Onze paarden staan inmiddels op half voer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-01 18:43

het lijkt wel massa hysterie.
Er is niet zoveel biks meer op de manege en er mag geen veevoer meer worden vervoerd sinds vanmorgen dus......alle paarden aan de peen!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:49

tja, hier nog eentje..
a.s. zaterdag zou een niet-veehouder ( heeft ook geen boerderij ofzo, alleen 2 paarden op stal) wat hooi komen brengen, zodat ik nog ff vooruit kan, maar officieel mag jij dat nu ook niet meer vervoeren, dus of 't er komt...
Nou lopen ze continu in de wei en het gras gaat weer ietsjes komen ( de niet-schrale wei is zichtbaar al een heel stuk groener dan de wei die vrijwel nooit bijgezaaid of bemest wordt), dus al zou ik geen hooi meer krijgen, zullen ze daar weinig aan over houden, denk k..

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 19:19

gelukkig hebben we net onze nieuwe silo (8 ton) laten vullen en stro en hooi laten komen voor die vervoersverboden.pff ik moet er niet aan denken dat mn paard geen eten meer heeft!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 19:21

Yep, Ameretto ook, maar dan om een andere reden: we weten nog steeds niet of hij het erf wel af mag (grote kans van niet) dus moet-ie op half rantsoen omdat-ie anders het dak en de 4 wanden van de stal eruit schopt...

Nou ja, je moet het positief bekijken: spaart weer voer! En wat voer betreft wordt er flink gehamsterd in het oosten. Aanvoer is twijfelachtig, dus iedereen slaat nu z'n slag.

Lastig is wel dat ons hooi ligt opgeslagen in de stal van de mensen waar wij ons weiland van huren. En die hebben koeien... Geen hooi dus meer voor het paardje, helaas.

Ik ga zometeen eten met die vriendin van mij die dierenarts is. Ben benieuwd of zij nog meer kan vertellen (in begrijpelijke mensentaal *zucht* ).

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-03-22 19:23 ]</font>


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:10

Wij zitten hier vanaf maandag biksloos, we hebben wel voorlopig nog een schuur vol hooi en stro en kuil. Ik heb zelf wel bij de dierenwinkel 40 kilo aan muesli gekocht.
De normale brok is al helemaal uitverkocht.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:10

bij ons op stal hebben ze tot maandag voer,daarna is he op.ik heb altijd mijn eigen voer en gelukkig red ik het daar nog wel een week of wat mee.alleen kan ik nu geen vlasstrooisel laten komen en ik heb het bijna op.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:21

Bedrijven die in nood zitten doordat het voer op is, kunnen een speciale ontheffing krijgen om hun eigen (tussen-)leverancier een lading voer te laten brengen! Laat je stalhouder dus met spoed naar de infolijn bellen, want dergelijke toestanden zijn niet nodig!
Sonja.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:36

bij ons op de manege hebben ze net 2 weken geleden een extra silo laten komen met brok omdat ze het al aan zagen komen. hooi was er nog genoeg en stro zou vrijdag komen dus dat hebben ze nu zelf gedaan volgens mij. Een paard kan best paar daagjes zonder brokken dus dat is niet t ergste. hoop alleen dat niet teveel boeren getroffeb worden

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 21:41

AARGH vreselijk, ik voel me zo opgesloten!

de paarden die (bijna) iedere dag bereden worden gaan niet meer naar buiten, de rest zo min mogelijk. Er mogen geen vreemden meer op het erf, en niemand van stal mag op andere vee-houderijen komen. De drie friesen van de eigenaar van stal staan aan de overkant op een koeien-boerderij, dus die worden zo snel mogelijk daar weg gehaald, zodra de 72 uur voorbij zijn moeten die ergens op het erf komen te staan, terwijl er dus geen boxen meer vrij zijn.. bah ik merk er eigenlijk helemaal niks van maar als het me allemaal zo wordt verteld slaat de angst me toch naar de keel hor, straks mag er niemand van buitenaf meer op het erf komen! bah dat lijkt me vreselijk....
heb trouwens wel heeeerlijk gesprongen! joepie!! merk het wel hor dat jino de hele dag op stal heeft gestaan.. word ze altijd zon hittepettit! niet normaal, crossssen! poe heee.. maar als ik dan aan stap op de hindernis, is ze zo geconcentreerd dat als ik beetje kuit geef ze echt meteen maar dan ook meteen springt! zo heerlij is dat, ze lijkt heel ontspannen maar zodra ik me span zet ze meteen af.. maar ik heb zo hetgevoel datze zo 'afhankelijk' is van mij, komt misschien omdat ik manege pony's gewend ben, die springen veel meer uitzichzelf, maar bij jino heb ik veel meer 'macht' die springt als ik het aangeef, en soms geef ik het dus te vroeg aan, of denk ik er niet aan, en dan word het echt een noodsprong, maar ze springt gelukkig vrijwel altijd!

"Some memories are best forgotten"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, StonedRomy, wisja, YandexBot en 38 bezoekers