Ik wil stoppen met roken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Ik wil stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:11

Hoi allemaal

Ik wil per 1 september stoppen met roken vraag me niet waarom ik een datum heb geprikt waarschijnlijk omdat ik ook per 1 september stopt met werken voor tijdelijk.

Ik ben nu echt van plan te gaan stoppen met roken om genoeg redenen.

Zijn er hier mensen die ook willen gaan stoppen met roken of die zijn gestopt met roken?
En hoe hebben jullie dat gedaan en of je het mist.
Ik heb echt het gevoel dat ik het ga missen want ik ben echt een gezelschaproker, ik rook omdat ik het natuurlijk lekker vind maar vooral om de gezelschap omdat iedereen bijna in mijn omgeving rookt.
En zijn er ontweningsverschijnselen?


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:14

Als je al een datum gaat prikken lukt het je nooit.
Op die datum neem je toch een sigaret en ga je weer een andere datum prikken enz. enz.
Gewoon van de een op de andere dag stoppen, sigaretten weg gooien.
En er af blijven.
Als je echt WIL stoppen kun je het ook.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:15

Ik heb zelf niet gerookt, maar mijn moeder wel (ruim 20 jaar). Ook zij was een gezelligheidsroker, maar op een gegeven moment heeft ze heel resoluut gezegt: ik stop met roken. Toen heeft ze alles subiet weggegooit en sindsdien nooit meer een sigaret aangeraakt.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:37

Ik ben ook gestopt met roken. Ik heb dat met Kauwgom gedaan, juist omdat ik ook lichamelijk zwaar werk deed toen, als ik me dan flauw of naar voelde nam ik een kauwgommetje, een paar keer kauwen en uitspugen, het is best vies maar omdat je toch nicotine krijgt kan je er weer even tegen aan. Ik heb misschien 3 keer een kauwgommetje gebruikt in die 3 dagen. Niet eens veel en alleen voor de nicotine stoot.

Verder zou ik je adviseren niet te stoppen als je stopt met werken, doe het twee weken van te voren (bijvoorbeeld) zodat je lekker al gestopt bent als je thuis komt te zitten. Op je werk heb je afleiding.

Ik had ook geen datum getrokken, ik was er wel al een tijdje mee bezig en ineens zei ik DOEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes!!!!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 13:49

11 september is het precies een jaar geleden dat ik gestopt ben. Ik zat op mijn werk en heb mijn pakje aan een collega/vriendin gegeven.

Maar er heeft wel een voorbereiding aan vast gezeten. Als eerste ging ik denken op welke momenten ik het meeste rookte. Dat was eigenlijk bij een bushalte enz. Als ik zat te wachten. (nog wel meer momenten terasje en uitgaan, maar die waren op dat moment er even niet)
2 weken voor 11 september was ik al begonnen met het niet roken tijdens het wachten. Ging iets anders doen, bijvoorbeeld met mijn telefoon spelen. Haha!

Verder heb ik het tegen zoveel mogelijk mensen gezegd dat ik ging stoppen. Het was echt mijn eer te na dat ik weer zou beginnen. Ik kan er namelijk zelf niet tegen als mensen roepen: ik ga stoppen. Dat doen ze 10 keer per jaar, 1 dag.

Ook ik heb heel veel kauwgom gebruikt. Geen nicotine, vond zelf dat ik het maar zonder moest doen. Ik heb best veel hoofdpijn gehad.

In de tussen tijd heb ik misschien toch 4x een sigaret aangeraakt. Velen dachten dat ik dan juist weer zou beginnen, maar mij weerhielt het er juist van. Het was helemaal niet zo lekker meer Misselijk

Voor een hele lange tijd heb ik de geur nog heel lekker gevonden. Dat begint nu pas te minderen.
Geloof me, je moet het echt zeker weten. Ik had nooit gedacht dat het me zou lukken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel sterkte als je idd gaat stoppen, hou vol!! Haha!

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 13:50

Ja maar juist thuis rook ik nauwelijks en op me werk rook ik zo 2 pakken per dag.
Ik heb echt gepland en ik weet niet waarom, misschien omdat ik per september begint te werken aan mijn carriere en dan ga ik weer beginnen met dansen,paardrijden en me nieuwe school begint ook in september en ik wou al stoppen dus ik dacht laat me dat maar ook gelijk in september doen dus zodoende Haha!

Maar ik ga nog op vakantie en ik wil dan sowieso een stuk verminderen

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:48

Ga van jezelf niet eisen om te stoppen met roken, als je het jezelf oplegt oid maakt dat het een stuk moeilijker.

Ik zou vorig jaar stoppen met roken met een paar collega's op het werk, na de euroconversie.
Maar die nasleep (en stress) duurde wat lang en met een grote mond stop je nog niet met roken Knipoog

's Ochtends 11 maart bedacht ik me ineens van hmmm, ik ga gewoon kijken of ik vandaag zomaar eens voor de lol kan stoppen.

Het was mede ook om mijn vader een duwtje in de rug te geven aangezien die gestopt was omdat het van de dokter moest en weer een terugval kreeg (en nu dus weer gewoon rookt).

2e dag heb ik geloof ik dropjes gehaald, maar na 3 dagen dropjes had ik zoiets van ik moet oppassen dat ik daar niet verslaafd aan raak.

Eerste weekend daarop ontwenningsverschijnselen, voelde me gewoon brak en lag beroerd op de bank.

En zin in een sigaret? Dat heb ik nu nog weleens, ik kan nu ook prima een sigaret opsteken zonder ermee door te gaan (warning: dat is niet voor een ieder weggelegd!)

Het is dus prima te doen maar ligt ook aan je instelling, verwacht niet teveel van jezelf maar gewoon lekker nonchalant zoals ik het deed, dat maakt het al wat makkelijker dan jezelf continue te pijnigen met de gedachte van een sigaret te moeten missen.

Iig veel sukses!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:57

Druk nu je laatste sigaret uit.
Rokers die willen stoppen en het niet kunnen zijn watjes }>
Iemand die sterk in zijn schoenen staat en het ECHT wil, kan het

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:59

Spoel die sigaretten door de wc en stop NU...

Als je jezelf een datum gaat stellen, dan wil je ook niet echt stoppen, anders had je het wel meteen gedaan...

Mensen die niet kunnen stoppen zijn inderdaad watjes. Maar goed, das dan ook logisch, als je sterk genoeg in je schoenen stond was je er namelijk nooit aan begonnen... }>

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:01

Zodra je de neiging heb op een sigaret op te steken, breek je hem gewoon doormidden, neem een kauwgompje en probeer sterk te zijn!
Veel succes, ik hoop voor je dat het lukt!

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:06

Ik ben ruim een jaar geleden gestopt, maar was toch te zwak en ging compromissen met mezelf sluiten, zo van, op een feestje wel, op vakantie wel, etc. En nu ben ik dus weer verslaafd. Ik baal er ontzettend van.
Ik wil heel graag stoppen, want het is slecht voor mij, mensen in mijn omgeving, slecht voor het milieu en voor mijn portomonnee, maar toch??
Ik ben nu ook al aan het afvallen, en dat kost me al veel moeite, om al dat lekkers te laten staan enzo. Als ik dan ook nog eens tegelijk ga stoppen met roken, dat kan ik niet. Dus heb ik bedacht dat ik na de vaknatie ga stoppen met roken, maar heb er nu al weinig vertrouwen in.
Ik vind mezelf zo stom!

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 01:05

Gebruik nicotineplijsters en kauwgom, die kauwgum werkt heel goed want die is zo vies dt je geen sigaret meer aanraakt.
De pleister moet ook heel goed werken daardoor krijg je minder zin in een sigaret.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 06:11

Ik ben sinds 15 mei j.l. gestopt. Het gaat me prima af moet ik zeggen.
Wat misschien helpt... heeft mij althans geholpen is het boek van Allan Carr : "Stoppen met roken".
(Ik weet niet of ik de schrijver zn naam goed heb geschreven).

Je moet inderdaad geen datum stellen maar echt radikaal van de 1 op de andere dag stoppen.

Heel veel succes!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:27

Ik wil ook stoppen!!!! Boos!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:13

Prima schreef:
Ik wil ook stoppen!!!! Boos!


Geloof er niks van, dan had je dat al gedaan..... }>
Je moet niet willen, je moet zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:55

Ik ben zelf ook een roker en ik denk, dat als je echt wil stoppen met roken, dat je het ook echt kan, maar dan moet je wil natuurlijk groot genoeg zijn.
Ik vind het ook raar dat je een datum hebt geprikt, zo leef je er alleen maar naartoe en ga je de dagen aftellen.
Als je echt wilt stoppen zou ik je alleen kunnen aanraden dat je er voor 200% achter staat.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 17:11

orri"]
[quote="Prima schreef:
Ik wil ook stoppen!!!! Boos!


Geloof er niks van, dan had je dat al gedaan..... }>
Je moet niet willen, je moet zijn.
[/quote]

Dan heb ik het toch ook al gedaan?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 17:37

Prima"]
[quote="orri"][quote="Prima schreef:
Ik wil ook stoppen!!!! Boos!


Geloof er niks van, dan had je dat al gedaan..... }>
Je moet niet willen, je moet zijn.
[/quote]

Dan heb ik het toch ook al gedaan?
[/quote]

Dat was niet stoppen want je bent weer begonnen

Het ergste is nog dat ik meer dan 14 maanden geleden ben gestopt met roken, van het een op het andere moment. Maar doordat Prima nog steeds rookt, gelukkig nooit in huis, rook ik nog steeds mee in feite Lips are sealed Maar goed dat is dan als we in de auto zitten, maar toch vind ik het niet leuk dat hij het niet op kan/wil brengen om ook te stoppen.

Ik ben van de een op de andere dag gestopt en ik heb nooit meer een sigaret aangestoken. Nog steeds heb ik er af en toe moeite mee maar ik weet dat ik nu wel een stuk gezeonder bezig ben en me een stuk gezonder voel

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 14:23

Ik geef hier Napoleon absoluut gelijk!!!

Prima je weet het zelf ook wel dat zo'n antwoord niet afdoende is....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:28

Ik stop ook, elke avond, en smorgens begin ik dan weer Knipoog
Grapje, ik denk dat je het echt heel erg graag moet willen om te stoppen, als je er niet 100% achter staat lukt het je toch niet en krijg je inderdaad dat je compromissen met jezelf gaat sluiten zoals mar1986 al aangaf en dan ga je weer de mist in zoals ik ook altijd. Het langste wat ik niet gerookt heb is 3 weken geweest. Tja...

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:45

Ik ben iets meer dan een jaar geleden gestopt met roken met behulp van Laser behandeling, een kennis van ons was daardoor gestopt en wij ( mijn man en ik )hadden het idee :wat hij kan kunnen wij ook.
Probeer ook samen met iemand te stoppen en natuurlijk zijn er moeilijke momenten maar denk dan ook eens aan de voordelen:het geld dat je over houdt,minder hoesten, meer lucht hebben en het is natuurlijk stukken beter voor je gezondheid.
Er is alleen een nadeeltje :alles smaakt nu veel beter Vork Schijnheilig

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:28

Ik ben sinds eind februari gestopt met roken. En nu nog steeds rookvrij,
ik heb heel veel steun gehad van mijn vriend en van mijn moeder. (zij gingen ook stoppen, en zijn nog steeds gestopt.) Wij hebben alle 3 nicotinel pleisers gebruikt. Dat werkt echt super, eerst raak je van je gewoonte af, maar krijg je wel je nicotine binnen. Later bouw je dat af, ik was na 5 weken helemaal gestopt met roken. En ik heb de behoefte ook niet meer gehad.

Wat Snowgirl38 zegt, is bij ons alle drie ook helaas van toepassing, ik ben zelf 7 kilo aangekomen! Maar dat heb je zelf in de hand..

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 9 bezoekers