Ik moet even iets kwijt...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Ik moet even iets kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 17:01

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen.....
Al sinds Jordy weg is wil ik m'n verhaal kwijt maar steeds zette ik het niet hier neer omdat ik dat eigenlijk niet eerlijk vindt tegenover Alice..
Sinds Jordy weg is gaat het zo ontzettend slecht met me..
Ik vondt het onwijs moeilijk toen hij weg ging...ik sloot mezelf maar op in m'n kamer..m'n leven had toch geen zin meer zonder hem..zo dacht ik dan.
En eigenlijk denk ik er nog steeds zo over..
Laats ben ik weer bij hem geweest en dan zie ik dat het zo goed met hem gaat en dat hij het onwijs naar z'n zin heeft bij Alice maar als ik dan weer thuis ben ,dan ben ik gelijk overstuur omdat ik me dan weer realiseer dat hij niet meer van mij is en ook nooit meer van mij zal worden..

Ik kan niet goed beschrijven hoe erg ik hem mis..toen Jordy nog van mij was ging het niet goed tussen ons,maar toch als ik bij hem was,was ik gelukkig,ik hield van hem ondanks alle vervelende dingen die we samen hebben mee gemaakt.
Ik vraag me ook af wanneer ik nou over hem heen kom,wanneer ik weer gewoon hem kan opzoeken zonder ervan overstuur te raken.

Binnekort krijg ik weer een nieuw paardje..ik heb er hardstikke zin in om weer opnieuw te beginnen maar toch ben ik dan bang dat ik m'n nieuwe paard met Jordy ga vergelijken.
Want eigenlijk is er voor mij maar 1 pony die ik zou willen..en dat is Jordy..
Ik zit hier gewoon heel erg mee..en ik weet ook niet goed of ik nou nog wel een paard moet nemen..ik wil het heel graag maar toch zit er ergens weer die angst dat het weer niet goed zal gaan....

Bedankt voor het lezen...


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:16

ik dacht al even toen ik je naam en titel zag dat het over jordy ging,ik had al je andere verhalen ook mee gelezen.
ik vind dat het voor jouw en jordy toch de beste keuze is geweest hoor,jordy heeft het nou beter en dat is het ook voor jouw.
waneer krijg je je nieuwe paardje?
ik hoop voor je snel,is mischien ook fijner voor jouw,je kunt opnieuw beginnen en lekker op je nieuwe paardje concentreren.
of ben je te snel geweest met jordy?
zoals ik je verhalen las niet,ik zelf heb ook bijna een half jaar met mijn pony gekloot,en ik wou haar wegdoen,heb toen toch maar weer even doorgezet,het gaat nou zo super,ook op wedstrijd (jaja we zijn net gestart Haha!)
maar ik denk niet dat jij jordy meteen hebt weggedaan,maar dat het gewoon een goede keuze was.
straks heb je jouw paardje waar je lekker je vertrouwen op terug krijgt,en dan zul je merken wat je gemist hebt door je angst op jordy (dat klopt toch he?jordy was te sterk enzo,met buitenrijden ook)
en jory heeft het nou ook goed.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:22

ik denk ook dat je een goede keuze hebt gemaakt want heb toen in die tijd al jouwn topics gelezen en volgens mij ging het op een gegeven moment echt niet meer.

zodra je een nieuw paard hebt gaat je aandacht daar na toe en misschien denk je dan minder aan jordy omdat je het zo druk krijgt met je nieuwe paard

ONDERSCHRIFTLOOS

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 17:31

beautyfull_mickey schreef:
ik dacht al even toen ik je naam en titel zag dat het over jordy ging,ik had al je andere verhalen ook mee gelezen.
ik vind dat het voor jouw en jordy toch de beste keuze is geweest hoor,jordy heeft het nou beter en dat is het ook voor jouw.
waneer krijg je je nieuwe paardje?
ik hoop voor je snel,is mischien ook fijner voor jouw,je kunt opnieuw beginnen en lekker op je nieuwe paardje concentreren.
of ben je te snel geweest met jordy?
zoals ik je verhalen las niet,ik zelf heb ook bijna een half jaar met mijn pony gekloot,en ik wou haar wegdoen,heb toen toch maar weer even doorgezet,het gaat nou zo super,ook op wedstrijd (jaja we zijn net gestart Haha!)
maar ik denk niet dat jij jordy meteen hebt weggedaan,maar dat het gewoon een goede keuze was.
straks heb je jouw paardje waar je lekker je vertrouwen op terug krijgt,en dan zul je merken wat je gemist hebt door je angst op jordy (dat klopt toch he?jordy was te sterk enzo,met buitenrijden ook)
en jory heeft het nou ook goed.


Klopt idd dat ik bang was voor Jordy en dat hij te sterk was enz..
Ik vindt aan de ene kant ook wel dat ik een goede beslissing heb gemaakt..hij heeft het nu beter dan dat hij het bij mij had..maar aan de andere kant had ik hem toch liever gehouden..
Omdat het toch m'n maatje was waar ik alles mee deelde en waar ik toch nog zoveel plezier van heb gehad ondanks het niet goed ging.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:22

ja,maar je hoort het zo vaak,als je straks je nieuwe paardje hebt,dan weet je pas echt wat het allemaal is en wat je gemist hebt,om lekker zonder zorgen op te stappen en te gaan rijden.
wat voor nieuw paard krijg je trouwens?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:37

Niet teveel piekeren , Simone!
Er komt vast weer een leuke andere in jouw leven.
Niet dezelfde als Jordy, maar deze heeft ook weer zijn eigen leuke kanten.Ook minder goede kanten, net als Jordy die misschien had, maar daar is t een levend wezen voor.

Toen mijn hond dood ging, die ik 13 jaar heb gehad en altijd overal mee naartoe nam, zag ik het leven niet meer zitten.En dit in de ergste zin van het woord.

Ik liet me overhalen om eens te gaan kijken naar puppies.Ik morrend er naartoe.
Gizmo gelijk meegenomen, en ik ben mijn eerste hond en mijn verdriet om het feit dat ik hem kwijt ben toch voor een groot deel kwijt!
Ookal is Gizmo een te erge blafkees. Haha!
Ik noem expres een hond op als voorbeeld, omdat de band die je met hen hebt nog intensiver is dan bij een paard.Dat is mijn mening.

Heb ook veel verdriet gehad om een paard wat ik al jaren had dat overleden was.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 06:51

Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Maar waarschijnlijk ben jij Jordy gaan idealiseren en vergeet je daardoor waarom je hebt besloten hem te verkopen. Probeer jezelf de situatie eens voor de geest te halen zoals die voor de verkoop was... Dat is moeilijk, want nu zie je alleen nog alle positieve dingen die je mist.
Het verdriet slijt wel, maar heeft tijd nodig... Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 07:05

Als je eenmaal met je ander pony bezig bent, denk ik dat het verdriet om Jordy gaat slijten. Als het zo zeer doet om Jordy te zien, denk ik dat je dat voorlopig even niet moet doen. En wat hier al eerder is opgenoemd, je gaat een ideaalbeeld van Jordy creeren, wat misschien niet helemaal eerlijk is tegenover hem, maar vooral jezelf.

Wanneer komt je nieuwe paardje?

Je suis Charlie.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 07:09

hoi hoi
ik begrijp wel het wel heb zaterdag mijn eigen paard moeten verkopen
ik zit nog steeds de hele dag te huilen dus ik begrijp je wel hoor maar toch heeeeeel veel sterkte

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 07:22

Ik kan begrijpen hoe je je voelt, maar denk dat je wel de juiste beslissing hebt genomen. Ik zou wel gewoon aan een nieuw paard beginne, dat maakt het missen van je paardje dragelijker. Ik weet er alles van.
Het vergelijken is helemaal niets raars. Hoelang heb ik dat wel neit gedaan, en ik doe het nog! Ik dacht dat ik ook van geen paard meer kon houden, mijn leven niets meer waard is. Maar ik ben door gegaan, heb een nieuw paard gaan doen, en het ging steeds beter. Je lievie zal je heus niet zo snel vergeten, maar hij heeft het in ieder geval goed!
Ik wens je veel sterkte en succes. Ik zou gewoon aan een nieuw paard beginnen, dan heb je afleiding, en wie weet krijg je daar net zo'n band mee als je vorige paardje Lachen

Groetjes Ingrid

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 09:50

Bedankt allemaal voor de reactie's
Het klopt idd dat ik nu alleen de positieve dingen zie van Jordy...
Ik ga deze week en volgende week bij paardjes kijken.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 11:10

Misschien denk je dat Jordy de enige is waar je van kon houden,maar geloof mij er is meer ruimte in je hart!
Wij hebben al verschillende pony's gehad,en iedere keer stond ik te huilen als er een wegging ,toch denk ik achteraf dat het steeds een goede keuze is geweest [of voor de pony of voor ons]Je zal zien dat als je de juiste pony hebt gevonden waarmee je de klik hebt ,je Jordy ook zijn plaatje gunt bij Alice.Waarom doe je jezelf pijn om hem op te zoeken,gun hem en je zelf eerst wat rust,en je zal zien dat je er over een half jaartje er heel anders tegen aan zult kijken.In ieder geval sterkte!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 14:22

Bedankt voor je reactie..Het doet pijn als ik hem opzoek maar toch wil hem af en toe nog blijven zien...en ik denk dat als ik hem wat vaker heb opgezocht dat ik dan vanzelf wel minder overstuur zal raken en dat dat na een tijdje wel weg gaat...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:48

Ik herken dit. Ik had dit met Gooffy. Ik kocht hem toen ik 17 was. Een erg sterk en eigenwijs paard. En ik was beginner, Gooffy was alles voor me. Ik werd op een begeven moment werd ik ziek, en viel ik in totaal 20 kilo af. Ik was erg zwak, en kon hem niet meer aan. (ik ben hem nooit 100% de baas geweest) Tot het niet meer ging, hij nam me alleen nog maar in de maling, ik was erg bang voor hem, ik heb hem na anderhalf jaar verkocht met veel pijn en verdriet. En nog steeds als ik aan hem denk kan ik wel janken. Maar nu heb ik Guus en ik ben zxo blij met hem. Een hele lieve haflingerruin, erg gehoorzaam. Heb door Guus echt mn zelfvertrouwen weer terug gekregen. Het heeft mij goed gedaan Guus te kopen. Zo vergeet je je vorige pony wel. Tuurlijk blijft het anders, maar je gevoel veranderd. En ik weet zeker dat in hetg begin is het moeilijk maar later zal je 100% achter je keuze staan.


Sterkte Femke

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:57

Je zegt zelf al dat je het fijn vond om te zien dat Jordy happy was op zijn nieuwe plekje. Probeer daaraan te blijven denken. Je hebt de keuze gemaakt en kunt deze niet meer terug draaien. En volgens mij is het de juiste keuze geweest. Probeer om wat afleiding te krijgen. Je nieuwe pony zal niet aan Jordy kunnen tippen (dat denk je dan), maar zal op andere vlakken uitblinken, zeker als je een band hebt opgebouwd. Dus vertrouw op de toekomst.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 13:40

Wees gelukkig voor z'n nieuwe thuis, zie het als jou geschenk aan hem!!! Het gevoel van twijfel kan lang blijven nazinderen, maar eerst of laatst zal je alleen maar gelukkig zijn met je keuze, vooral omdat je weet dat hij het helemaal goed heeft!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 15:03

Bedankt voor de reactie's Lachen
Ik hoop dat ik deze zomer nog een leuk paardje vindt waar ik fijn mee aan de slag kan gaan...zodat ik alleen even daar aan kan denken en Jordy even van me af kan zetten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:48

Afbeelding Er komt vast een nieuw zonnetje in je leven!! Afbeelding

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:56

ik denk ook dat je de juiste keuze hebt gemaakt,
als je je nieuwe paard/pony krijgt kun je je daarop concentreren en het rijd een stuk fijner als je gewoon zonder zorgen op een paard kan en niet meer bang hoefd te zijn
heel veel succes!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, marloesxx, MirjamRobin, sommodore, Vagabondo en 46 bezoekers