Darmorah aan gevallen door kudde honden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Darmorah aan gevallen door kudde honden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 12:50

Ik wilde gisteren met Dar even pootjebaden op het strand, bij ons heb je een klein strandje en grooter strand, bij het grotere strand zijn ze bezig met de dijk, dus daar konden we niet op, dus namen we het kleine strandje, waar wat mensen lagen en wat honden liepen, dus we gaan het strandje op en toen we goed en wel op het strandje stonden, kwamen er drie honden aangerend, twee gingen naar Dar staan blaffen, maar nummer drie wilde Dar ect pakken, in eerste instantie wilde Dar er van door aar, gelukkig kon ik haar bij me houden, ik heb de ervaring dat als je het hoofd van je paard naar de honden toe draaid dat niet verder durven aan te vallen, deze honden dus wel Boos! op den duur was Dar knoer hard rondjes aan het spinen en ik was knoer hard tegen die beesten aan het schreeuwen (waar ze overginds niet van onder de indruk waren) en aan het zoeken naar hun eigenaar (ik wist wie dat was, omdat dit niet de eerste keer is dat die beesten dat flikken) ondertussen hadden we al heel wat publiek getrokken, mensen die wilde helpen maar niet bij, een heel hard rondjes draaiende Dar durfde te komen en in de verte zag ik madam de eigenaar op de dooie akkertje aan komen lopen, onder tussen was ik flink link aan het worden, maar kon weinig anders doen dan schreeuwen tegen die beesten, eindelijk was de eigenaar er, en kreeg met moeite de honden te pakken (ze werd overginds ook niet boos op haar lieve troetelbeesjes ) Dus ik zeg tegen haar, dat ze heel veel geluk had, dat ik zo'n braaf paard heb, zegt zei: "dan moet je maar ergens anders gaan rijden, waar geen honden lopen Verward " ik stond ondertussen op ontploffen, schiet die meeste valse hond weer los en staat weer met Dar d'r staart tussen z'n tanden, dus ik roep zo naar dat mens, dat als ze trapt het mijn probleem niet is, eindelijk had ze haar honden goed vast en kon ik verder.
Kom ik ze op de terug weg weer tegen Frusty , op dat momment liep ik er naast, dus die valse komt weer aan stormen, dus ik trek m'n giechel ver open , en roep "DAAR EN ZITTEN NU (en nog een flinke vloek die ik niet ga herhalen Knipoog )" in eerst instantie wilde die hond mij toen aan vliegen, maar hij keek nog eens goed in m'n ogen en krabbelde toen terug, ik had ondertussen m'n zweep al andersom vast gepakt om hem evt. een flinke mep te geven, maar dit was gelukkig niet nodig, Dar bleef gelukkig rustig en had geen verwondingen opgelopen.
Al met al een spannende buitenrit, volgende keer als die honden m'n paard aan vliegen ga ik m'n beklacht doen bij de politie.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:56

In dit soort gevallen (als de hond meer doet als op een afstandje blaffen) zou ik geen enkele schroom hebben om het beest een goede mep met een zweep te verkopen. Dat in het kader van 'voor z'n eigen veiligheid' want als m'n paard trapt is de hond plat, van mijn mep heeft 'ie alleen maar een beetje pijn en een flinke schrik.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:00

jeetje wat erg zeg...gelukkig is jullie niks overkomen

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:02

oh dat lijkt me echt super super eng, kheb toevallig vannacht nog gedroomd dat ik aangevallen werd door een hond, maarja dat gebeurt tegenwoordig wel vaker nadat onze hond daarvoor afgemaakt is.
Laatst ging ik ook ergens rijden, achter een kamp is dat eigenlijk:S, maar das een groot veld en dan krijgt ie zo lekker veel impuls haha, en toen kwamen er ook 2 honden aan, nou vaan sjeest er vandoor, die twee honden als tijgers er achteraan, ik dacht zo van poedersuiker dat is nou ook weer niet de bedoeling, dus op een volte en stil gezet, nou zijn hart bonkte door mij heen naar mijn hart, dus we waren op een paar meter afstand nog te horen volgens mij en die k*thonden gingen heel georganiseerd om ons heen staan en die stomste stond daar maar heel dreigend te kijken zo van één stapje en ik heb je, dus na 5 minuten dacht ik ja en nou, ik dacht ik laat vaan maar bepalen, die is beter in lichaamstaal dan ik, en toen zijn we op een gegeven moment heel voorzichtig van dat terrein afgestapt, die honden nog achter ons aan van ksst, weg.
Goeie grutjes wat was ik bang, en dan haddden ze nog niet eens aangevallen zoals bij jou.
Wat ik dus wil zeggen, is dat ik met je meeleef. Maar ik had liever een paard gehad die er gewoon tegenaan trapte dan die zich zo liet bijten hoor!! Nouja in mijn geval misschien niet, want die honden zijn van het kamp, maar ik háát valse honden echt, en dan die vrouw die daar op haar gemakje aan komt lopen Lips are sealed Als je beklacht gaat doen bij de politie zou ik eerst even nakijken of je zomaar op elk tijdstip op dat strand mag komen anders krijgt die vrouw met die honden natuurlijk nóg gelijk

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:04

Ik heb zelf 3 honden en als ik op het strand een paard tegen kom en mijn honden blaffen tegen dit paard of nog erger zoals bij jou gebeurde, kan ik er begrip voor hebben dat de berijder ze met een zweep uit de buurt van zijn/haar paard houdt. Daarintegen zou ik zelf ook een zweep gebruiken om ze uit buurt van mijn paard te houden, een tikje met een zweep zal minder hard aankomen dan een grote Tinkerhoef...

Gillian

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:05

Wat een slimme eigenaar zeg jeetje wat een mensen ook jij mag daar komen met je paarden ent zoals zij het recht heeft om met haar honden daar te komen maar ik zou als ik jouw was als het nog eens gebeurt toch of met de eigenaar een hartig woordje spreken want al die opmerking die ze gaf had ze dus al absoluut terug gekregen want wie denkt ze wel wie ze is en ik zou als dat niet werkt naar de politie gaan!

kon je niet weg galoperen of zo ?? dan was zij de honden kwijt hahahaha

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 13:42

Ik kon idd niet weggaloperen (beestje kort strandje) maar dit had ik, ook als het wel kon niet gedaan, anders was Dar ws. echt aan de kletter gegaan.
Het strandje waar we waren, is het hele jaar begaandbaar voor paarden en honden, ik vind dat je als honden en paardeneigenaar respect moet hebben voor elkaar, ik zal nooit langs een hond galoperen (of draven) ik passeer ze altijd netjes in stap en als ik met m'n hond paarden tegen kom, houd ik hem bij me (niet dat die er achteraan zal gaan omdat hij a: is opgevoed b: een beetje te oud is voor zulke fratsen en c: bang is voor paarden Haha! )
Ik wilde de honden wel een mep verkopen, maar had zo m'n handen vol aan Darmorah dat het niet ging, want anders konden ze nu nog niet fatsoenlijk zitten Knipoog

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:54

tja sommige mensen he Boos! je zou ze toch.
heb ook altijd honden gehad, als ik een paard zie dan hou ik me honden bij.
ik leer ze ook dat ze niet bij mijn eigen paard mogen komen als ik ze in het bos tegen kom.
vind het zo misselijk van sommige hondeneigenaren, een paard mag toch ook in het bos en bepaalde tijden op het strand komen.
gewoon rekening mee houden.
als ik in het bos een hond tegen kom die me aan wil vallen rij ik er zelf op af, meestal sjeezen ze dan wel weg met een gillende eigenaar die bezorgd is om der hond.
van het weekend reed ik netjes in stap een groep voorbij en die hadden honden bij.
niets aan de hand, zeiden ook een goeienmiddag en ineens schiet er een herder achter me aan.
gelukkig zijn mijn paarden honden gewend en worden er niet bang van.
maar deze blafte en hapte ineens tussen de achterbenen volgens mij want me paard mepte ineens.
zegt die man, thank you Haha! en begon een heel verhaal af te steken in het engels tegen zijn hond, iets van dat moet je niet doen ofzo.
mijn paarden doen niets, maar als ze aangeraakt worden meppen ze gelukkig wel.
jammer voor de hond, vind het wel zielig maar dan moet men hun hond maar bijhouden.

groetjes arabianfriends

cavia stal pokemon

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:56

Jee, wat een naar verhaal zeg! Wat voor 'n honden waren het? Ik vind het al helemaal te ver gaan dat een van die honden ook nog eens naar Darmorah's staart greep... echt niet te geloven!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:11

Is je paard gewond? zonee dan hoef je niet eens een aanklacht in te dienen, zoja dan zou ik zeker een klacht indienen.
Feit is dat jullie beide op dat strand mogen komen, zij dient haar honden onder appel te hebben en dat heeft ze niet maar goed, wat ik al zei daar zullen ze niet veel aan doen of mee doen.
Bij aanvallen is het meestal echt gaan om te "doden" of zwaar te verwonden, ik denk eerder dat dit "spel" was voor de honden dan aanvallen.
Het in de staart bijten is niet zo heel vreemd hoor, moet je eens komen kijken naar Piropo en de stalhond Knipoog die hebben de grootste lol samen en het ziet er alleen heel eng uit.
Volgende keer zorgen dat je een zweep gebruikt!!!, gewoon een flinke tik uitdelen en dan ben je er waarschijnlijk vanaf en als de eigenaresse daar problemen mee heeft is het heel jammer voor haar, honden bij je houden als ze op paarden af gaan.
Onze honden gaan altijd aan de voet als er paarden aankomen want die gaan dus anders ook als gekken op de paarden af, met veel kabaal maar die zijn gewend met paarden te spelen, tja alleen snappen de ruiters dat niet altijd Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:14

Ik heb dus precies hetzelfde een keer gehad. Ik was aan de hand met Nikolai aan het wandelen toen een hond ineens in zn staart hing Boos!
De eigenaars krijsen naar die hond (die overigens gewoon doorging) en Nikolai die maar rondjes aan het rennen was en ik die Nikolai maar rustig probeerde te krijgen Lips are sealed Uiteindelijk was voor de hond de lol eraf en liep weg.
Later zat ik te denken hoe ik nou het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren... Jullie zouden die hond dus gewoon een mep of trap geven?

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:16

ArwenLune schreef:
In dit soort gevallen (als de hond meer doet als op een afstandje blaffen) zou ik geen enkele schroom hebben om het beest een goede mep met een zweep te verkopen.

Zodra een hond me aan zou vallen en ik zou een zweep in mijn handen hebben dan maakte ik daar dankbaar gebruik van en sloeg ik erop. En misschien dati k zo'n eigenares ook wel met de zweep zou geven!

Overigens, het is zeer de moeite om hier melding van te maken bij de politie. Mocht het een volgende keer gebeuren kun je hierop terugvallen en dan weten ze bij de politie ook dat dit niet de eerste keer is. Als alle ruiters dat zouden doen, weten ze bij de politie dat dit stelselmatig gebeurt en zouden ze zeker ingrijpen. Jij hoeft niet ergens anders te rijden, jij mag daar OOK komen. Het is daar niet alleen voor mensen met honden. MAar trutten die hun hond niet onder commando hebben die mogen hun hond NIET loslaten! en dat had je tegen haar moeten zeggen, want schreeuwen helpt ook geen zak.

De hond is de betere mens

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:22

pinopaard schreef:
Later zat ik te denken hoe ik nou het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren... Jullie zouden die hond dus gewoon een mep of trap geven?


Nee geen trap, wel een tik met de zweep.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:40

cloris"]
[quote="pinopaard schreef:
Later zat ik te denken hoe ik nou het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren... Jullie zouden die hond dus gewoon een mep of trap geven?


Nee geen trap, wel een tik met de zweep.
[/quote]

Ok... dat zou ik ook in eerste instantie doen als ik een zweep bij me heb. Maar als ik ga wandelen neem ik in principe geen zweep mee.. Wat dan te doen?

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:50

pinopaard"]
[quote="cloris"][quote="pinopaard schreef:
Later zat ik te denken hoe ik nou het beste in zo'n situatie zou kunnen reageren... Jullie zouden die hond dus gewoon een mep of trap geven?


Nee geen trap, wel een tik met de zweep.
[/quote]

Ok... dat zou ik ook in eerste instantie doen als ik een zweep bij me heb. Maar als ik ga wandelen neem ik in principe geen zweep mee.. Wat dan te doen?
[/quote]

Ik zou dan toch iets van een zweep meenemen, een trap geeft ook nog risico's voor jezelf natuurlijk.
Niet schreeuwen, daarmee fok je honden alleen maar op en worden de paarden ook niet rustiger van, en last but not least kijk of je het "onverwacht" (voor de hond) kan doen, en dan niets zeggen, de kans is namelijk heel groot dat de lol er dan echt vanaf is Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:06

Thanx.. Ik zal t proberen mocht het weer een keer voorkomen
Ik twijfelde heel erg in je 'recht' om die hond te slaan in dit soort situaties...

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:35

Nou dat heb ik dus ok een keer beleeft.
een golde retreiver.
ik was op de bult en de hond was beneden aan het zwemmen de meesten honden trekken zich er niets van aan maar deze dus wel ik lipe de bult naar beneden komt die hond er toch aan dus mijn paard in volle galo die built op dus ik op de bult opde ovlte.
de hond weer weg
ik weer naar beneden baasje had hond vast was ik naast de bult komt die hond er weeeerr aan
dus soraya weer op de hobbel

sinsdiend durft ze niet meer echt langs blonde honden.
andere honden wel hoor maar bolde moet ik der toch echt ff toespreken

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:42

Ik denk dat ik eerst tegen de hond zou schreeuwen: schiet op, weg jij. Vaak helpt dat wel bij mij, als ik andere honden wegjaag van mijn 3 schatjes *LOL*
Daarna zou ik nog een keer naar de baas roepen en dan pas slaan.
Vind het wat sneu voor die honden, die snappen het echt niet.

Ligt er wel weer aan of ze spelen of aanvallen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:51

pinopaard schreef:
Thanx.. Ik zal t proberen mocht het weer een keer voorkomen
Ik twijfelde heel erg in je 'recht' om die hond te slaan in dit soort situaties...

O, dus je mag jezelf niet verdedigen? Beetje krom he. Natuurlijk heb je het recht om een hond van ja af te slaan. Heeft iemand anders het recht om jouw paard aan gevaar bloot te stellen door een hond los te laten die niet onder commando staat? DAT is de vraag die je jezelf moet stellen.

De hond is de betere mens

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:53

Wat ook nog wel werkt (mits je een dapper paard hebt Haha!) is op de hond afrijden. Liefst in een lekker draftempo. Meeste honden verwachten dit niet en schrikken zich het apezuur.

Ik heb zelf al meerdere incidenten met honden meegemaakt met als dieptepunten:
- een mevrouw die tegen haar hondjes zegt: 'wat goed van jullie, tegen zo'n groot paard' (nadat de hondjes tegen het paard waren opgesprongen, het paard de ruiter had afgebokt en alleen in galop naar huis was gegaan).
- een meneer die riep: 'als hij zo is kan ik hem ook niet te pakken krijgen'. Het ging hier over een bull-mastif die vol speelsigheid om onze paarden heensprong. Een van ons naar die meneer toe gereden zodat hij zn hond kon pakken (met pingpongende hond om pony heen). Meneer kreeg hond niet te pakken, maar wij probeerden toch verder te rijden. Meneer probeerde vervolgens hond te slaan met de hondenriem (nogal logisch dat je zo'n hond dan niet te pakken krijgt).

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:10

JEetje zeg, dat is ff schrikken! Ik ben een poos geleden een keer met een kennis en haar honden wezen wandelen,en toen kwamen er van die vechthonden op ons af, die dus echt aanvielen Scheve mond . Diegene met wie ik was heeft ze toen bij de oren gepakt en de kop heel hard op en neer geschud Verward Het hielp toen iig erg goed, want ze waren snel weg!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:19

Apple schreef:
- een mevrouw die tegen haar hondjes zegt: 'wat goed van jullie, tegen zo'n groot paard' (nadat de hondjes tegen het paard waren opgesprongen, het paard de ruiter had afgebokt en alleen in galop naar huis was gegaan).
).

en, heeft die ruiter die vrouw nog gewurgd?

De hond is de betere mens

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 17:26

Desiree schreef:
En misschien dati k zo'n eigenares ook wel met de zweep zou geven!


Ik moest me ook behoorlijk inhouden Extreme duivel , maar ben, toen ze de honden vast had, maar rustig weg gereden, omdat Dar toch een beetje over de rooie begon te gaan, wist ook dat ik zelf op dat momment niet in staat was een fatsoenlij gesprek te voeren ws. was het dan uitgelopen op een oridinaire scheld partij Schijnheilig

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:32

daarom heb ik dus altijd een zweep mee, ook als ik ga wandelen met mijn paard (en om vieze mannen te slaan *hihi*).
Heel vroeger heeft mijn toenamalige paard een hond doodgeslagen die op het ruiterpad er achteraan kwam, dat is toen een enorme juridische toestand geweest en het was erg naar om mee te maken, uiteindelijk was ik niet strafbaar omdat ik netjes stapte op een duidelijk aangegeven ruiterpad en de hond niet onder appèl stond en losliep op het ruiterpad, maar het was erg naar allemaal!

www.moritz.nl.nu
profiel met foto's, 17-6-2003

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 17:43

wij hebben zo`n *piep* hond hier achter wonen en onze hond loopt altijd los aangezien hij perfect onder appèl staat... en dus ook komt als hij geroepen word en blijft als dat gevraagd word....
maar die herder heeft toen de schrik van zijn leven gehad want de bazen van hem "vergeten" altijd de tuindeuren dicht te doen toen hij mijn hond dus wou aanvallen heb ik `m zo hard in zijn nekvel gepakt en letterlijk op zijn achterpoten de tuin terug in gegooit en tegen de baasjes gezegd dat ze hun hond bij zich moesten houden anders kom ik `m de volgende keer op zijn voorpoten brengen.... en rara het beestje is niet meer zonder eigenaren buiten geweest Haha!
driegen richting eigenaren helpt in 99 % van de gevallen wel ... ze zijn toch bang dat hun hondje dan echt wat gebeurd.....
en vaak is het zo niet zeggen: niet mijn schuld als mijn paard trapt
maar haal die kolere hond hier weg of IK schop `m persoonlijk weg !! (klinkt beetje hard maar zou ook nooit een hond een schop geven maar dat weten hun niet Haha!)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bloemetje75, dust, Em_, Galeobdolon, herous, Jet, M1994, MiVita, onpaard en 130 bezoekers