pff wat een dag!!! trailer laden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

pff wat een dag!!! trailer laden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 22:15

Vandaag zou Buddy na een mislukte poging van gister opnieuw op de trailer gezet worden.

vanmorgen om kwart over negen gingen roos (kinglover) en Esther (biepmiep) op weg naar Buddy. De paardentaxi stond al klaar. Eerst even kennis gemaakt en daarna buddy uit de wei gehaald.
Meneer zag de bui al hangen en hij wilde niet de trailer in..we hebben het op verschillende manieren geprobeerd.. eerst Erich en Ineke, met biks, maar meneer is niet om te kopen, daarna heeft roos zeker 1,5 uur met een oefening die Buddy al kent vanuit NH het geprobeerd maar hij was echt niet de trailer in te krijgen, zodra hij in de buurt van de klep kwam was het in zijn achteruit, en niet meer vooruit te krijgen.. hij was zo opgefokt op een gegeven moment zo hoog dat hij niets meer voelde, op een gegeven moment stond hij met zijn kont in het schrikdraad en hij bleef echt staan omdat het van de trailer af was.. toen hebben we besloten hem eerst te kalmeren en dan te verdoven, kon niet anders, meneer was compleet over zijn toeren dus het wekrte niet meer. We hebben hem toen verdoofd. Duurde erg lang voordat het begon et werken. toen we hem wee ruit de wei haalde sukkelde hij achter me aan, maar bij de trailer haalde hij ergens weer die kracht vandaan en was het alsnog niet te doen. Toen hebben we van twee transportbeschermers een kapje voor de ogen gemaakt en in combinatie met de versuffing hebben we hem zo voetje voor voetje naar de trailer begeleid. je moest echt zijn voet pakken en die verder zetten.. En na VIER uur stond meneer in de trailer, totaal versufd van de verdoving..

De paarden taxi was echt GEWELDIG! ze hadden zo veel geduld! waren heel lief voor Buddy! ik ken maar weinig mensen die zo vreselijk behulpzaam zijn en zo veel geduld hebben!
dus roos, esther, ineke, erich heel erg bedankt voor het geduld!

Nu staat buddy weer lekker op de wei nog een beetje versufd te wezen!!

Het was me het dagje wel!! kheb in ieder geval een leuk paardje met veel pit


Laatst bijgewerkt door Ing__ op 29-06-03 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar1986
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:20

Haha, toe maar hoor, wat een dag! 4 uur, das me een tijd! Iig wel heel erg fijn dat ze zo geduldig en behulpzaam waren, het had ook anders kunnen zijn.
Nou, ik kom snel een keer naar Buddy kijken, ben erg nieuwsgierig geworden! Gelukkig kan hij nu lekker genieten van de rust van het weiland.

Kus mar

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 22:48

gezellig! kom maar gauw een keer kijken! hij staat erg leuk! echt super! we spreken wel ff een keer wat af keej Lachen

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:20

heb je geen foto´s gemaakt? haha zo schattig als een paard verdooft is!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 23:25

nee heb geen foto's had ik ook niet eens tijd voor gehad, en idd hij was wel ineens erg lief!! echt die oogjes half dicht en ondelipje hangen.. maar kzie hem toch liever wakker Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:43

Ja, we zijn allemaal weer een ervaring rijker....

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 11:49

Biepmiep schreef:
Ja, we zijn allemaal weer een ervaring rijker....


ja dat is zeker waar!!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:19

Poeh poeh dat klinkt als een vermoeiend dagje! Wat vervelend joh dat Buddy zo moeilijk de trailer in gaat...regelmatig gaan oefenen maar, zodat het straks een stuk beter gaat. Iig fijn dat hij nu eindelijk bij jouw staat.

Tymen
Berichten: 5
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:39

hoi,

ik lees net het berichtje over Buddy. en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even moest slikken toen ik dit las. Buddy is namelijk van mij geweest.
in het begin had hij erg veel moeite om de trailer op te lopen. ik heb toen de trailer in het weiland gezet en ben elke dag ongeveer 10 minuten aan het oefenen geweest. op een gegeven moment liep hij zelf al voor mij aan de trailer op!!! ik heb erg veel geduld met hem gehad en heb dit telkens beloond. hij vertrouwde mij gewoon en wist op een gegeven moment dat het niet eng meer was.
toen ik je berichtje las draaide mijn maag om, ik vind dit zo zielig dat kun je niet geloven. jij kan er niets aan doen hoor, jij wist dit ook niet.
ik wil je alleen vertellen dat Buddy een superlief paard is en waar absoluut geen kwaad in zit. als hij je vertrouwd doet hij alles voor je. maar hij moet gewoon over de streep getrokken worden. ik heb Buddy zover gekregen dat hij de trailer op liep en dat is heel rustig gegaan, maar wat ik nu van je lees vind ik zo erg dat ik niet weet of dit nog wel weer goed komt met hem.
als je vragen hebt mail je me maar.
heel veel plezier met Buddy!! maar dat lukt zeker weten als je geduld hebt en hij je vertrouwd.
groetjes Marjon

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:21

Het laden is in alle rust gegaan dat wel. Het was eigenlijk net als toen hij de stal niet inwilde de 1ste keer.
Hij is ook in die zin lief gebleven dat hij niet sloeg enz. We konden aan alle kanten tegen hem aanduwen, hij ging er alleen NIET in.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:28

ik weet zeker dat ingele hem al haar vertrouwen en rust schenkt en dat het wel weer goed komt, ik zal er voor zorgen, haha ,

inderdaad wel raar dat hij zo is veranderd.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 22:29

Kinglover heeft al wat gewekt met Bud namelijk...

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 23:37

Buddy is in alle omstandigheden lief en betrouwbaar gebleven.
Helaas had hij de vorige dag gewonnen wat hem gesterkt had.
Hij is inderdaad erg lief gewoon een scheetje, ik heb alle vertrouwen in Waterkippie en Kinglover dat hij straks gewoon weer te laden is.
Hij heeft uiteindelijk verloren. Wat een stap in de goede richting is.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 00:26

ik zie nu pas dat er nog gereageerd is op deze topic, maar ik wil er nog even aan toevoegen dat alles in alle rust is gegaan, en dat het nu super gaat met buddy en mij Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:18

Biepmiep schreef:
Kinglover heeft al wat gewekt met Bud namelijk...


sorry es, maar wat bedoel je hiermee???

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:34

kinglover schreef:
ik weet zeker dat ingele hem al haar vertrouwen en rust schenkt en dat het wel weer goed komt, ik zal er voor zorgen, haha ,

.


Dat jij hem al kent dus...

Es