Anglo Arabieren???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Anglo Arabieren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 23:29

Hallo mensen,

ik zou graag willen weten wat nou presies het verschil is tussen een arabier en een anglo arabier. Hierbij wil ik graag weten, het verschil in:

temperament
bouw
"gebruiks" mogelijkheden

Verder zou ik graag wat plaatjes ontvangen, want ik heb gezocht naar plaatjes, ook specifiek op sites die alleen voor de anglo arabier was, maar ik moet zeggen, het ene paard is rank gebouwd en de ander breed :S dus ik weet niet wat ik me nou bij een anglo arabier voor moet stellen.

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Greggie

Berichten: 160
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:21

Wat mij altijd is verteld is dat een anglo arabier niet 100% arabier is, maar dat er een beetje 'fout' bloed in zit. Ik weet niet of dit klopt.

Deze dag is de eerste dag van de rest van mijn leven.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 21:29

Een angelo arabier is een kruising tussen een engels volbloed en een arabier of andersom. Haha!
Omdat er geen standaartype engels volbloed is qua bouw,kunnen ze wel eens verschillen in type.

There are only two emotions that belong in the saddle:
One is a sense of humor,
And the other is patience... John Lyons

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:11

http://members.lycos.nl/paardenrassen250/newpage16.html

Hier staat info over de Anglo Arabier. Een Anglo Arabier is een kruising tussen een volbloed arabier en een Engels Volbloed. Stokmaat is gemiddels groter dan een Volbloed Arabier.

Ze schijnen behoorlijk temperamentvol te zijn en een ervaren ruiter nodig te hebben.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:15

Ik heb van de zomer een Anglo Arabje gereden en ze was behoorlijk snel heet. In de les was het dan ook 1x per gang aansporen en ze liep een heel uur Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

DollySnolly
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 04:19

[quote="Feetje"]Ik heb van de zomer een Anglo Arabje gereden en ze was behoorlijk snel heet. In de les was het dan ook 1x per gang aansporen en ze fffffffep een heel uur Lachen[/quofff Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* No Cheer No Cheer No Cheer Cheese! Cheese! Cheese! Cheese! Cheese! Party!! Party!! Party!! Party!! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! te]

Yvonne ♥ Lonneke, Mahoginthy & Sitty!!!

DollySnolly
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Schiedam

Re: Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 04:21

DollySnolly schreef:
Feetje schreef:
Ik heb van de zomer een Anglo Arabje gereden en ze was behoorlijk snel heet. In de les was het dan ook 1x per gang aansporen en ze fffffffep een heel uur Lachen[/quofff Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Clown Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer Hamer *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* No Cheer No Cheer No Cheer Cheese! Cheese! Cheese! Cheese! Cheese! Party!! Party!! Party!! Party!! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! te]

Foutje ik heb per ongeluk in een ander zijn bericht geschreven en dat was niet de bedoeling, sorry.

Yvonne ♥ Lonneke, Mahoginthy & Sitty!!!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Anglo Arabieren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:12

Het slotje mag duidelijk zijn. Lachen

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers