'kale' plekken rond ogen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

'kale' plekken rond ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 09:06

ieman vroeg laatst aan mij wat dat zou kunnen betekenen.
haar paard had een beetje kale plekken rond de ogen *voornamelijk onder* maar het was niet totaal kaal er zaten korte haartjes op maar je zag de huid wel.

zou dit vitamine gebrek betekenen, zoja wat voor vitamine of wat moet zij hem dan bijvoeren?

groetjes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:39

als een paard vaak soepogen heeft kan de huid onder de ogen geirriteerd raken, ook als de ogen te ruw worden schoongemaakt, als een paard een beetje last van soepogen heeft is het het beste om met (gekookt) warm water en een zacht doekje, voorzichtig de ogen en de hard geworden soep onder de ogen te verwijderen

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:02

Is het een valk?? bij valken zie je dat wel vaker en is altijd vooral in de zomer..
Of heeft ie zomerexzeem?? iig kan je er calendula zalf of nestosyl opsmeren of iets voor de haargroei op gang te brengen (levertraanzalf)

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 10:39

valk?
maar ja hij heeft ook zomerexzeem op zijn borst

maar ik denk niet dat het soepogen zijn want voor de rest zien de ogen er goed uit..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:19

dan kan het idd van de zomer eczeem zijn
daar is heel goed spul voor, bij de paardendrogist te bestellen, je zou dan ff aan loulou moeten vragen hoe dat goedje heet, het is duur maar werkt wel super!!
verder kan idd wat calendulanzalf geen kwaad

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:27

valk is een kleur Haha!
als je in mijn profiel kjkt bij BOBBY, die heeft ook zomerexzeem en ook die kale plekken....
(bobby is ook valk)

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:48

mijn pony heeft ook maar weinig haar rond haar ogen maar volgens mij ligt het gewoon aan het ras

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:34

hmmm een haflinger bij ons op stal heeft dat ook best wel veel en jah vooral onder de ogen

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:56

mijn paard heeft hier ook last van. hij heeft absoluut geen prutogen of rare klodders hangen. als ik het was met een verdunde oplossing van imaverol gaat het langzaam weg. hij heeft het ook alleen rond deze tijd.

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 18:54

eeen soort schimmel dus?

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 19:38

ik weet het niet precies. de da is ook nooit voor dat gedoe geweest, maar imaverol werkt bij mij toppie. als je het probeert, wrijf het dan naar beneden en niet steeds van boven naar beneden, want dan kunnen er kleine drupjes in het ook komen.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:02

Mijn haflinger heeft dit ook en hij heeft ook zomereczeem, ik weet niet of het daadwerkelijk aan zijn eczeem te wijten is omdat de huid er verder niet geirriteerd uitziet, alleen kaal. Maar gezien jullie reacties zie ik dat het vaker voorkomt bij paarden met eczeem, dus het zal er allicht mee te maken hebben. Ik doe er trouwens niets mee. Hij heeft namelijk geen last van die plekken. Zijn manen en staart, das een ander verhaal...