ras: De Shetland-pony

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

is iemand van 52 kilo te zwaar voor een shet?

Poll eindigt op

a neej
8 (18%)
b kan licht aan de shetlander zelf aan de sterkheid
29 (67%)
c jah met gemak!!
6 (13%)

Totaal aantal stemmen: 43


madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

ras: De Shetland-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 17:23

haaaj,
wie van jullie heeft allemaal een shetlander??
En heeft ook van die leuke streken?
Mijne gaat graag heel hard er van door als ik er op zit(hij is 92-95 cm en ik 1,68m en weeg 52)Dus hij is heeeeeeel erg sterk!! Te sterk voor kleine kinderen:) mensen kijken me aan alsof ik een walrus ben die er op rijd maar hijs zow sterk dat ik hem soms niet eens aan kan:S DUS MENSEN DIE UT ZIELIG VINDEN REAGEER NIET KOM HET RECHT IN ME GEZICHT ZEGGEN Boos! *LOL*

-XXXXXXXX-jes madieke


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:40

Tja, het ligt aan de shet of je d'r op kan rijden of niet. Ik zie af en toe hele iele shetjes en soms ook hele brede. Dennis is 94 cm en ik rijd er met mijn 161 cm en 43 kg nog fanatiek op. Hij is hengst en dat laat hij pittig merken ook nu het zomer is. Dus durf ik er bijna geen andere op te zetten in vreemde omgeving omdat het mijn verantwoordelijk is wat er gebeurd. Thuis kan iedereen er op rijden. Zelfs met kindjes van 3 of 4 is hij super braaf en zal hij niets doen. Maar er moet dus geen merrie voor bij komen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:30

Ik heb zelf ook een shet, Wieske, en ik weeg zelf ongeveer 54 kg maar ze houd me nog makkelijk.
Ze heeft niet veel streken maar ze vind het nog wel eens leuk om hard weg te rennen als je haar probeerd te vangen Haha! Extreme duivel


madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:23

mijn shettie is 92 cm en ik ben 168cm en weeg 50-52 en hij gaat er met plezier met mij vandoor dus hij houd mij wel denk ik Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 11:54

Koos is 88 cm en ik kan er nog behoorlijk hard op crossen *LOL* Ik weeg zelf 45 kg... het ziet er natuurlijk heel debiel uit, maar dan hebben Koos en ik wel errug veel lol en daar gaat het tenslotte om.... Ik rij niet vaak op hem, want dat is slecht voor zijn rug en beentjes.... en ik heb geen zin in een pony met artrose op latere leeftijd! Ik ga meestal met hem wandelen en als ik dan een lkkr crosspad zie dan jump ik erop en galopeer een eindje, daarna wandel ik weer verder. Haha!

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 18:48


Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 19:50

ik heb zelf een shet gehad maar die was erg uit de kluiten gewassen hij was zeker 1.10m/1.15m en heel erg breed. die was zo sterk dat hij je overal mee naar toe sleurde als hij wilde en hij kon de gekste sprongen maken met rijden. er heeft een hele tijd een meisje op gereden van rond de 60 kilo denk ik en het is altijd goed gegaan. met kleine kinderen was hij niet verantwoord. nu staat hij in eindhoven bij een meisje en die rijd hem nu ook nog.
shetten zijn dan wel klein maar o zo sterk, zeker de wat grootere en bredere shetten.

♥♥Soraya bint Djafa ♥♥ A.F.Gemini ♥♥ Shadi Bashshar ♥♥ ???♥♥
¤♥¤Profiel vernieuwd¤♥¤

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:25

Arabian_Girl schreef:
ik heb zelf een shet gehad maar die was erg uit de kluiten gewassen hij was zeker 1.10m/1.15m en heel erg breed. die was zo sterk dat hij je overal mee naar toe sleurde als hij wilde en hij kon de gekste sprongen maken met rijden. er heeft een hele tijd een meisje op gereden van rond de 60 kilo denk ik en het is altijd goed gegaan. met kleine kinderen was hij niet verantwoord. nu staat hij in eindhoven bij een meisje en die rijd hem nu ook nog.
shetten zijn dan wel klein maar o zo sterk, zeker de wat grootere en bredere shetten.

heb zelf ook een paar shetten,....en heb in t begin ook met die vraag gezeten.heb t toen aan de da gevraagd.die zei dat een grote stevige shet met gemak 80 kilo kan dragen.als de pony dat niet zou accepteren dan zou ie dat zelf laten merken.(bokken,sloffen,moeilijk in galop gaan etc).heb t eens een keer uitgeprobeerd op mijn grote shet(weeg 70 kg) en heb bemerkt dat ze er inderdaad totaal geen moeite mee had.Ze ging gewoon keurig in galop en leek r totaal geen moeite mee te hebben.T zag er alleen niet uit hihihi Haha! .Vind t zelf eerlijk gezegd ook geen gezicht...dus daarom rij ik er zelf ook niet op.maar t kan dus makkelijk!!!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:35

ik heb altijd op een shet van 1.05 gereden. (weeg 54 kilo)
Niet elke dag maar misschien 3 keer in de week.
Zij had ook een groter persoon nodig de kleintjes gooide ze eraf
helaas is zij verkocht toen ze door kreeg hoe ze de kleine kinderen van haar rug kreeg.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:56

Mijn verzorgshet is rond de 1 meter, en ik weeg ong. 44 kg ofzo. Ik rijd zo'n 4x per week wel op hem, gaat heel leuk Lachen
Hij heeft een hekel aan kleine kinderen, die kunnen ook niet rustig op hem rijden, hij heeft ook een groter iemand nodig.

Meeste mensen denken van Shetlanders dat ze zo leuk zijn voor kleine kindjes, maar een hele hoop shetjes zijn niet zo geschikt voor kleintjes! De mensen zijn het niet gewend dat er een groter iemand op een shet rijd en vinden het al gauw zielig......

Romeo Lovers

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:04

Het grappige van shetjes is dat ze vaak eigenwijs en sterk zijn, terwijl het kinderpony's zijn, volgens mij kan je er best op rijden, of het er charmant uit ziet is een 2e Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 15:27

Wij hebben ook een shet, ze is van m'n zusje maar niemand rijd erop, Bonnie(-->shet) is 94cm laag en net 4 jaar oud. Ze is trouwens best iel en daar kunnen wij (1,70 en 50kg en 1,70 55kg) niet op rijden, wel op zitten, maar dan loopt ze onder je uit.....
Maar jij kan er best op rijden denk ik!

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-03 17:17

wie?? ik??? Ik Hou Mijn Shet Af En Toe Niet Eens.. Dan Gaat Hij Gewoon Heel Hard Er Van Door Dat Vind Hij Leuk Lachen

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 17:37

Ik weeg 50 kg en Zorro houd dat met gemak...Heb vandaag zelfs nog gevlogen Haha! ....hij had er zin in en de galop was dus weer feest Clown Zolang hij nog goed kan galoperen en 3 bokken achter elkaar kan geven blijf hij gewoon in het werk...ik rijd hem 5x per week waaronder 1x in
de les

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:35

Marinke"]
Meeste mensen denken van Shetlanders dat ze zo leuk zijn voor kleine kindjes, maar een hele hoop shetjes zijn niet zo geschikt voor kleintjes!
[/quote]

Ja idd, maar vaak ligt het aan de opvoeding... Veel shetje worden niet goed opgevoed... Maar het probleem is vooral dat veel shetjes worden ingereden door kleine kinderen... en als die geen begeleiding krijgen daarbij, dan kan het al snel mis gaan.


[quote="Marinke schreef:
De mensen zijn het niet gewend dat er een groter iemand op een shet rijd en vinden het al gauw zielig......


hahaha, gister zat ik op koos (in stap)... komt er een vrouw in een auto langs gereden.... en die keek vuil!!! Tong uitsteken Mja, oké...ik geef haar wel een beetje gelijk... ik bedoel: Het ziet er echt NIET uit, ik op Koos Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:38

ukkiepuk schreef:
Ik weeg 50 kg en Zorro houd dat met gemak...Heb vandaag zelfs nog gevlogen Haha! ....hij had er zin in en de galop was dus weer feest Clown Zolang hij nog goed kan galoperen en 3 bokken achter elkaar kan geven blijf hij gewoon in het werk...ik rijd hem 5x per week waaronder 1x in
de les


Wauw, stoer man! Ik zag de foto's in je profiel! dat zie je niet vaak, maar ik weet zeker dat ik ook mijn hele leven een shet heb en daar dan ook wel op ga rijden! Haha! Maar dan wel een grote shet

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 12:39

Jessie88"]
[quote="ukkiepuk schreef:
Ik weeg 50 kg en Zorro houd dat met gemak...Heb vandaag zelfs nog gevlogen Haha! ....hij had er zin in en de galop was dus weer feest Clown Zolang hij nog goed kan galoperen en 3 bokken achter elkaar kan geven blijf hij gewoon in het werk...ik rijd hem 5x per week waaronder 1x in
de les


Wauw, stoer man! Ik zag de foto's in je profiel! dat zie je niet vaak, maar ik weet zeker dat ik ook mijn hele leven een shet heb en daar dan ook wel op ga rijden! Haha! Maar dan wel een grote shet
[/quote]

Dank je wel *trots*

Zorro is ook een grote shet 1.07m, als hij kleiner had geweest had ik het denk ik niet gedaan

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 19:43

Ik vind dat je tot de 55 kilo op een shet kan rijden.
Daarna zou ik het niet meer doen..........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:38

sweetieponys schreef:
Ik vind dat je tot de 55 kilo op een shet kan rijden.
Daarna zou ik het niet meer doen..........

Ja, maar het ligt er ook aan hoe de shet geboud is vind ik.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-03 09:29

ik weeg nu iets van 50-52 kilo en mijn shet is slank gebouwd maar hij is onwijse sterk een shet kan weeg hebben iemand van 83 kilo ken er met gemak op rijden heb ik gezien dus!!!Het ziet er niet uit maar de shettie's zijn te sterk en kunnen dus ook met gemak zn gewichtvan mij in iedergeval aan!!! *LOL*

mijn shet is in OK dan! conditie Tong uitsteken geheh
doegiesssss madieke

Jiss_ca
Berichten: 376
Geregistreerd: 18-09-05

Re: ras: De Shetland-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:16

Ik heb ook een shetje.....
Ze was eerst super bang enzow......maar ik kan nu zelfs met dr rijden...ik ga niet galloperen of veel draven dat vind ik niet zo'n goed plan met mijn 56 kilo
Ik vind wel dat je lekker kann stappen en klein beetje draven met dat gewicht op me shetje.
Maarja inderdaad als hij het niet aankan laat hij het vanzelf merken door te bokken ofzow!

XXX

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: ras: De Shetland-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:18

Op dit topic is ruim twee jaar niet meer gereageerd, vandaar een slotje.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 2 bezoekers