Wat zouden jullie voor deze pony geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wat zouden jullie voor deze pony geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 21:20

Helaas heb ik van de pony (nog) geen foto, alleen wat "technische gegevens":

Ponymerrie, Welsh-type, geen papieren. Stokmaat ca. 1.15 meter, kleur valk zonder enige aftekening.
Leeftijd: 3 jaar, nog onbeleerd, wel in de hand geweest.

Nu komt het: Heeft ernstige zomerexczeem, zodanig dat van manen niets meer over is en nog een klein beetje staart.

Huidige eigenaar wil haar op de markt verkopen, maar nu zit ik te denken om haar zelf over te nemen (na uitgebreide DA-keuring) en haar zadelmak te maken. Leuk gezelschapsmerrietje voor Imker, dat is haar hoofdtaak...

Ik heb echt geen idee wat ze op zou moeten brengen, maar de eigenaar wil er vanaf. Wat zou een redelijke (slacht)prijs zijn?

Foto kan evt. gemaakt worden, zij het morgen of woensdag.

Toos paardloos



Lydia2
Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:32

Ik denk dat een prijs tussen de 200 en 300 euro mooi zat is, pony heeft geen papieren en is onbeleerd, prijs op de markt zal ook niet hoger zijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 21:39

Wat betreft de zomerexczeem: zou dat ook nog invloed op de prijs hebben, het beestje heeft geen manen meer, alleen een voorpluk en een halfje staart?

Toos paardloos

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:53

Ik denk ook iets van 200-250 euro. Ik denk dat 300 euro iets te hoog gerepen zal zijn.

chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 21:56

nou ik ben het met de andere eens maar meestal verkopen mensen niet voor zo weinig een paard maar ik geef minimaal 500 maar echt niet hoger

paarden zijn mijn leven maar zonder ouders had ik er nu geen 2!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:37

200-250 euro, ik zal er iig niet meer voor geven. Btw, woon jij aan de kust of echt in het land?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:40

Nou Zomerexceem speelt zeer zeker een grote rol in de ver/koop van een paard/pony. Het is best zielig en sneu voor zo'n paard als hij dag en nacht door jeuk heeft en zelfs zo ernstig dat sommigen niets anders doen als hun wonden kapot krabben/schuren ipv eten/grazen/drinken. Doordat het zoveel jeukt en door het schuren gaat de wond opnieuw open waardoor het voor die zogenaamde "vliegjes" helemaal aantrekkelijk wordt om naar de desbetreffende pony te vliegen.... Het is dus erg sneu.. (pas nog een van de merrie shetten moeten in slapen hierdoor deze had het wel heel erg extreem die schuurde het door de deken door nog kapot..)
Daardoor: weet wel waar je aan begint.. en een redelijke prijs vind ik danook € 350 - 400

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:41

300 euro maximaal
Mensen denken meestal zelf dat hun paard veel waard is, maar op de markt zal het beestje ook niks opleveren, het zal misschien zelfs het tussenstation naar de slacht zijn.

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:00

100 euro...
op marktplaats zag ik een welsh a staan voor 50 euro aangeboden ook 3 jaar onbeleerd en ze had last van zomerexceem en ze zochten voor haar een plaatsje aa de kust...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:25

Lydia2 schreef:
Ik denk dat een prijs tussen de 200 en 300 euro mooi zat is, pony heeft geen papieren en is onbeleerd, prijs op de markt zal ook niet hoger zijn.


Zomerexceem druk de prijs zeker wel.
Juist omdat het zo lastig te behandelen is en er zoveel tijd en geld in gaat zitten, zijn deze paardjes erg moeilijk verkoopbaar.
Je geeft zelf aan dat het om een ernstige vorm van zomerexceem gaat; als ik in de schoenen van de huidige eigenaar stond, dan zou ik blij zijn als ik er een goed tehuis voor zou kunnen vinden, liefst aan de kust.
Maar ik begrijp ook wel dat je misschien een bod zult moeten doen.
'k Zou beginnen bij 150 a 200 euro en er misschien nog iets bij doen als je de pony echt graag wilt hebben, maar met 250 euro zit je imo. al aan de hoge kant.

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:33

ik vind hem wel meer waard, dan 200 euro.
ondanks zijn manen exeem kan het best nog wel een leuke pony zijn en worden.
Je hebt ook spullen voor het exeem .
een paard bij ons in het dorp had het ook maar daar is het goed mee afgelelopen en heeft nu weer mooie manen .
ik zal er zelf 650 voor vragen want je kunt er best nog wel wat van maken.

PS: ik zal hem niet verkopen bij een markt.
maar gewoon aan mensen die je vertrouwt.

marciano----->m1 +11 --->>> 4 de op de nederlandse !!! L springen+2..
ixion------->B +7 mijn topperss

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:46

Loonie, 650 euro lijkt mij een mooie prijs voor een 3-jarige merrie met papieren en zonder gebreken....... ik denk niet dat het een reele prijs is voor deze merrie (met alle respect).

En je hebt gelijk hoor, er zijn inderdaad middeltjes verkrijgbaar die redelijk tot goed werken tegen zomerexceem, maar het blijft imo. een groot ongemak.
Je moet er elke dag tijd in steken en de middeltjes die werken zijn best wel duur.

Daarbij moet je eigenlijk ook nog rekening houden met de verkoopbaarheid van de pony in de toekomst, de gegadigden zullen helaas waarschijnlijk niet in de rij staan.....

Blijft natuurlijk wel staan dat als je zin, tijd en geld hebt om het "mankement" te behandelen dat je voor een relatief lage prijs een leuke pony op de kop kunt tikken !

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:47

Een onbeleerde A-pony zonder papieren is hoe dan ook weinig waard... En met zulke extreme exceem... ik zou er €150 voor geven, meer niet.

Op de markt heeft zoiets helaas practisch geen kans op een baas, dan word het een enkeltje Italie, ben ik bang.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 01:06

eczeem i9s een grote prijsdrukker
eczeem is moeilijk te behandelen, er zijn ontelbaar veel middeltjes maar geen enkele die 100%werkt
ze is ondeleerd en ze heeft geen papieren, 300 euro max

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:25

bij ons op stal staan er ook een aantal paarden met zomerexceem, alles is geprobeerd, maar weet je wat echt helpt?
Zo'n Boet deken, best prijzig, maar ze hebben zoveel minder jeuk!
Wat betreft de prijs voor deze welsh ga ik mee met bovenstaande reacties

succes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:52

Ook ik vind 200 tot 250 euro een mooie prijs voor deze merrie. De eigenaar zal op de markt echt niet meer krijgen, hoor.
Een prijs van 650 euro zoals die hierboven wordt genoemd vind ik niet reeƫl.

* To Belg, or not to Belg *

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 08:17

Kyralovertje schreef:
200-250 euro, ik zal er iig niet meer voor geven. Btw, woon jij aan de kust of echt in het land?


Ik woon in het midden van het land, maar ben zeker bereid om deze merrie medisch helemaal in orde te maken, incl. Boettdeken en medicamenten tegen de exczeem.

Met voldoende schaduw, medicamenten en TLC moet het mijns inziens zeker goedkomen.

Zelf zat ik ook te denken aan een prijs tussen de €150,- en €200,-.

Toos paardloos

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:22

idd 150,- dat krijgt ie er op de markt ook voor!!
enne een dure boettdeken hoeft niet eens perse, want bij de paardendrogist is er spul wat je dagelijks erop moet smeren en wat echt super werkt!!! want okej die dure boett deken werkt wel super, maar het is voor een paardje toch veel fijner om zonder dek te kunnen rennen en rollen enzo? hoe dat spul heet moet je ff aan loulou vragen, wij smeren het op 3 beesten bij ons, twee daarvan hadden ook altijd staart en manen er helemaal af, en sinds we dat spul gebruiken, schuurt er geen een meer!! echt wonderbaarlijk, en we smeren niet eens elke dag, bij slechter weer is het niet eens nodig!
alleen de prijs van het spul is wat hoog.....
verder keuren van de dierenarts maakt de pony wel duur, ik denk dat als je iemand meeneemt met redelijk wat verstand van paarden, je een heel eind komt.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:24

Ik denk iets rond de 150-200 euro inderdaad. Een tijdje geleden was ik ook op zoek naar een gezelschaps pony'tje voor mijn paard en na een beetje rond kijken op internet had ik de perfecte gevonden, alleen hij had last van zomer exceem. Niet extreem, maar hij had het jaar ervoor wel 1 x best erge kale plekken etc. gehad. Ik denk dat ik, het paardje was 5 jaar wel bereden geloof ik en een kruising tussen een welshje en?? ik er niet meer als 200 euro voor betaald had als ik hem zou kopen. Simpelweg alleen omdat het toch wel eens op kan komen spelen, en dan zit je wel met de kosten e.d. Ik zou er wel bij zeggen tegen de eigenaar dat je er niet zo gek veel voor kan geven vanwege het exceem.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:07

niet meer als 250 euro, want idd aan het zomereczeem zitten extra kosten vast, geen papieren, onbeleerd..

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:37

crossmonster schreef:
idd 150,- dat krijgt ie er op de markt ook voor!!
enne een dure boettdeken hoeft niet eens perse, want bij de paardendrogist is er spul wat je dagelijks erop moet smeren en wat echt super werkt!!! want okej die dure boett deken werkt wel super, maar het is voor een paardje toch veel fijner om zonder dek te kunnen rennen en rollen enzo? hoe dat spul heet moet je ff aan loulou vragen, wij smeren het op 3 beesten bij ons, twee daarvan hadden ook altijd staart en manen er helemaal af, en sinds we dat spul gebruiken, schuurt er geen een meer!! echt wonderbaarlijk, en we smeren niet eens elke dag, bij slechter weer is het niet eens nodig!
alleen de prijs van het spul is wat hoog.....
verder keuren van de dierenarts maakt de pony wel duur, ik denk dat als je iemand meeneemt met redelijk wat verstand van paarden, je een heel eind komt.


Als je bij elkaar optelt wat al die dure spulletjes kosten die je er elke dag op moet smeren, en waarbij je de allergie niet wegneemt, dan is denk ik zo'n Boett-deken helemaal niet zo duur meer. Zo'n flesje is meestal 10 tot 20 euro en je doet er misschien twee weken tot een maand mee als je elke dag in smeert. tegenwoordig loopt het seizoen van april tot november. Hoeveel flesjes per seizoen heb je nodig? Je hebt een echte eczeemdeken vanaf 100 euro. Die gaat minstens 2 seizoenen mee als andere paarden niet te erg slopen en mijn pony heeft er geen last van (rollen, liggen, rennen). Ook niet meer van dazen en andere muggen...
Ik heb nog een flesje van vorig jaar staan voor als ik hem toch 's avonds te lang zonder dek heb laten staan en hij jeuk krijgt.

Onn-topic: Die A/B pony's zijn gezond, en bereden bij ons in de buurt tussen de 300 en 850 euro. Voor een onbeleerde kleine pony met in erge mate eczeem (waarbij het afwachten is hoe de hulp aanslaat) zou ik ook niet meer over hebben dan tussen de 100 en 200 euro. Sorry, maar zo'n pony is niet verkoopbaar als blijkt dat ook haar goede zorgen niet voldoende zijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:47

ik denk dat de eczeemdekens voor zo'n klein maatje niet zo goedkoop zijn, want harry's horse bijvoorbeeld, die heeft niet zo'n kleine maatjes.die van boett wel, maar die zijn asociaal duur, en zeker als het een gezelschaps pony is, die komt vrijwel nooit onder zijn deken uit, zou ik niet echt fijn vinden als paard zijnde
bij ons id buurt staan wat ijslanders en een shetlander, twee daarvan staan dag en n8 helemaal ingepakt met boett, verder word er nooit wat mee gedaan, viind ik dus persoonlijk zielig,maar jah wie ben ik???okey alles kapot laten schuren is ook zielig, maar dat spul kun je vrij lang mee doen,zeker als het aanslaat.onze merrie heben we al een week niet ingesmeert, en nog geen korstje te bekennen , dus ik denk dat het ieder voor zich is wat ie gebruikt.mijn concorde heeft er ook last van maar dat is een schimmel, die zou zwarte manen krijgen van dat smeerseltje, die leg ik wel een hh deken op als ze naar buiten gaat, maar zij staat alleen overdags buiten, dus hoeft niet de hele dag dat ding op

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:49

On topic:
250 euro maximaal, dus insteken met 150 euro. De Boettdeken is dus net zo duur als de pony.
Off topic: ben nieuwsgierig of je haar koopt.

Fiesta, freiberger, what else?

pientje
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:43

hallo allemaal,

ik wilde even kwijt dat mijn pony ook altijd erg veel eczeem had... ik smeer er nu vliegopgel op, dat is te koop bij de paardendroogist en het is al helemaal over... is dus misschien een goede tip.. verder had ik drie borstels in haar stal vast gespijkerd, hierdoor kon ze zacht schuren zodat het niet zo ging bloeden... vooral niet iederdag gaan wassen (als het niet open is) want hoe schoner de huid hoe beter de vliegen erbij kunnen.. paard lekker natspuiten en in het zand laten rollen....

dat is veruit de beste (natuurlijke en gratis) bescherming!!!!

groetjes
pientje Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 14:44

Ik ben zelf ook wel benieuwd of ik het echt ga doen. Ik wil het wel heel graag.
Misschien een hele stomme vraag, maar een Bucas-Buzz Off met buikflap, zou dat hetzelfde werken als een BOETT-deken? Dan wordt het diertje in ieder geval niet meer blootgesteld aan de zon op haar arme velletje.

Vanavond zal ik eens met mijn digi langs haar lopen en een foto maken en deze plaatsen!

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers