opgemerkt worden.

Larissa veel succes met de koop en terecht dat je vragen stelt. Vragen kost niets en een ziek paard kost je heel veel!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 18:20

Even voor de mensen die vallen over mijn uitspraak: de ervaring leert zullen we maar zeggen. Er word niet voor niks overal gewaarschuwd (door veeartsen zelf, verzekeringen enz) dat je je toekomstige aanwinst moet laten keuren door je eigen veearts. Ik zeg niet dat iedere veearts sjoemelt, maar er zijn er genoeg die kleine gebrekjes door de vingers zien, en juist die gebrekjes hebben grote gevolgen.
En aangezien je er niet bij bent geweest kun je niks beoordelen...

Maargoed evenzogoed gefeliciteerd met je aanwinst, hoop dat je er lang plezier van mag hebben.
Viv