Weekend weg met paard in Utrecht e.o

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Weekend weg met paard in Utrecht e.o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 11:41

Ik ga met een vriendin regelmatig een weekendje weg met de paarden om bossen te crossen Haha!

Nu gaan we meestal richting Kootwijk en afgelopen weekend zijn we in Putten geweest. Echt een geweldige omgeving. Helaas is het voor ons best wel ver rijden met de trailer (ongeveer 2 uur) en voor 1 overnachting (= 2 buitenritten) is dit eigenlijk wel een beetje lang.

Nu willen we dus graag een (low-budget) accommodatie vinden in de buurt van Utrecht. We zijn wel verwend met de omgeving dus wat we zoeken is het volgende:

- Stalling voor onze paarden (1 fries en 1 KWPN-er)
- Vlakbij het bos (dus geen drukke wegen moeten oversteken, KWPN-er is nog niet echt verkeersmak)
- Mooie uitrij-mogelijkheden met (heel veel) ruiterpaden
- Slaapplaats voor mij en m'n vriendin
- Niet al te duur

Nou dat valt nog mee he Schijnheilig

Wie o wie weet wat voor ons? Alvast bedankt voor de tips.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:16

Ik denk dat je dat in Utrecht niet echt hebt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:18

Lage vuursche toch? en manege austerlitz in zeist.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:30

Lage Vuursche is vrij druk, Austerlitz is wat modderig en bovendien ook wel redelijk druk. Mooie optie is Manege den Treek of heet dat nu de Treekhoeve? Goed, dat ligt midden in Den Treek, wel wat mulle paden, maar je kunt daar makkelijk een uur crossen (20 km/h zoals wij in dat stukje gemiddeld doen) rijden zonder dat je een weg over hoeft te steken, of hoogstens een klein B-weggetje. Daar kun je dus echt flink rijden & verdwalen zonder echt verkeer tegen te komen. Als je iets verder wilt steek je over een N-weg (vrij druk met stoplicht) en dan kun je nog een stuk over iets mindere kwaliteit ruiterpaden crossen.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 12:48

Lage Vuursche is best te doen hoor, met name op zondag veel honden, kinderen en fietsers, maar op andere dagen is het heus niet afgeladen. Wel is het moeilijk om daar een lekker stuk te rijden zonder wegen tegen te komen. Als ik een rit van 2 uur maak dan steek ik minstens 4 keer een provinciale weg over.... en niet allemaal netjes met stoplicht! Het is hier heerlijk rijden vind ik persoonlijk, maar je paard moet wel redelijk verkeers- en fietsmak zijn (ligfietsen bijvoorbeeld zorgen vaak voor een "bijzondere" ervaring....). Ik weet hier ook niet echt onderdak trouwens...

Pak de kaart er eens bij en kijk wat meer in de richting van Kootwijk en Leersum. Dat is ook niet te ver weg en heerlijk rijden. Heb er een paar endurance-ritten gemaakt en ik vond de paden erg goed en de omgeving lekker afwisselend, zelfs een beetje heuvelachtig!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 12:55

Alvast bedankt voor de reacties. Ben nu hevig aan het zoeken met de trefwoorden "Austerlitz" en "Den Treek". Valt niet echt mee.

Afgelopen weekend hebben we bij particulieren in Putten geweest (zomerhuisje bij hun woonhuis) en dit adres had ik gekregen van Ilindra (nog hartelijk dank daarvoor, het was erg leuk).

Eigenlijk hoop ik stiekum dat iemand zo'n soort adres voor ons heeft bij Utrecht e.o. Helaas is Rinaldo niet echt verkeersmak dus de uitrijmogelijkheden voor ons zijn daardoor wel beperkt.

Ongelooflijk trouwens hoeveel mensen er op de Bokt zitten. En ook zo super dat er gereageerd wordt. Internet is echt leuk!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:30


Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:32