Poes poept voor de bak ipv erin...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Poes poept voor de bak ipv erin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 23:13

Ik heb 2 katjes, Simba en Scramble. Beiden doen ze hun behoeften in dezelfde bak. Plassen gaat prima. Maar Scramble, de jongste, poept altijd VOOR de bak ipv erin. Ook al heb ik de bak net verschoond, ze blijft het ervoor doen. Plassen doet ze er wel in. Ik probeer haar af en toe erin te zetten, als ze al bezig is. Maar ze doet het telkens weer. Eerst een plasje erin en dan stapt ze eruit en gaat zitten persen voor de bak Ik verschoon de bak heel regelmatig en schep dagelijks de drolletjes eruit van Simba.

Waar kan dit aan liggen? Wat kan ik eraan doen? Verward

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:23

Ik denk een tweede bak ernaast zetten. Sommige katten willen absoluut niet hun toilet delen met een ander. Ondanks dat ze wel plast daar, kan het nog zo zijn...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 23:30

Da's een aardig ideetje. Zal wel even een extra bak aanschaffen, maar hoe leer ik Simba dan dat ze 'maar' 1 bak mag gebruiken?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 08:56

Anders een lage bak ervoor zetten voor Simba?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:30

Andere kattegrit kan ook wel eens helpen. Voor plassen vind ze deze prima, voor poepen niet zo fijn? Gewoon uitproberen. Zijn vaak erg moeilijke problemen. Gelukkig is het nog een jong katje....

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:57

Mijn katje schijt nu ineens onder de piano Boos!
Ook maar weer andere kattenbakvulling kopen, misschien helpt het..

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:58

Franca schreef:
Da's een aardig ideetje. Zal wel even een extra bak aanschaffen, maar hoe leer ik Simba dan dat ze 'maar' 1 bak mag gebruiken?


Dat doen ze vanzelf... tenzij je andere kat zo slim is ze allebei te gebruiken...
Kattengrid veranderen akn wel, maar grote kans dat je andere kat er weer problemen mee krijgt.

Probeer het eens zou ik zeggen. Eerst het grid en dan een extra bak, scheelt jee een extra bak als ze het grid allebei accepteren....

Succes....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 22:15

Anders doe ik in de ene bak weer een ander soort grid dan in de andere. Ik heb nu houtkorrels, maar blijkbaar vind Scramble dat niet fijn om in te poepen. Dus poept ze maar op het parket. Ik zal wel eens gewoon grit halen en dan 2 aparte bakken.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:45

Mijn katje heeft het ook gedaan toen ze kitten was. Van de dierenarts kreeg ik de tip om de kap eraf te halen omdat de lucht daar vaak onder blijft hangen en sommige katten het dan naast de bak doen omdat ze het vinden stinken!!!!
Bij mij heeft het toen geholpen, het is wel voor mensen een minder frisse kattenbak om te zien, maar ze poepte weer keurig op de bak. Ander grit ed., andere bak had ik toen allemaal al geprobeert evenals alluminiumfolie naast de bak.
Dus als je een bak met kap erop hebt kun je hem eraf te halen en kijken hoe het dan gaat!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 22:48

Ik heb nooit de kap erop.....dus dat kan het niet zijn Boos! helaas......ook aluminiumfolie en andere troep ervoor heb ik ook al geprobeerd, maar Scramble blijft het doen, de boef!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:57

Hè jammer, dacht echt een goede tip voor je te hebben! Haha! Succes ermee!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:05

Misschien idd 2 katten bakken en wanneer hij voor de kattenbak heeft gepoept, de drol IN de kattenbak leggen?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:13

2 bakken, sommige poezen willen niet op dezelfde bak poepen en piesen Haha!