zegt tango jullie iets???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

zegt tango jullie iets???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 17:57

ik wil dus mijn merrie laten dekken, nu heb ik bij mij op stal eens rondgevraagd, en de meeste riepen Tango, een net goedgekeurde dekhengst! maar ik ken hem niet, wie wel en kan mij een beetje utleg geven en/of foto!!



HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:27

Vrijdag krijgen wij te horen of de ferro drachtig is van tango. Erg spannend dus, die van mijn oom is al drachtig van deze hengst. Het is een jonge Jazz x Contango en is erg leuk gefokt. Daarnaast heb ik de hengst nu een paar keer gezien, zowel op de hengstenkeuring als op stal. In de omgang komt de hengst over als een makkelijk en vriendelijk paard. Voor meer info kun je het beste contanct opnemen met joop van uytert. www.uytert.nl op deze site kun je ook een foto van deze hengst vinden onder het kopje actueel!

Wij vinden het iig een topper voor de toekomst en dat is ook de reden waarom wij met hem de gok van het gebruik van een jonge hengst wel aan durven. daarnaast krijgt het veulen gewoon een droompapier.

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 18:31

hartstikke bedankt, ik hoorde inderdaad ook dat ze verwachten dat het een topper word voor de toekomst, maare misschien een raar vraagje tango is er 1 van jazz, heeft hij dan geen (zo als iedereen zegt) een vervelend karakter?? of heeft tango meer het karakter van moeders zijde?? want mijn merrieis namelijk een redelijk moeilijke in de omgang dus ik wil dat proberen te composeren met een brave mooie leergierige hengst!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:35

nerissa schreef:
hartstikke bedankt, ik hoorde inderdaad ook dat ze verwachten dat het een topper word voor de toekomst, maare misschien een raar vraagje tango is er 1 van jazz, heeft hij dan geen (zo als iedereen zegt) een vervelend karakter?? of heeft tango meer het karakter van moeders zijde?? want mijn merrieis namelijk een redelijk moeilijke in de omgang dus ik wil dat proberen te composeren met een brave mooie leergierige hengst!!
Teneerste wordt het karakter van de jazz nakomelingen in de meeste gevallen vaak overdreven. Daarnaast zijn we mede om die reden meerdere malen naar de hengst gaan kijken. Wat ons op viel, was dat de hengst heel relaxt was in de omgang en de omgeving om zich heen. Was makkelijk in de hand, eigenlijk een soort van knuffel. Ik heb hem op stal gezien, op de hengstenkeuring, in de bak, in de stapmolen, in de wasplaats en aan de hand. In alle gevallen was de hengst erg rustig. Zelfs toen ik met een hengstige merrie vlak voorbij kwam lopen maakte hem dat niets uit.
Ons heeft hij weten te overtuigen van zijn goede karakter. Daarnaast mocht ie op de hengstenkeuring ook toetreden in de kampioensring.


nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 18:53

ja dat is inderaad ook zo dat er vaak erg overdreven word, maar ik hoorde het van zoveel mesen dus ik dacht ik zou het voor de zekerheid even vragen! nou als tango zo braaf is als ik hierboven lees denk ik toch dat hij de pappie van mijn veulen gaat worden Knipoog

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:30

nerissa schreef:
ja dat is inderaad ook zo dat er vaak erg overdreven word, maar ik hoorde het van zoveel mesen dus ik dacht ik zou het voor de zekerheid even vragen! nou als tango zo braaf is als ik hierboven lees denk ik toch dat hij de pappie van mijn veulen gaat worden Knipoog

Ik zou zeggen, ga eens naar de hengst kijken dan kun je het met eigen ogen zien.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:33

Tango is gewoon een hele goede hengst. Maar zoals elke hengst moet je door het hengstengedrag heenkijken. Bijna geeneen hengst is echt braaf.

Verder is hij heel interressant gefokt en heeft veel weg van moederskant. Misschien als het niet lukt met Ferro dat ik ook Tango ga proberen, maar ja dan krijg ik wel 4 x Amor in mn pedigree.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 08:37

Dat zou me best een leuke combi lijken suzanne. En tja 4 x amor beetje karakter ben je nu toch al gewend .
Tja dat papier, ik vind de hengst echt heel interessant kwa bloedlijnen.

Zoiezo Jazz (KEUR) x Contago (KEUR) x Amor (PREF)

De vader Jazz is zelf al mooi gefokt en de moeder komt uit een erg mooie lijn. Na mijn weten is tango ook gefokt daar h. van helvoirt en dat is ook de fokker van jazz (na mijn weten).
En de moederlijn is ook heel mooi.
m. keur
mm. ster pref
mmm. ster pref prest


Dit staat daarnaast in het keuringsrapport:
"Het beste model en zijn goede karakter ondersteunen de interessante afstamming van Tango".

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:37

nerissa schreef:
tango is er 1 van jazz, heeft hij dan geen (zo als iedereen zegt) een vervelend karakter??

a. het paard heeft ook een moeder
b. het paard heeft ook een eigen karakter wat de eigenaar zelf verder moet vormen door consequent te zijn.

Eerlijk waar, ik snap de ophef niet.
Heb zelf een Jazz, heb contact met een aantal mensen met een Jazz en niemand heeft echt problemen.

Waar ligt het probleem dan? Want het verhaal komt vast niet uit de lucht.

Ik denk dat dit hetzelfde verhaal is als de Ferro's die moeilijk zijn.
Mensen zien een paard te koop, oh... een Jazz (of Ferro). Hmmm, vader loopt Grand Prix, dan moet het paard wel goed zijn.
Leggen er veel geld voor neer en ze denken dat het paard gelijk goed is.

Hier een schop en daar een ruk als het niet gelijk snapt wat je bedoelt, maar ook zo'n paard moet met beleid iets leren. Omdat de vader alles kan wil het nog niet zeggen dat het kind alles kan!

Mijn vaders was chemicus.... ik weet er niets vanaf... en als je aan me rukt, plukt, me schopt en slaat weet ik nog steeds niet hoe het moet!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 10:55

nou sorry kleintje, maar er staat duidelijk bij in mijn verhaal, of heeft tango meer weg van moeders karakter, ik vroeg dat alleen maar of hij niet het karakter had van jazz,omdat een heleboel mensen van bokt mij afraden mijn merrie te laten dekken door jazz, en het karakter van een paard is moeilijk te veranderen denk ik hoor, ik ben consequent genoeg en mijn merrie blijft toch moeilijk! en ik denk zeker ook niet dat een nakomeling alles maar moet kunnen wat vader of moeder doet want dat is zeker niet zo, en wil jij nu zeggen dat als ik (of iemand anders) een paard koop met goede papieren (zoals een jazz of ferro) niet bereid zijn om dat met beleid te leren, maar met een schop en ruk!!! zo komt het bij mij over in ieder geval, (hier een schop daar een ruk als het niet gelijk snapt wat je bedoelt!!!!)

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 10:57

nou sorry kleintje, maar er staat duidelijk bij in mijn verhaal, of heeft tango meer weg van moeders karakter, ik vroeg dat alleen maar of hij niet het karakter had van jazz,omdat een heleboel mensen van bokt mij afraden mijn merrie te laten dekken door jazz, en het karakter van een paard is moeilijk te veranderen denk ik hoor, ik ben consequent genoeg en mijn merrie blijft toch moeilijk! en ik denk zeker ook niet dat een nakomeling alles maar moet kunnen wat vader of moeder doet want dat is zeker niet zo, en wil jij nu zeggen dat als ik (of iemand anders) een paard koop met goede papieren (zoals een jazz of ferro) niet bereid zijn om dat met beleid te leren, maar met een schop en ruk!!! zo komt het bij mij over in ieder geval, (hier een schop daar een ruk als het niet gelijk snapt wat je bedoelt!!!!)

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:25

Nerissa, ik gaf gewoon antwoord in het algemeen over nakommelingen van Jazz. Ik zeg niet dat jij niet bereid bent om om goed met een paard om te gaan, maar dat de moeilijke Jazz's waarschijnlijk daarmee te maken hadden. Kijk ook naar de 'lastige' Jazz van Steef en Obsession. Hun vinden haar niets lastig, ze is alleen wat heethoofdig, maar dat is niet gek met het bloed wat erin zit.

Een karakter helemaal veranderen gaat niet, maar vormen kan wel. Als het paard jong genoeg is en het krijgt geen kans om bepaalde dingen te doen dan zullen zulke dingen geen eigenschappen/karaktertrekjes van het paard worden.

Bij Tango zit Jazz wat verder op de achtergrond dus heb je een stuk minder met hem te maken. Ik zou het dus iig. niet laten om het verhaal dat Jazz moeilijk is.
Zo bedoelde ik het.

Denk dus zelf dat het vooroordelen zijn van mensen die het paard geen eerlijke kans hebben gegeven. Het was dus GEEN aanval naar jou!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:51

Ik hoorde gisteren van iemand die Jazz kent, dat die alleen ondeugend was maar niet gemeen..
Natuurlijk zullen deze paarden wel vatbaarder zijn voor "geintjes"dan andere paarden. Ze staan hoog in het bloed en moeten daarom ook wel onder de juiste ruiter komen!
Mijn instructrice heeft bv een Jazz moeten beleren, maar die was zo strontverwend dat die dus niet wou lopen, ze heeft een kwartier met de zweep erachter gestaan, maar het beest verzette geen stap.. (dit was dus gewoon de schuld van de eigenaresse)..
Tango vind ik zelf een hele mooie hengst, en ga niet teveel af op wat andere zeggen, maar zoek het zelf uit!!
Succes

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 11:58

oke sorry kleintje, maar het kwam zo over op mij, maar het is nu uitgepraat!! nee ik laat me zker niet meer beinvloeden door wat andere zeggen daar heb ik nu wel mee geleerd, maar ja ik ben nog nieuw op het gebied van fokken dus ik wilde de mening van andere, en je verwacht toch wel (als je in het profiel van ze kijkt bij intresse: fokken enz enz) dat ze er een beetje verstand van hebben, maar blijkbaar niet iedereen, en wat de 1 vervelend vind vind de ander nou net een uitdaging toch???

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 12:21

Wat voor merrie heb je eigenlijk nerissa?

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 12:32

kwpn merrie, V. farrington, MV.concorde

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:04

Wel apart dat je een lastige farrington hebt, over het algemeen geeft farrington fijne werkwillige paarden.

nerissa

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 15:46

haha dat zei gisteren mijn staleigenaresse ook al, ik denk dat hij meer weg heeft van moeders kant, van concorde, of wellington denkt men!! ik zou het niet weten, ach ja er valt mee te leven (nog wel)

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers