Hoe lang bewaren open potjes? olijven, kappertjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe lang bewaren open potjes? olijven, kappertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:34

We eten graag eten waar bijvoorbeeld olijven, kappertjes, zongedroogde tomaten en groenpeprtjes in verwerkt zijn.
Op de glazen potjes staat: na openenen goed afsluiten en koel bewaren

Maar hoe lang kan je ze dan nog consumeren? Ik gooi ze nu na max. 2 weken weg maar misschien kunnen ze langer mee?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:15

ik heb het idee dat die zure dingen als kappertjes enzo wel een tijdje meekunnen, hoor, maar precies weet ik het niet.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:25

Denk idd dat het wel een tijdje meekan. Ik heb ook altijd olijven in de koelkast, en als ze er echt te lang staan, gaat er gewoon schimmel op groeien.
Heb nog wel een tip voor je voor dingen die in olie worden bewaard: Bijv. olijven, of pesto. Als je ze langer wilt bewaren na opening, gooi je er een laagje olie overheen, daar dek je het zeg maar mee af.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 06:15

Spul in zuur en olie bewaar ik gerust tot een jaar in de koelkast
(niet gaan gooien ajb, NIET)
Belangrijk is, dat je er alleen met een brandschone vork/lepel in zit.
En bederf ruik ik ALTIJD.
.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:18

Ik bewaar eigenlijk alles lang in de koelkast. Bepaalde dingen rennen soms wel vanzelf naar de vuilnisbak als ik de koelkast open zet... Haha!
Ff zonder grappen, olijven e.d. kun je prima langer dan 2 weken bewaren in de koelkast. Net wat Botervlieg al zegt, je merkt het echt wel als het niet meer goed is.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 08:19

net als Wmijn en Botervlieg. Zolang het niet beweegt (of hariger is dan mijn kat) eet ik het Haha!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:17

dan ben ik echt een miep!!
alles wat op de dag goed is en morgen niet meer HUP in de kliko.

2 dagen open die fles yogi WEG er mee. hahahah altijd ruzie met richard mijn man waar is de worst of hee die appelsap is weg.,..

hihihih ik ben een super muts alleen olijven liggen bij mij niet lang ik eet ze meteen op! net als koekies die trommel is nog nieuw en wordt alleen met verjaardagen gebruikt. voor de rest gaat het pak op tafel en leeg is ie weer.

richard presteert het om met 1 groot pak speculaas 2 avonden de doen en ook die is op

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:40

zonde! Bijvoorbeeld creme fraiche kun je prima langer bewaren dan de THT. Mijn moeder haalt zelfs het bovenste groene harige laagje er vanaf en gebruikt de rest dan gewoon... (Als die al open was). Dat gaat mij iets te ver, maar aan de andere kant, dat wat eronder zit is nog gewoon goed.

Je gezonde verstand erbij gebruiken, dan kun je een heleboel dingen langer gebruiken.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:32

Als je het goed dicht in de koelkast bewaard dan moet het wel lang mee kunnen en anders eerst goed ruiken of het nog wel goed is voordat je het gaat eten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 16:36

Botervlieg schreef:
En bederf ruik ik ALTIJD.

Dat zegt mijn vader ook altijd,
onlangs zat hij melk te drinken:
"Hé, volgens mij staan de koeien weer in de wei! De melk smaakt weer ietsje anders!"
Bleek dus gewoon zure melk te zijn Blond

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 22:39

Wmijn schreef:
zonde! Bijvoorbeeld creme fraiche kun je prima langer bewaren dan de THT. Mijn moeder haalt zelfs het bovenste groene harige laagje er vanaf en gebruikt de rest dan gewoon... (Als die al open was). Dat gaat mij iets te ver, maar aan de andere kant, dat wat eronder zit is nog gewoon goed.


Daar ben ik het niet mee eens, als er eenmaal schimmel opzit, lijkt het me beter om het niet meer te eten.

De schimmeldraden hebben zich dan al veel verder verspreid dan te zien is. Lachen