op latere leeftijd een instrument gaan bespelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

op latere leeftijd een instrument gaan bespelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 20:53

Ik ben nu 16 en heb nog nooit op een instrument gespeeld, maar wil dit nu toch wel graag gaan doen. Is het moeilijker als je al ouder bent of niet?
wie heeft daar ervaring mee?

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:00

wat voor instrument had je in gedachte?

mijn vader is gaan drummen (drumband, dus geen drumstel) toen hij 45 was. Hij vond het niet leuk, maar het ging op zich aardig

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:55

Waarom deed hij het dan, Stef?

Ik wil ook graag een instrument gaan spelen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor! Misschien als ik mijn studie afgerond heb. Lachen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:24

*grinnik* bij "op latere leeftijd"denk ik niet meteen aan 16 jaar Haha!
Ik gok dat het vooral ligt aan de tijd die je erin wilt steken en aan het soort instrument en of je er een beetje gevoel voor hebt. Hoe je leeftijd mee speelt zou ik niet weten. Maar, ben ook nieuwschierig, wat gaat het worden?

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:14

Mijn stiefvader ging met 65 nog effies saxofoon leren spelen en dat ging prima. Daar moet ik wel bij vertellen dat hij al klarinet speelde en dan leer je die sax ook zo.

Over saxofoon gesproken, mijn buurvrouw beneden is daar ook mee bezig en dat is wel eens vervelend hoor, ik heb namelijk het idee dat ze niet zoveel talent heeft Boos!.


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 03:58

Nee het is juist makkelijker!!! Ik ben op m'n 16de begonnen met gitaar te spelen. Daarvoor verwoede pogingen gedaan om op een orgeltje om te houwen. Maar ik ben nu 18 en heb m'n Adiploma. In twee jaar dus terwijl er 4 jaar voor staat!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 06:52

Op 16 jarige leeftijd zul je het niet bepaald moeilijker hebben om een instrument te leren spelen Knipoog

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:29

Je kunt op iedere leeftijd beginnen met een instrument bespelen.
Ik ben zelf ook twee jaar geleden zo ongeveer begonnen.
Wat zou je willen spelen, Ymkje?

Geen onderschrift.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:19

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met blokfluit. Iedereen uit de 1e moest het toen doen. Ik merkte wel dat het moeilijker gaat als je nog nooit wat hebt gespeeld. Nu speel ik nog niet super, maar het gaat.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:24

Yootha schreef:
Ik ben 3 jaar geleden begonnen met blokfluit. Iedereen uit de 1e moest het toen doen. Ik merkte wel dat het moeilijker gaat als je nog nooit wat hebt gespeeld. Nu speel ik nog niet super, maar het gaat.


moesten wij ook op school maar aangezien ik viool had gespeeld had je er nog niks aan Haha! alleen dat ik noten kon lezen najah...het enigste wat ik wist was 2e vinger op de d snaar en blabla Haha! en aangezien een blokfluit geen snaren heeft.

het ligt er ook maar net aan wat je wilt gaan spelen, en wat voor niveau je wilt bereiken

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-03 16:47

Ik wil piano leren spelen. Maar moet je dan ook kunnen zingen, want dat kan ik niet.
Het lijkt me heerlijk om Bach, Mozart en Vivaldi te spelen.

String je bent het mooiste wat ik heb! String, du bist das schönste Pferd! Frits, ik hou van jou maar je moeder is een slokop.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 02:49

Waarom zou je bij Bach, Mozart en of Vivaldi ook moeten kunnen zingen???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 10:47

Kinta schreef:
Waarom deed hij het dan, Stef?



Het leek hem leuk, maar toen ie er mee bezig was vond ie het toch minder, daarbij was het geen geweldige vereniging (heb ik zelf ook jaren bij gezeten)

Waarom zou je bij een piano moeten zingen?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 11:00

Het is niet je doel om wibi soerjadi/jan vayne of zo te worden toch?Wie weet heb je een talent van hier tot Tokyo ( en misschien zelfs weer terug) en wordt je beter als hem Haha!.
Ik zou me neit kunnen voorstellen dat je dat niet kan leren hoor, je hebt nog een heel leven voor je toch??Toen ik 3/4 jaar viool speelde kon ik ook al ( de makkelijke ) stukken spelen van grote componisten.
En dat ene liedje van andre rieu, die wals Haha!
Ik zou zeggen ga gewoon spelen, veel succes en plezier toegewenst Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie