Meagan op de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Meagan op de clinic van Nelly Abbenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 10:38

SP heeft gisteren al zijn topic weekend clinic van Nelly Abbenes geplaatst over deze clinic klassieke rijkunst, hier mijn verslag(je).

Met Meagan ging ik voor de tweede keer naar een clinic van Nelly. De vorige keer hebben we heel hard gewerkt aan het ondertreden van de achterhand en het beter door de kaak komen van mijn bonte dame. Door haar overbouwing en korte hals/nek zijn dat belangrijke aandachtspunten voor ons.

Deze keer zijn we hier nog meer op doorgegaan waarbij we heel veel gebruik hebben gemaakt van de zijgangen om met name de nek aan de linkerkant goed los te maken. Om haar achterhand nog beter onder te laten treden en te sterken hebben we het eerste begin gemaakt met de piaffe. Ik had Meagan de weken voor de clinic de Spaanse pas geleerd (met als doel meer schouderbeweging te creeëren), en na een aanvankelijke verwarring bij Meagan (als haar achterbeen aangeraakt werd stak ze in eerste instantie keurig haar voorbeen naar voren), hebben we een paar keer twee of drie pasjes piaffe gedaan waarbij ze goed haar benen optilde en ook al goed ging zitten. Ik kon haar vanuit de piaffe meteen voorwaarts wegrijden wat ook een teken is dat de voorwaartse beweging niet verloren ging in de piaffe-pasjes.

Ook Meagan heeft zich keurig gedragen dit weekend, zaterdag-ochtend had ze wel erg last van zenuwen en onrust (wat ze altijd heeft de eerste dag op vreemd terrein), waardoor ze erg ongeconcentreerd en vluchterig was, maar ´s middags was ze al een stuk beter en zondag was ze helemaal top!
Wel werd ons duidelijk dat ze al erg gehecht is geraakt aan Limonero (onze Lusitano), want als hij de bak inging, wilde ze over de deur van haar box komen. Minder fijn natuurlijk, maar gelukkig wilden zowel Pepeijn als Blossi (IJslander van Sibold) wel Tinker-oppas spelen zodat ik ook Limonero aan het werk kon zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:59

Foto's!!!!!!!!!
Super hoor, een piafferende Tinker *kwijl*
Volgende keer als ik kom kijken wil ik Meagan ook wel eens aan het werk zien in de bak hoor!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:07

ik hoop dat we er binnenkort een vervolg aan kunnen geven, was heel leerzaam!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:18

Ze geeft in februari een weekend in Manege Frieswijk, in Friesland. Is het een aanrader? Dan vraag ik wat informatie aan bij hun... Gaat ze paardvriendelijk te werk?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 16:56

Citaat:
Ze geeft in februari een weekend in Manege Frieswijk, in Friesland. Is het een aanrader? Dan vraag ik wat informatie aan bij hun... Gaat ze paardvriendelijk te werk?


Of het een aanrader is? Wat mij betreft wel. Ze werkt vanuit evenwicht en lichtheid, vanuit ontspanning en complete nagevelijkheid. Dit kun je alleen maar bereiken op een paardvriendelijke manier om meteen antwoord te geven op je tweede vraag.

Overigens is het de bedoeling dat op 19 en 20 juli weer een clinic wordt gegeven, er is nog plaats. Deze clinic vindt dan wel plaats bij Leerdam overigens.