peneceline

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

peneceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 11:19

hoi,mijn paard had gisteravond een wond is behandelt door de dierenarts en kreeg in z,n borst een spuit peneceline. hij was ook suf gemaakt want het moest gehecht worden,terwijl hij dus nog stond te suffen kreeg hij ineens hele grote ogen,was ineen x klaar wakker,de dierenarts schreeuwde dat we de stal uitmoesten naar buiten, hij werd stapelgek,wou overal overheen springen ,niet meer te houden! we hingen met 4 man aan z,n halster! hij bleek dus allergisch te zijn voor peneceline en moest gauw tegengif. toen hij dat eenmaal had gehad werd hij weer rustig. het was zo zielig hij wist niet meer wat hij deed. heeft iemand dit ook wel is meegemaakt?? Huilen

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:34

Nee niet precies dat maar, bij een vriendin van mij dr paard hebben ze wel eens een overdosis antibiotica gegeven.. Dit heeft het paard niet overleefd.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:23

Ow wat moet dat erg zijn om je paard zo te zien. Ik heb zoiets nooit meegemaakt, me pony heeft het wel eens gekregen.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:59

mijn paard is ook allergisch tegen penicilline,sjah dat kun je maar weten als je es slecht vaart Huilen gelukkig kreeg ze er zoveel niet,ik geloof bij een banale kniewonde,maar ze sloeg meteen in bubbels uit overal en ze kreeg ook koorts,de veearts is toen meteen gekomen en gelukkig liep het goed af! maar je weet het nu,en je mag blij zijn dat je paard meteen reageerde erop zodat het tijdig kon verholpen worden,het is overigens niet erg als je gewoon maar goed oplet dat je geen penicilline meer geeft,en goed kijken of er in bepaalde middelen geen aanwezig is!
wij hebben nooit meer last gehad gelukkig,wel bij het hengstig spuiten stond ze weer in bubbels,maar nochtans zwoer de hengstenhouder dat er daar nix van penicilline in is

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 16:52

hoi,mijn paard reageerden echt binnen een minuut op de prik. eerst begon zijn halsslagader kijhard te kloppen en toen werd hij 3x zo groot rn werd hij knettergek. zou het kunnen dat hij per ongeluk in een ader is geprikt?

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:00

ik denk dat het allemaal te zien had met het feit dat je paard gewoon heel erg allergisch is voor penniciline,bij mijn paard verscheen er wel meteen een bobbel op die plaats,en later stond ze helemaal onder!
jouw paard zal hier meteen op gereageerd hebben,want ik denk niet dat hij zo zou gereageerd hebben op een foute prik.in elk geval de penicilline bannen is de boodschap *LOL*

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 23:05

heb nu nog een probleem..hij krijgt nu tso oral gel voor die gehechte wond, alleen krijgt hij nu een soort van huiduitslag net boven zijn staart. grote kaale plek ,huid is knalrood tot bloedens toe. daarnaast gaan de haren overeind staan en is de huid eronder ook rood /bloederig aan het worden. ben bang dat dit toch met elkaar te maken heeft. mijn vriendin zij vanavond dat als je bij een paard de halsslagader heel hard ziet kloppen en uitpuild het echt kantje boord is geweest. weet iemand hier meer van?(de veearts is niet echt fijn van begrip,ga morgen naar een ander(

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:35

heb je een bijsluiter van dit medicament? anders wie weet zit er daar ook een kleine hoeveelheid penicilline in! het heeft inderdaad met elkaar te maken geloof ik,ga maar es naar een andere DA,want die wil het misschien ni toegeven dat hij een fout gemaakt heeft,een tweede opinie kan heel ophelderend zijn,het gaat hier in elk geval om een allergische reactie!