moeders onder ons: zijn dit weeen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

moeders onder ons: zijn dit weeen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 12:34

Klein vraagje aan moeders onder ons. Vind het onzin om nog de verloskundige te bellen, aangezien ik nu nergens last van heb.

Vannacht werd ik ineens wakker met flinke lage-rugpijn. Het liefst wou ik op mijn rug gaan liggen, maar toen ik dat probeerde kreeg ik fikse buikpijn erbij. Dus maar weer op mijn zij gedraaid. Na een minuut of 10 nam de rugpijn en buikpijn af. Een kwartiertje later begon het weer. Opnieuw met fikse lage-rugpijn.
Dit heb ik vannacht een keer of 4 gehad in ca 1.5 uur. Ik had dus echt het idee: de baby komt eraan. Daarna bleef de rugpijn uit, maar slapen ging nog niet echt lekker. Tegen 6 uur ben ik in slaap gesukkeld en heb door kunnen slapen tot 08:30 (plaspauze).
Ik heb nu nergens meer last van, de baby beweegt goed, de rugpijn is weg, heb geen buikpijn meer.

Waren dit nou (voor)weeen????


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:37

Duidelijk voorweeen, het nare is dat dit niet voorspelt dat de bevalling snel zal komen, tis alleen erg lastig. Wel kan dit je al een centimetertje ontsluiting opleveren. (watnatuurlijk mooi meegenomen is)

Succes!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 12:40

Hoe snel van te voren kun je die voorweeen krijgen dan? Of is daar helemaal niets van te zeggen?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:46

maanden zelfs geloof ik, je zult niet de eerste zijn die teruggestuurd wordt uit het ziekenhuis!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 12:51

Daarom heb ik ook niet gebeld. de baby is over een kleine 3 weken uitgeteld. Dus is ze er niet zo heel vroeg mee.....
Zat vannacht wel even in de piepzak (oliebol, ik heb de slaapkamer nog niet gezogen, het bed op de babykamer is nog niet opgemaakt). Nou ja, weet ik wat ik vandaag moet doen....
Mocht ze vannacht weer aanstalten maken kan ik daar tenminste rustig over zijn.....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:05

Oe, spannend
Succes en sterkte!
(wel stom antwoord, want hier had je niet om gevraagd, maar als 15 jarige heb ik hier geen ervaring mee Tong uitsteken)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 15:04

Zeker spannend!
Ik ben dan wel moeder maar heb mijn tweeling met de keizersnee "gekregen"en heb geen voor of na wee gehad en dus.......................kan ook ik je niet bijstaan met raad. Maar als het kleine kokje er is mag je me natuurlijk altijd alles vragen hoor,want daar heb ik dus wel weer dubbele ervaring in!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:52

Zo ging het bij mij dus ook Riette......alleen ik was dus al wel aan de bevalling begonnen en bij mij kreeg ik het om de paar minuten.......
Ik had het ook zo in mijn rug........toen op een gegeven moment toch maar de verloskundige gebeld en die kwam meteen.
Als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon bellen hoor........daar zijn ze voor.........
Ik heb ook nog lopen dubben of ik wel zou gaan bellen......"het was tenslotte zondag avond" *grin*.
Ben achteraf toch blij dat ik gebeld heb want toen ze kwam had ik 1 cm ontsluiting.....en mocht dus regelrecht door naar het ziekenhuis.
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is maar echt als je het neit vertrouwd......gewoon bellen.
Succes hoor.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:04

Bij mijn oudste begon het ook zo Haha!
Ik had 's-nachts steeds van die vage rug-en buikpijnen die elke keer weer wegzakten. Aangezien ik de volgende ochtend toch al een afspraak met de verloskundige had staan, heb ik niet meer gebeld en heb me 's-morgens al puffend op de fiets gehesen Haha! en ben naar haar toegefietst.
Toen bleek ik inmiddels 3 centimeter ontsluiting te hebben en ben weer naar huis gestuurd Knipoog
Eigenlijk mocht ik niet meer fietsen van haar, maar ja, ik kon toch moeilijk mijn fiets daar laten staan, dus ik er weer opgeklauterd en onderweg bedacht ik me ineens dat ik geen koffie in huis had Bloos (waar een mens al puffend al niet aan denkt }> )
Dus ik nog snel naar de winkel, ik wil graag 1 pak, puf puf puf koffie Haha!
Het ritje naar huis wat normaal in 10 minuten te fietsen was, duurde nu een half uur omdat ik tijdens de weeen niet kon trappen Haha!

's-avonds om kwart over tien werd mijn dochter thuis geboren, 3 weken te vroeg, maar kerngezond.
En ik ben nog heel lang gepest met mijn pak puf puf koffie Boos! Boos! Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:19

OMG Irene, wat een verhaal zeg... sorry maar *LOL*
Maar back on-topic sterkte en succes ermee!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 21:48

Tja, volgen mij voorweeen en ik ha die een paar dagen vantevoren. Mooi dat ik geen stap kone verzetten tijdens de bevalling Boos! Fietsen? Dat zat er echt niet in.. Ik moest naar het ziekenhius en dan hangen ze je aan alerlei apparaten. Blijf maar zo lang mogelijk thuis!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 22:16

De mensen op Bokt weten ook altijd raad . Handige verhalen voor mij voor als ik over een dikke 3,5 maanden moet bevallen.
Ik sla vanaf morgen geloof ik maar vast extra koffie in..............

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

juval

Berichten: 13186
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:22

Ja, klinkt als voorweeën, alhoewel ik die gelukkig zelf niet heb gehad, lijkt me niet prettig om vaak loos alarm te hebben. Spannende tijd hoor, alvast heel veel succes en ik hoop dat je een prettige bevalling zult hebben.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:28

Daar had ik altijd last van in de auto, we gingen vlak voor de bevalling verhuizen en de laatste maand reed ik heel wat kilometers van Amersfoort naar Son en Breugel en weer terug en elke keer moest ik aan de kant om te puffen.
Maar baby was heel slim en kwam een week te laat toen haar kamer in orde was Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 10:32

En Riëtte, heb je nu een rustige nacht gehad?
Heeft dat kleine wurm zich netjes gedragen, en lief geslapen?
(*spreekt dikke buik streng toe: denk d'r om hoor, nog netjes drie weekjes wachten, anders word je voor je verjaardag geboren en da's toch ook niet leuk? *LOL* *LOL* *LOL* *)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:00

Klinkt nog niet als echte weeen, toen ik in het ziekenhuis was en krampen voelde om de ca 10 a 15 minuten maar daarbij/daartussen nog kon lachen wuifde de kraamzorg het weg. Zolang je nog kunt lachen (welliswaar als een boer met kiespijn Haha! ) dan is het nog niet echt begonnen.....

Of zoals ik had gelezen, zolang je nog twijfelt of het echte weeen zijn, dan zijn het geen echte weeen. En ze hadden in mijn geval gelijk, de 'echte' weeen waren erg pijnlijk. In mijn geval zat er echter steeds vrij veel tijd tussen, ca 7 minuten waarna de verloskundige aangaf dat het pas echt spannend zou worden als de weeen om de 2 minuten zouden komen, ik werd echt niet goed bij het idee dat het nog ontzettend lang zou gaan duren. Echter mijn weeen zijn nooit sneller gekomen dan ca om de 5 minuten, toen bleek ik toch volledig ontsluiting te hebben en was de baby helemaal klaar om geboren te worden. De persweeen hebben ook niet lang geduurd (4 of 5 keer). Vervelend genoeg heb ik tot bijna het eind het idee gehad dat ik er nog lang niet was, wat het mentaal extra zwaar maakt. Dus zo zie je maar weer, iedere bevalling is anders.

Ieder mens is natuurlijk verschillend en als je twijfelt dan zou ik toch gewoon even bellen met de verloskundige, je zult echt niet de eerste zijn hoor die belt in zo'n geval.

Ik wens jou en je man heel veel sterkte de komende dagen en wens je een voorspoedige bevalling toe. Ik hou bokt in de gaten

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:31

Diarree geeft ook prachtige krampen, en anders verstoppingen wel *LOL* Let op wat je eet...En Sonja, geweldig, ik denk idd dat dat een redenering is voor een dikke buik Knipoog

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:42

Je krijgt vaak ook verschrikkelijke kramp in je Kuiten..
maar daar schijnt een heel erg fijn zalfje voor te zijn, weet zo de naam niet meer..



sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:48

Ik had regelmatig "lichte" krampjes in de onderbuik. Je kon zo m'n buik zich zien spannen rond het hoofdje van de baby, je kon het werkelijk zien!!!! Toen ik de laatste controle bij de gynecoloog was stond ie maar wat raar te kijken dat ik reeds met 4 cm ontsluiting liep, maar nog geen aanstalten maakte om te bevallen. Hij merkte doodleuk op dat "de baby er al bijna uitviel" Haha!. De bevalling is alsnog ingeleid geworden omdat hij op reis moest Boos! Boos!: ( Trouwens een super vlotte en snelle bevalling geworden, en van m'n tweede was het precies zo , alleen NOG sneller!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:56

Ik had 2 wk lang 'weeen' die ik haast niet merkte van de tweede, had ik om de 4/5 minuten harde buiken die 20 minuten duurde...
ik merkte pas 2 wk later dat ik ging bevallen toen ik volledige ontsluiting had, slijmprop verloor op de wc,( ik dacht eerst dat ik darmkramp had ofzo van de staalpillen ) en direct persdrang kreeg...
dus persdrang (niet eens weeen) wegpuffen na het verliezen slijmprop al direct de verloskundige gebeld en die was alsnog 10 minuten te laat, kind en na geboorte waren er al uit Haha! deze bevalling was mentaal zwaar en de naweeen waren veel zwaarder dan de uiteindelijke bevalling.
Daarbij had ik ook bijna een totaal ruptuur Boos!
De eerste was simpeler, breken vliezen, 2 uur later rugweeen, begonnen direct om de 7 minuten na paar uur waren ze om de 4 (verloskundige bellen) 2 uur later volledige ontsluiting (6 uur in totaal).... dat schijnt vrij snel te zijn dus bij de tweede stond er al, moest ik direct bellen bij het begin van de weeen, en nog was ze te laat *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:56

Bij mij was het ook bij de eerste in zes uurtjes tijd "geklaard". De tweede en drie uur waarvan één uur wachten op de gynecoloog die gaan eten was Boos!. "Ja, volledige opening, hou maar op mevrouw, hij is net gaan eten .... , niet persen hoor Tong uitsteken (hij was net op tijd om "het" op te vangen Tong uitsteken. Geen scheuren bij mij, NADA!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 22:52

't Waren dus volgens de verloskundige ook voorweeen. verder is er nog steeds niets aan de hand. Het kindje is alweer verder ingedaald (hoofdje is nu al nauwelijks meer voelbaar in het bekken). 'k Doe gewoon nog alles, boodschappen, stallen, fietsen, enzovoort.
Wel had ik na zaterdagnacht een beetje de stress: het huis was nog lang niet opgruimd. Zondag dus flink aan de gang geweest. Mijn moeder heeft geholpen met zuigen (mag in de krant want mijn ouders zijn streng gereformeerd, dus mag je op zondag niets).
Ik vertelde het vandaag de verloskundige, en zei moest hard lachen: zij letten niet op stof onder het bed (nee, maar ik wel!).
Affijn, op mijn dooie gemak de koelkast en de bestekla schoonmaken. Eigenlijk nog de ramen in de keuken wassen en dan is alles klaar.
Heel raar, maar nu de baby thuis geboren mag worden, mag het van mij ook wel komen. Die laatste weken komen ze toch nauwelijks meer aan.

Ik hou jullie (natuurlijk) op de hoogte!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:57

Je bent niet de eerste die ik hoor zeggen dat het er nu wel uit mag Knipoog
Maar vals alarm dus, gelukkig maar, want eigenlijk moet hij (of zij, tja, nu weet ik het echt niet meer, gok nog steeds op een zij) nog wel even blijven zitten.
Maar iig is je huis nu wel netjes *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 22:57

Riëtte schreef:
Affijn, op mijn dooie gemak de koelkast en de bestekla schoonmaken. Eigenlijk nog de ramen in de keuken wassen en dan is alles klaar.


!

Nou dan ben je nog redelijk op tijd.Mijn vliezen braken 'snachts om 3 uur en toen heb ik mijn hele keuken nog gesopt(wel met een handdoek tussen de benen Haha!)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:44

Bij mji heeft mijn schoonmoeder samen metmijn vriend alles gesopt na de bevalling terwijl ik lag bij te komen in het ziekenhuis Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Angie91, corinec, Elitedeux, Hanneke_68, IASCrawler, jaap_2005, JodieR, meintje, mmajar, moOby, MyWishMax, nonnekee, Perros, plutolover, Sabbientje en 176 bezoekers