VD : Je (shetland)pony leren steigeren of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Als je zelf een shet had, en je bent met VD bezig, zou jij hem dan leren steigeren (denk eraan: je rijdt niet met hem!) ?

Ja
11 (50%)
Nee
11 (50%)

Totaal aantal stemmen: 22


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

VD : Je (shetland)pony leren steigeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 12:04

Ik ben met een vriendin bezig met VD bij haar shet.
Hij is niet zo groot, we zijn begonnen met hem te beleren, maar daarmee zijn we gestopt, omdat het niet mocht van d'r broer. Nu, we mogen er alles van VD mee doen (van de broer dus), en nu denken we erover om hem te leren steigeren. Hij is van karakter niet zo wild, en in de wei doet hij het zelf al, maar niet zo erg. Laatst was ik een topic begonnen over hoe je een pony leert steigeren, maar daar kwamen veel neagtieve reacties op ... Dus mijn vraag is: als jullie zelf een shet hadden waar je niet mee rijdt, zou je die dan leren steigeren? Ja of nee?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:11


Goedgekeurd onderschrift :)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:59

Nee, ik zou dat persoonlijk niet doen. Maar deze discussie is al vaker gevoerd, dus kijk even wat oude topics in...

* To Belg, or not to Belg *


flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:40

Mientjeuh schreef:
Ik ben met een vriendin bezig met VD bij haar shet.
Hij is niet zo groot, we zijn begonnen met hem te beleren, maar daarmee zijn we gestopt, omdat het niet mocht van d'r broer. Nu, we mogen er alles van VD mee doen (van de broer dus), en nu denken we erover om hem te leren steigeren. Hij is van karakter niet zo wild, en in de wei doet hij het zelf al, maar niet zo erg. Laatst was ik een topic begonnen over hoe je een pony leert steigeren, maar daar kwamen veel neagtieve reacties op ... Dus mijn vraag is: als jullie zelf een shet hadden waar je niet mee rijdt, zou je die dan leren steigeren? Ja of nee?

lijkt me wel een verschrikkelijk tof gezicht!!! hoe moet je dat aanleren en wat kunnen de nadelen zijn?(heb zelf nl ook 3 shetten)
doegie

Tancreda4

Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:06

Ik vind dat het aanleren van steigeren gewoon moet kunnen. Het is ook een harstikke tof gezicht. Maar je moet wel goed consequent zijn, en mocht je pony het gebruiken tegen je (bv uit protest) dan moet je er gelijk mee stoppen. Dus ook helemaal niet meer doen. Otto doet het alleen als Mariska het zegt. En ze doet het helemaal niet vaak met hem. Mocht het verwarring gaan opleveren, of hij gaat het tegen haar gebruiken. Dan stopt ze er helemaal mee. Otto is erg slim, dus die kan het net zo makkelijk af leren als hij het heeft aangeleerd (hij had het na 5 minuten al door!!!!!!).
Maar denk erom! Consequent zijn! En er natuulrijk altijd naast gaan staan ipv voor, vanwege eventuele maaiende voorbenen.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:54

Ik zeg inprincipe 'Niet doen'. Tenzij je echt een hele brave pony hebt die heel goed luisterd. En dus ook zeker zijn kunstjes niet gebruikt om wat lekkers los te krijgen.
Dennis is heel braaf, vooral met vrijheidsdresuur maar ik zal hem (iig voorlopig) het stijgeren nog niet leren. Ik vind het risico te groot.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:59

Je moet er eerst goed over nadenken, het is jou keuze. En heb je er echt wel iets aan? Heb je genoeg ervaring om het goed aan te leren? Het is net wat jij er van maakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:12

Nee, zou het zelf niet doen.
Oké, er staat dat je niet meer op hem rijd, maar ik ga Tess btw nog beleren dus dan sowiezo niet Haha!
Verder kan je idd het beste even de zoekmachine gebruiken of het bovengenoemde topic Lachen

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:26

Als je zeker weet dat je paard het niet tegen je gebruikt zou het wel kunnen,vind ik.Luna zou dat nooit doen....Haha!
Maar het paard van me vriendin kan ook steigeren op commando,maar als die iets niet leuk vind doet ie het ook.Das natuurlijk niet zo leuk...Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Armani1985, Dexx, Duhelo, Esta_negra, Googlebot, ikbencarmen, rocky_1995 en 77 bezoekers