Annemieke,Dinkey,Gate & ik hebben n ongeluk gehad.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Annemieke,Dinkey,Gate & ik hebben n ongeluk gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 14:13

Hoi allemaal,

Gisterenmiddag waren Annemieke en ik met Dinkey voor het karretje en Gate ernaast onderweg naar de manege om Annemieke's verzorgpaard Jasmijn haar voerbal te gaan vullen. We reden onder een tunneltje door en opeens begon Dink te kijken naar een paar vage gaten die opgevuld waren in het wegdek. Hij aarzelde en wilde niet goed doorlopen en opeens stopte hij. Zoiets heeft hij nog nooit gedaan en hij is ook nooit ergens bang van. Maar goed, voordat we het wisten (ik weet het nu nog steeds eigenlijk niet want ik herinner het me niet meer) klapte er van achteren een auto boven op ons.

Het eerste wat ik daarna weet is dat ik op de grond lag en niet wist waar ik was, wat er gebeurd was en waarom ik daar was. Er was een man bij me die me gerust stelde en ik probeerde overeind te komen maar dat lukte niet, want mijn hoofd voelde heel raar aan en ik was zo duizelig.
Hij legde me uit wat er gebeurd was maar het was alsof het over iemand anders ging, want ik herinnerde me toen niets meer. Ik werd in een ambulance geladen en ergens verder op werd Annemieke ook verzorgd, zij was ook hard gevallen maar kon wel weer overeind komen.

Annemieke's ouders waren gekomen en ik smeekte haar moeder of ze me alsjeblieft niet alleen wilde laten want ik wist nog steeds niet wat er aan de hand was enzo, en volgens mij is ze met mij mee naar het ziekenhuis gekomen.

Er werd mij verteld dat de ponies wel in orde waren alleen Gate had een flinke jaap in haar rechterachterbeen en dat moest gehecht worden, dus zouden ze samen naar de kliniek gebracht worden. Ze moeten daar nu een paar dagen blijven en Annemieke is daar nu met haar moeder heen.

In het ziekenhuis werden we alletwee onderzocht. Er moesten van mij ook nog rontgenfoto's gemaakt worden en bloed geprikt, maar alles was verder in orde. Ik heb twee wonden op mijn hoofd, een hele grote schaafwond en een klein sneetje wat geplakt is. Verder heb ik een flinke hersenschudding. In het ziekenhuis begon alles weer een beetje terug te komen maar andere dingen weet ik nu nog steeds niet.

Vannacht moesten onze ouders ons elk uur wakker maken en nu ga ik zo weer even liggen omdat mijn hoofd erg raar en zwaar aanvoelt. Annemieke heeft ook een bult op haar hoofd en we hebben alletwee een flinke klap op onze spieren gekregen. Hoe het nu verder met de ponies is weten we nog niet maar Annemieke gaat er dus zo heen. Voor Suevo heb ik nog geen oplossing gevonden maar ik ga zo even iemand van stal bellen.

Ik voel me goed klote en ook een beetje verantwoordelijk en ik snap niet hoe dit zomaar heeft kunnen gebeuren. Die man die op ons is ingereden is ook nog bij ons geweest in het ziekenhuis en hij was helemaal overstuur, huilen en sorry zeggen en toen moest ik ook huilen. Hij heeft gisteravond gebeld en met hem ging het ook slecht, ookal heeft hij lichamelijk niets. Heeft hij te hard gereden, of zag hij ons niet? Ik probeer er steeds maar uit te komen maar ik word er alleen maar moe van.

Ik hoop snel weer op bokt te zijn, echt verschrikkelijk ook van Dorine, we hadden het er nog over toen we op het wagentje zaten Verdrietig

Groetjes van ons allemaal.


Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:20

wat erg, ik hoop maar dat helemaal goed gaat komen en dan zeker vo0or de pony´s. heel veel beterschap!!!!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:24

JEEZZZZZ Meis.... daarom zag ik je ook niet... pffff ik schrik me rot nou ik dit lees.
Gelukkig zijn jullie en de pony's okej, het had dus slechter kunnen aflopen maar je zit idd nu wel met Suevie.....
Als ik je ergens mee moet of kan helpen geef je me een gil he, heel veel beterschap en een megaHUG Ach gut

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:24

Jeetje wat erg zeg, lijkt me echt verschrikkelijk. Ik heb 2x in een kettingbotsing met de auto gezeten, dat kwam enorm had aan (heb nu ook een soort van whiplash) Ik kan me voorstellen dat dit nog harder aankwam. Wat een rotervaring zeg. Hopelijk voel je je snel weer wat beter, succes met je herstel en die van de pony's....

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:37

Gatverdarrie, wat een rotongeluk! Ik hoop dat jullie beiden en de pony's gauw weer de oude zijn. Wel erg netjes dat die automobilist jullie in het ziekenhuis heeft opgezocht...

* To Belg, or not to Belg *

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:52

Nou erg akelig zeg. Ik vind het ook erg netjes van de automobilist dat die jullie heeft opgezocht, volgens mij vind je die ook niet zo veel.
Veel sterkte en veel liggen met een hersenschudding

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 14:55

Jeetje dat is schrikken..
Heel veel sterkte!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:00

dat dat zomaar gebeurt, rustig aan ut rijden en dan...
Veel sterkte en gelukkig hebben jullie (annemieke, jij en de pony's) geen superernstige verwondingen.

Sterkte!!!

Juut

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:04

jeetje dat is schrikken!

heel veel beterschap!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:07

jeetje zeg Scheve mond
ik zag die titel en dacht nee toch he, maar dus toch Scheve mond
nou ik hoop dat jullie snel weer opknappen Ach gut

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:17

Lekker dan! Dan heb je nog geluk dat je in een karretje zat en niet op je pony, dat die man niet tegen je pony aangereden is bedoel ik. Heel veel beterschap in ieder geval, ook voor je beestjes!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:57

Ow Malin! Wat erg! Ik schrik me rot... Hopelijk zijn jullie er snel weer bovenop... Gelukkig dat de pony's zo goed als okee zijn. Ze zullen ook wel erg geschrokken zijn... Hopelijk vind je snel een oplossing voor Suev... Veel beterschap gewenst!!!!
HUGS

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:02

AFSTAND houden! dat moet in het verkeer ALTIJD. zowel van auto's die voor je zitten als voor paarden. Dit was niet jouw schuld. dit kan altijd gebeuren met paarden. Degene achter jou had niet tegen je op mogen rijden en die zal er voor opdraaien. GEen wonder dat hij zich zo schuldig voelt.

De hond is de betere mens

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:23

Mieke pbde me al dat jullie een ongeluk hadden gehad, en dat er een auto op jullie in was gereden, maar ik wist nog verder niet precies hoe en wat. Vind dit zo erg voor jullie, ik schrok echt van miekes bericht.
Weten jullie inmiddels al meer over de pony's? En echt erg dat je niet meer wist wat er gebeurd was, en dat je naar het ziekenhuis moest. Pff dat moet echt super schrikken geweest zijn.
Maris en miek, sterkte Ach gut En ik hoop dat de paardjes ook snel weer bij jullie thuis zijn Lovers

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:27

Bah zeg, verschrikkelijk. Gelukkig is het allemaal nog zo goed afgelopen. Ik wil me niet voorstellen wat er was gebeurd als die auto écht hard had gereden... Die automobilist voelt zich terecht schuldig, want je hebt verder ook helemaal geen bescherming als je op een karretje zit. Ja, eventueel een cap op. Maar hij heeft een heel harnas om zich heen van zijn auto. Akelig hoor, dit! Maar gelukkig is alles relatief nog goed gegaan. Nou maar hopen dat het ook goed gaat met de arme paardjes..

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:46

Jeetje mina... dat is schrikken zeg.
Sterkte hoor..!! Ook voor Annemieke en de pony's.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:47

Rust maar heel goed uit, hersenschudding is niet fijn en voor je het weet heb je er blijvende schade van (ik heg een minder goed geheugen, maar verder is alles wel goed gekomen, ik ben wel 2 a 3 weken zowat thuis gebleven, geen comp, geen tv, geen radio, alleen maar slapen. Niet te veel lezen of te wel: rust rust rust).
Beterschap!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:54

jeetje wat zal; dat schrikken zijn geweest, zo ineens van achter aangereden worden..
rust maar lekker uit zodat het echt helemaal over gaat

beterschap

ONDERSCHRIFTLOOS

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:02

*
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 08-03-22 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:06

Jullie hebben idd geluk gehad... Blij dat de pony's er zich precies niet veel van aantrekken. Hopelijk hebben ze geen trauma opgelopen...
Jij ook veel beterschap Annemieke!!
Laatst bijgewerkt door Idra op 07-07-03 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:09

aaaaah meid klote voor je Verdrietig jeeesus vreselijk k leef metje mee

Your stairway lies on the whispering wind

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:15

heej wat naar zeg!
Ik hoop dat het snel beter met jullie gaat!!!
Heel veel beterschap Ach gut

Dag lieve mama...

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:22

Jeetje zeg, zo zie je maar weer, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Heel veel sterkte hoor en beterschap, ook voor de ponies natuulijk.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:26

Pff wat een verhaal! gelukkig is alles redelijk goed afgelopen!
En ook aardig van die bestuurder, hij had voor hetzelfde geld weg kunnen rijden ofzo.

Beterschap jullie 2, en ook voor Gate & Dink natuurlijk!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:50

Tsjonge jonge, wat een ellendig verhaal zeg.......
Heel veel sterkte en beterschap, ook voor jullie paardjes !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Char_elle, Cheytjuh, Dartel, DeGelukkige4, Dido2316, Goldwynn, Kirsha, Kopmeeuw, Mnoonn, sasja0705, sterregoud, Wopkebrok en 167 bezoekers