Ik kom er niet meer uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Twijfelaar
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-07-03

Ik kom er niet meer uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 16:11

Ik zit even onder een andere naam, omdat ik het niet helemaal open en bloot op Bokt wilde zetten.
Ik heb nu een aantal maanden een relatie met iemand. Het leek in het begin allemaal zo mooi, maar het wordt steeds moelijker om het leuk te houden.
Hij is vaak moe en wordt dan kortaf. Ik ga dan ook kortaf terug reageren. Daar wordt niemand beter van, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar om hem dan op te beuren.
Het heeft deels te maken met het feit dat ik me gewoon echt niet goed voel. Ik weet niet of het depressiviteit is of wat anders, maar ik ben alles gewoon zo zat.
Ik houd echt heel veel van hem, maar ik kan me zo ergeren aan sommige dingen. Hij zal bv. nooit uit zichzelf zeggen dat ie van me houdt, het lijkt alsof alles maar vanzelfsprekend is. Ik doe veel werk voor hem, maar hij zal er haast nooit wat van zeggen, alleen als ik er een opmerking over maak. Hij is absoluut niet romantisch, wat ik wel ben.
Hij is, zoals veel mannen, geen prater. Als ik iets wil weten, moet ik het echt uit hem trekken. Het is gewoon echt niet gezellig meer. Als we 's avonds op de bank zitten, valt ie steeds in slaap. En tegen de tijd dat ik naar bed ga, is hij weer redelijk wakker en gaat ie nog een film kijken. Net als ik in slaap begin te vallen, wil hij ineens sex. Dan heb ik geen zin meer.
Ik zit momenteel ook met mezelf in de knoop. Ik voel me gewoon niet lekker en kan gewoon even geen lichtpuntje meer zien. Ik heb het gevoel dat hij me niet kan geven wat ik wil.
Ik heb hem meerdere malen uitgelegd wat ik nodig heb van hem, maar er veranderd niets. Ik heb iemand nodig die me af en toe een schouderklopje geeft, die me laat merken hoe blij hij met me is. Hij zal echt wel van me houden, anders was het al over geweest, maar hij laat het nooit merken. En het probleem is, dat ik nu ook steeds afstandelijker wordt. Ik kan soms gewoon echt niet meer aardig zijn als hij zo doet.
Het is een wat vaag verhaal, maar ik wist niet zo goed hoe ik het moest opschrijven. Ik weet gewoon echt even niet hoe ik verder moet. Soms denk ik, ik moet maar gewoon weg. Maar ik wil hem helemaal niet kwijt.


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:26

Woon je samen met hem? Als het mogelijk is, zou ik maar eens een tijdje apart gaan wonen. Het klinkt alsof jullie te snel te dicht op elkaar zitten, en soms moet je weer gewoon 'uitgaan' om het gevoel terug te krijgen. Dus lekker samen dingen gaan doen, maar wel ieder je eigen plekje hebben en thuis slapen. Ook niet elke dag iets samen doen, zo kan je elkaars leuke kant weer leren kennen en ga je de momenten samen weer meer waarderen..
Mja, moet practisch gezien wel mogelijk zijn natuurlijk. Ik zou zo niet te lang doortobben hoor, op deze manier word het gewoon niet beter.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:27

Het spijt me maar hij kan jou niet geven wat je nodig hebt. Jullie verschillen misschien te erg.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:41

Als het zo is als in jou verhaal, dan vind ik het (sorry) behoorlijk kansloos. Vooral omdat hij ZEGT dat ie zal veranderen en er aan zal denken, maar het niet DOET. Dat vind ik een kwalijke zaak, want daaruit blijkt dat hij zich niet wil inzetten voor jullie relatie.

Laat je weten hoe het afloopt?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:49

carola schreef:
Als het zo is als in jou verhaal, dan vind ik het (sorry) behoorlijk kansloos. Vooral omdat hij ZEGT dat ie zal veranderen en er aan zal denken, maar het niet DOET. Dat vind ik een kwalijke zaak, want daaruit blijkt dat hij zich niet wil inzetten voor jullie relatie.

Laat je weten hoe het afloopt?

ja maar hoe kan een mens nou ook veranderen? Iemand is zoals ie is. Je moet in een relatie ook tevreden met iemand kunnen zijn en hem niet willen veranderen. Misschien kan ze daarom beter zoeken naar iemand die niet voor haar hoeft te veranderen? Lachen

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:46

Een mens kan inderdaad niet veranderen, je kan je wel aan elkaar aanpassen, alleen nooit op zo'n manier dat je je er zelf niet prettig bij voelt.
Een relatie is toch een kwestie van geven en nemen, zodra je alleen maar geeft en niet meer krijgt zit het wel goed fout.

Ook het accepteren van voor jou minder prettige karaktereigenschappen hoort bij het geven en nemen.
Is het niet meer te accepteren dan wordt het toch tijd om je eens goed te bezinnen.

Een relatie is gewoon hard werken voor allebei.

Maar als je nu zelf niet goed in je vel zit moet je jezelf eens afvragen of dat door je relatie komt, door andere factoren of door allebei. Als het externe factoren zijn kan het best zijn dat je relatie daar onder lijdt. Anders is het wanneer je depressief wordt door je relatie. Dan zal er toch echt iets moeten gebeuren.

Sterkte ermee.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:00

Ik ga mee met percy. Idd, een mens kan zichzelf niet veranderen. In de basis blijft hij gelijk. Keuze ligt bij jou.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:56

Kies voor jezelf! Je kan iemand niet veranderen hoe graag je dat ook wilt. Als hij niet voor jou wil vechten is hij het niet waard dat je bij hem blijft. Ik weet dat dit heel hard klink maar maak je zelf niet ongelukkig door bij iemand te blijven die alleen maar incasseerd en niet geeft.

Praat met hem, vertel hem wat je voelt, misschien kan hij aan zichzelf werken. Als hij werkelijk van je houd, ook al zegt hij dat niet vaak, zal hij dat zeker doen. Voor een relatie moet je samen vechten als het moeilijk gaat, 1 persoon alleen kan het niet.

Ik wens je heel veel sterkte!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:05

Op het stukje na dat als jij gaat slapen,hij wakker word en dan ineens zin in sex heeft,is het precies een stuk wat ik zo had kunnen hebben geschreven Tong uitsteken
Ik snap dan ook helemaal hoe leeg je je af en toe kan voelen.Niet alleen zijn maar je toch eenzaam voelen.
Nu mag iedereen zeggen dumpen die hap,maar ergens ligt het punt bij beiden.
Mijn vriend is zo als jij hierboven beschrijft.Doet niet veel uit zich zelf,valt altijd in slaap op de bank,enz.
Ik daarin tegen(ondanks mijn ziekte)ben hyperactief.Altijd bezig.Niet op mijn mondje gevallen en dat bots vaak.
Hij snapt mij vaak niet,of ik em niet.
Toch gaat het nu weer super! Haha!
Als jij nu spreekt over een half jaartje dan zou ik zeggen stop ermee,want het kost erg veel tijd,moeite en energie.
Als je spreekt over langer als een jaar en samenwonen dan zou ik zeggen,veeeel praten en je gevoelens erover uitleggen.Veranderen zal hij en ook jij niet echt veel doen,maar elkaar leren kennen en begrijpen dat weer wel.
Ga niet zitten afwachten want heus dat werkt echt niet.
Wat je wel kunt doen is meer met jezelf bezig gaan zijn doormiddel van een kleine hobby.
Ieder gaat toch zijn eigen weg ook al ben je samen Lovers Dat is iets wat ik heb moeten leren en nu vind ik het prima.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:12

Desiree schreef:
ja maar hoe kan een mens nou ook veranderen? Iemand is zoals ie is. Je moet in een relatie ook tevreden met iemand kunnen zijn en hem niet willen veranderen. Misschien kan ze daarom beter zoeken naar iemand die niet voor haar hoeft te veranderen? Lachen


Ik ben het hier mee eens...
En als het al zo gaat na een paar maanden, hoe moet dat dan na jaren?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:20

Iemand kan wel veranderen... in de vorm van groei, maar het moet altijd vanuit die persoon zelf gebeuren, het zal niet gebeuren omdat een ander het nodig vind. Je kunt ook niet verlangen dat iemand voor jou verandert, dat kan echt alleen uit die persoon zelf komen.

Zet eens voor jezelf neer op papier wat er zoveel ergernis veroorzaakt en wat vreugde geeft in de relatie....
enige wat jij kunt doen is je reactie, gedrag naar hem toe veranderen, bekijk eens wat je van jezelf vind als persoon zijnde in de relatie.
Wil je zo iemand zijn?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 00:32

orri schreef:
Iemand kan wel veranderen... in de vorm van groei, maar het moet altijd vanuit die persoon zelf gebeuren, het zal niet gebeuren omdat een ander het nodig vind. Je kunt ook niet verlangen dat iemand voor jou verandert, dat kan echt alleen uit die persoon zelf komen.

Zet eens voor jezelf neer op papier wat er zoveel ergernis veroorzaakt en wat vreugde geeft in de relatie....
enige wat jij kunt doen is je reactie, gedrag naar hem toe veranderen, bekijk eens wat je van jezelf vind als persoon zijnde in de relatie.
Wil je zo iemand zijn?


dit is echt een goede tip.zo moet je het ook bekijken.vaak is het een reatie op reactie he?dus als jij nu anders gaat reageren zal hij misschien ook anders reageren.
verder heb ik nog een andere tip
als je echt van hem houdt en aan je relatie wilt werken moet je nu denken:ik laat het los,ik laat los dat wat ik eigenlijk wil dat hij doet.
vergeet het willen veranderen
maar benoem de leuke dingen
is hij niet romantisch:boek jij toch een tafeltje bij een restaurant en neemt hem mee uit eten
laat hem ook moe zijn als hij dat is
gun hem zijn bij-kom uurtje(s)
mannen hebben dit echt nodig als ze uit hun werk komen,om de dag te verwerken
kies leuke dingentjes om te doen voor jezelf en plan leuke dingen voor in het weekend voor jullie samen
en echt,laat het los........richt je op jezelf en je eigen geluk,en hij zal vanzelf ook anders gaan reageren en misschien de wereld anders gaan zien....

soms is het beter om te zwijgen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:29

Als je de relatie aan wilt houden zul je de tekortkomingen moeten accepteren.
Probeer de relatie op een creatieve manier in te vullen, zoals idd zelf een tafeltje te reserveren, of als je verwent wilt worden jezelf verwennen met een dagje beautyfarm ofzow, maar wees daarin niet afhankelijk van hem als hij dat je niet kan bieden.

Iemand kan idd groeien, maar dit is een leerweg ieder voor zich, hij zal niet groeien voor jou maar voor zichzelf, ieder heeft zijn eigen leven en zijn eigen leerweg, het kan elkaar alleen wel overlappen.

Ik heb zelf ook in een relatie gezeten met veel vertwijfeling, ik ben blij dat die relatie over is gegaan, want hoe graag ik ook vrede wilde hebben met de tekortkomingen (omdat ik afhankelijk was van de relatie), ik kon er keer op keer geen vrede mee hebben.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:00

Het is aangetoon dat een mens zich niet kan veranderen. Hooguit de ruige randjes erg goed vanaf schafen. In de basis blijft éénieder gelijk.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:23

De basis is waarmee je geboren wordt.... en als je het in dat licht bekijkt dan zijn er veel ruige randjes. Het is aangetoond, kom maar op met je ondersteunende bewijs, vind ik wel interessant. Groei is wel degelijk verandering... je kunt het zien als herinnering in het licht van spirituele groei, maar verandering is zichtbaar en merkbaar.
Rokers kunnen niet-rokers worden... niet-rokers hoeven nooit rokers te worden.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:27

Prima zei:

Citaat:
Het is aangetoon dat een mens zich niet kan veranderen. Hooguit de ruige randjes erg goed vanaf schafen. In de basis blijft éénieder gelijk.


Hierop zijn de heren wetenschappers ook al terug gekomen hoor.
Daarnaast veranderen mensen hun hele leven door. Ontwikkeling noemen ze dat.

Ik ben het daarnaast wel met iedereen eens dat je basis eigenschappen niet kan veranderen en dat moet je ook niet verwachten.

Ik denk dat je, zoals al vaker hierboven is gezegd, voor jezelf duidelijk moet krijgen welke eigenschappen je wel kan accepteren en welke niet. En daar een conclusie uit trekken.

In ieder geval heel veel succes in deze moeilijke tijd.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:38

Twijfelaar schreef:
Ik heb het gevoel dat hij me niet kan geven wat ik wil.
Ik heb hem meerdere malen uitgelegd wat ik nodig heb van hem, maar er veranderd niets.

...........

Soms denk ik, ik moet maar gewoon weg. Maar ik wil hem helemaal niet kwijt.


Dit klinkt me behoorlijk bekend in de oren. Mijn vriend zal nooit eens inititatief nemen, we gaan wel regelmatig stappen, maar altijd ben ik degene die het moet voorstellen, alles regelen, & dan ook nog 's rijden (want meneer heeft noch een rijbewijs noch een wagen). & Soms ben ik dat kotsbeu! Daarenboven is hij nogal lui aangelegd, afgelopen weekend hebben we bijv nog kletterende ruzie gehad omdat we afgesproken hadden dat we vrijdagavond al een aantal dingen gingen verhuizen (we verhuizen binnenkort), & hij het gepresteerd heeft een hele avond bijna niets te doen, terwijl een vriend & ik uren & uren in de weer geweest zijn. Hij had geen zin... Tja, op zo'n momenten kan ik hem wel wurgen. Nog een voorbeeldje, het appartement waar we naartoe verhuizen moet helemaal geverfd worden. & Hij zal wel verven als je hem bij wijze van spreke een verfpot & -rol in zijn handen duwt, maar zelf naar de winkel gaan of meedenken over de kleur verf, no way... Toen we enkele maanden terug een weekje weggingen, was ik degene die voor de vliegtuigtickets, de hotellekes, & alles moest zorgen... Enzovoort enzovoort Boos!

Sommigen hier geven het advies van 'is hij niet romantisch:boek jij toch een tafeltje bij een restaurant en neemt hem mee uit eten', maar als je dit keer op keer moet doen, is het serieus vermoeiend & frustrerend, althans dat is mijn ervaring. Dit is voor mij een reden om te twijfelen aan onze relatie. Want ik zie het niet zitten om hem mijn hele leven vooruit te moeten sleuren.

& Ik weet heel zeker dat hij het allemaal niet slecht bedoeld, & ik wil hem liever niet kwijt... maar zo kan het ook niet verder. & Veranderen... dat gaat hij toch nooit doen...

Dus tja, ik kan je eigenlijk geen raad geven. Maar ik begrijp perfect dat je niet helemaal gelukkig kan zijn in een relatie & ze toch niet opgeeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:51

Twijfelaartje, een ander kun je nooit veranderen. De enige die je kunt veranderen, ben je zelf. (en of dat de bedoeling is, kun je je afvragen)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie