Ja hoor het is weer vakantie!! Ik heb een huisdier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Ja hoor het is weer vakantie!! Ik heb een huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 16:01

Zaterdag reed ik over een provinciale weg op weg naar huis, toen ik iets op het fietspad zag zitten.
Ik ben weer terug gereden en daar zat in de berm tussen de varens een klein katje van een week of zes hartverscheurend om zijn moeder te roepen.
Na een paar keer roepen, kwam ze naar me toe. Een heel lief wollig gestreept tijgertje, net als uit de Whiskas reclame.
Ze was erg blij om te ons zien en spinde zo hard dat ik het hele lijfje voelde trillen. Verder zag ze er nog goed gezond uit, dus ik denk niet dat ze lang alleen is geweest, hooguit een dag.
We hebben nog even nagevraagd bij het eerstvolgende huis, maar volgens de bewoners was dit duidelijk een gedumpte katje. Hij was ook nog veel te klein om weg te lopen.
Dus op dit moment probeert bij mij in huis een kleine tijger uit te testen of je ook aan een leren bank kan hangen Haha!
Zij heet Thomas, want we waren eerst in de veronderstelling dat het een kater was, maar niets was minder waar. Ach ja, ze zal er vast geen complex van krijgen.

Maar ik kan mij dus ontzettend kwaad maken om mensen die een beest uit de auto zetten Misselijk , dan heb je volgens mij geen gevoel.
Dan kun je hem nog beter als ze nog maar een paar uur oud zijn dood gooien tegen de muur, is ook walgelijk, maar dan bewaar je iig nog voor de hongerdood. Of plak gewoon een briefje op in de supermarkt, of het asiel of weet ik veel, maar dit is echt laag.
En dit is zo'n lief aanhalig beest, die raak je volgens mij makkelijk kwijt.
Maar goed, ik heb er dus een huisdier bij Lovers

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:02

maar waar zijn de andere kittens dan? misschien wil ik het ook wel niet weten......

De hond is de betere mens


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:09

Nee idd, dat wil je waarschijnlijk niet weten. Dit is zo laag. bah.
Dat mensen zo met hun dieren omkunnen gaan is echt vreselijk, jammer genoeg hoor je het nog veelste vaak..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 16:13

Desiree schreef:
maar waar zijn de andere kittens dan? misschien wil ik het ook wel niet weten......


Ik heb nog een poosje staan kijken en ik hoorde niets.
Als er nog meer waren zouden ze wel een beetje bij elkaar blijven,toch?
En als er nog meer waren kunnen ze niet al gestorven zijn van de honger want degene die ik heb gevonden ziet er echt gezond uit (zo op het oog), alleen een lege maag en dorst.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:20

Boos!
Waarom vind ik nou nooit zulk soort beestjes!
Ik vind alleen maar uit het nest gevallen musjes e.d.

Wil iedereen die zijn puppie of kitten kwijt wil deze dumpen in Soest omgeving Soest dijk?!
Knipoog

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Lovers

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:20

Zou het niet zo kunnen zijn dat die mensen een kitten hebben genomen uit een nest en dat ze er toch niet mee overweg konden..?? walgelijk zoiets..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:21

Sjuimpje schreef:
:(
Waarom vind ik nou nooit zulk soort beestjes!
Ik vind alleen maar uit het nest gevallen musjes e.d.

Wil iedereen die zijn puppie of kitten kwijt wil deze dumpen in Soest omgeving Soest dijk?!
Knipoog

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Lovers


haha, wij hebben gisteren een jong duifje gevonden..
maar idd als iemand wat kwijt wil?? in de buurt van leersum staat ook genoeg bomen.. Bloos

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 16:32

Sjuimpje schreef:
:(
Waarom vind ik nou nooit zulk soort beestjes!
Ik vind alleen maar uit het nest gevallen musjes e.d.


Ja die vind ik ook.
Die voer je een tijdje met een pincet en wurmen en dan valt hij als nog van zijn stokje, letterlijk en figuurlijk. Scheve mond

Dan had de moeder/vader toch 'gelijk' om er geen aandacht meer aan te schenken. Klinkt hard, maar ja je doet er niet veel aan.

Normaal had ik geen kat genomen zelf, maar deze is echt zo leuk.
Ik ben er zelfs vanmorgen drie kwartier eerder uitgekomen om te spelen en te knuffelen. En als er hier iemand 's ochtends een lui varken is dan ben ik dat wel. Party!!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 16:51

wat leuk dat hij (zij) bij jouw mag blijven,
veel plezier met haar en speelse

ONDERSCHRIFTLOOS

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:30

Wat zielig!
Wel goed van je dat je terug bent gereden en haar meegenomen hebt! Zou ik ook doen

Bij Nic in het bos is 2 wkn. terug ook een klein grijs konijntje gedumpt. Een aantal mensen van stal hebben hem al gezien maar het is ons niet gelukt om hem te vangen. Hij zal nu vast wel opgevroten zijn door een hond/vos of weet ik veel wat. Echt zo zielig!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:35

Zo hebben wij een keer 3 jonge katten opgehaald, voor in onze stal, na een week zaten er ineens 4, was er een klein zwart katertje bij gekomen, van een week of 5/6 oud, met blauwe oogjes nog

de dag erna vonden onze buren nog een zwart-wat babykatje

ook een duidelijk geval van gedumpte kittens

mensen die dat doen kan ik wel hun nek omdraaien!!

net zoals de katten-killer hier in t dorp, waardor wij steeds binnen t halfjaar onze katten kwijt zijn!en die aso heeft zelfs een katje van 8 weken van mn oppaskindje vermoordt!toen t kindje overal briefjes had opgehangen lag t dode katje ineens voor de deur!

en hun andere kat kwam thuis met een strop om dr nek, en katten met teer&zuur over hun rug is hier ook nix nieuws....

als je ze weg wilt jagen gooi er dan een emmer water overheen!

maar veel plezier met je nieuwe katje!en lief dat je haar hebt meegenomen!!
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 07-07-03 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:36

essie79"]
[quote="Sjuimpje schreef:
:(
Waarom vind ik nou nooit zulk soort beestjes!
Ik vind alleen maar uit het nest gevallen musjes e.d.


Ja die vind ik ook.
Die voer je een tijdje met een pincet en wurmen en dan valt hij als nog van zijn stokje, letterlijk en figuurlijk. Scheve mond
[/quote]

Heel herkenbaar Heb vandaag weer een mereljong naar het vogelasiel gebracht. Een stel kinderen kwam ermee aan in de praktijk, ze zeiden dat die vogel niet meer kon vliegen.............

Nee nogal logisch, een jong met nestveren all over kan nog niet vliegen dus maar weer een bezoekje gebracht aan het vogelasiel.

Waarom vind ik nou nooit een leuk cocker Spanielpupje of zo, in een doos voor mijn deur Knipoog

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:45

Ik heb wel een keer 2 ratjes gevonden met koninginnedag, ook zo zielig. Er stond een doos op de grond, en een kat zat erin te graaien. Dus ik dacht ik ga die kat even aaien! Kom ik daar, zie ik 2 van die superschattige bange ratjes helemaal in een hoekje. Vriendin kat weggemept Schijnheilig En ratjes mee naar huis genomen... Kan zoiets echt niet begrijpen, zo zielig!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:46

Bij ons worden ook altijd poezen gedumpt. Een aantal jaren een moederpoes met 3 jongen. De moederpoes is overreden en mijn vader heeft de jongen opgevoed en die zitten nu met nog enkele familieleden in de stal. Elke morgen krijgen ze blikvoer en 's avonds melk met brinta en nog weer bikvoer. Verder melden zich geregeld poezen voor het raam en voor de deur en dan krijgen ze wat lekkers. We houden er zelf altijd wat en de rest gaat naar mensen toe die ze in huis halen. Het zijn namelijk supermakke beesten. En dan zeggen ze dat stalkatten nooit in huis kunnen. Heb er hier 6 in huis rondlopen die het tegendeel bewijzen. Een van de stalkaters is al bij de hond in de bijkeuken ingetrokken en slaapt daar nu 's nachts. Als de kater er nog niet is, roept de hond hem.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:46

Goed van je dat je haar mee naar huis hebt genomen!

En wat betreft die jonge merels, musjes en andere vogels, die kun je het beste laten zitten (als ze al een beetje in de veren zitten) die beesten vallen af en toe uit het nest, mar dat is geen probleem, ze worden nl op de grond ook nog gevoerd door de ouders. Je ziet de ouders misschien niet op dat moment, maar binnen een half uur wordt het jong alweer gevoerd.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:14

bij mijn moeder voor huis vorige week zaterdag ook 4 kittens gedumpt bij de brievenbus in een boodschappen tas. 1 heeft een adresje gevonden en de andere drie zijn naar het asiel gebracht.walgelijk zukke mensen die dit durfen te doen. Boos!

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:34

[quote="Sjuimpje"]:(

Wil iedereen die zijn puppie of kitten kwijt wil deze dumpen in Soest omgeving Soest dijk?!
Knipoog


EEEHHH lijkt me beter voor de dieren om een pb-tje te sturen naar Sjuimpje.

Enne een veulen van een tinker of fries of haflinger mag bij mij voor de deur als vondeling aangeboden worden hoor!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers