welke hengst voor mijn kwpn merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nerissaJarig

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

welke hengst voor mijn kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 15:21

ik heb een paar vraagjes, tot welke leeftijd kun je je merrie laten dekken die van mij is 8! en ik heb een merie van farrington, welke hengst is dan het beste, en hoe weten jullie dat kijk je naar karakter, beweging enz.


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:40

8 is een mooie leeftijd.
wil je weten welke hengst er bij past moet je haar zwakke punten nemen en een hengst nemen die, die punten zou kunnen verbeteren. nooit gezegt dat, datdan ook gebeurd. het karakter is natuurlijk ook belangrijk, dus kijk je ook naar het karakter van de hengst

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

nerissaJarig

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 16:16

hartstikke bedankt voor je reactie, mijn merrie heeft een heel moeilijk karakter, zeer lief dat wel maar echt een eigen wil, geen zin in dan ook geen zin, dus ik moet een werklustige hengst zoeken dan??

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:31

Heb je nog meer informatie over de verdere afstamming van de merrie. Ik bedoel langs moederszijde. Is ook zeer belangrijk om rekening mee te houden ivm hengstenkeuze.

nerissaJarig

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 16:50

mijn merries moeders kant is: jessica (moeder) concorde, demelza

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:49

ik zou gewoon het kwpn bellen, die geven je vrijblijvend en gratis informatie over welke hengst het best bij haar past,wel leuk dat er concorde achter zit, farrington is niet echt mijn smaak, wat ook gunstig is voor je portomonee is als je een wat jongere (net goedgekeurde) hengst pakt.
succes!
en 8 is idd een hele mooie leeftijd, is nog lekker jong!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:34

Ferro! Super beweger en super karakter. Ben een keer bij hem wezen kijken en hij lag in zn stal en kon m gewoon aaien echt lief. Ik ken een een behoorlijk aantal nakomelingen van hem en die zijn ook allemaal geweldig en heel goed in het hoofd.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:37

daar zijn de meningen over verdeeld,veel ferro's zijn niet de makkelijksten op stal hoor!


Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 09:46

Degene die ik ken wel, maar ja dat ligt maybe ook aan de moeders, maar de moeders zijn niet makkelijk op stal dus dat klopt dan ook niet. T zal wel goed wezen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:50

Svp geen discussie of Ferro nu alleen maar moeilijke paarden vererft (op stal of onder het zadel), dat is van zoveel zaken afhankelijk!

Maar ik denk dat de meeste fok"experts" op dit forum graag wat meer informatie over je merrie en haar papieren zouden ontvangen. Denk aan dingen als bouw, karakter, wat voor soort veulen je wilt fokken (dus je doel, verkoop of eigen gebruik) etc. Dan kunnen ze je vast en zeker beter helpen! Succes met je keuze.

nerissaJarig

Berichten: 241
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 15:38

ik wil mijn merrie laten dekken voor eigen gebruik, dus eenmalig omdat ik graag een veulentje wil van haar, het is de bedoeling om later richting de dressuur te gaan dus ze moet veel dressuuraanleg hebben, mijn merrie's bouw ja hoe moet ik het zeggen, echt een merrie bouw gewoon slank, maar gespierd, en haar karakter geen zin is geen zin, heel lief, ze leert niet erg snel, ze snapt het allemaal niet zo, (kan te maken hebben dat ze mishandeld is toen had ik haar net 1 week) dus ik ken haar karakter eigenlijk niet zo als voor de mishandeling. en het is een echte merrie overal bang voor wat ze niet kent. foto plaatsen kan ik niet dus anders was haar bouw wel wat makkelijker te zien voor iedereen.

Ben zwanger en we verwachten ons ukkie in september!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:55

je kan eventueel ook een foto naar mij sturen, dan wil ik em ook nog wel plaatsen voor je..

[edit] opmerking weggehaald[/edit]

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Ubermetrics en 127 bezoekers