Die verrekte euro toch :( bah!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Die verrekte euro toch :( bah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 13:10

Al jaren lang spaar ik voor ene paardje met de naam Dunja (spreek uit als doenja).
Ik heb daar zo'n spaarpot voor, die als je er wat in donderd, je het er niet meer uit kan halen, alleen door de spaarpot kapot te maken met een blikopener, en dat heb ik deze week gedaan.
Gevolg - 600 euro.
Dunja koste in guldens 1200 gulden dus ik denk Haha!:D:D Jippie!! Ik kan haar kopen!!!!!!!!!!!!!!
Snel naar mijn ouders gelopen, want ik mocht eigenlijk pas een paard kopen als ik 16 was, maar aangezien zij dunja altijd heel leuk voor mij vonden, waren ze het er over eens dat ik hem nu wel al mocht kopen.
Dus ik ga naar zijn eigenaar, en vraag hoeveel dunja nu in euro's kost (ik verwachte dus iets richting die 600 euro omdat hij eerst 1200 gulden was. Maar nee hoor: 900 euro!! Verdrietig Dag Dunja, Dag eigen pony.... Boos! die stomme stomme stomme roteuro toch! Als we de gulden nog hadden, was dunja nu van mij geweest Verdrietig

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:15

Tsja... balen voor je.
Maar misschien heeft de pony inmiddels meer marktwaarde gekregen? Ik weet niet hoe oud ze is.. Wanneer heeft de eigenaar die 1200 gulden genoemd?
Is ze intussen ingereden, naar de keuring geweest, wedstrijdervaring opgedaan oid? Verder klopt het wel dat de prijzen gigantisch zijn gestegen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:15

Heeft Dunja niet in al die jaren dat jij gespaard hebt voor haar er dingen bij geleerd? Is ze misschien op wedstrijd gegaan? Daar wordt een pony duurder van...

Kun je niet iets regelen dat je die 600 euro als aanbetaling doet en dan die 300 euro iets later? De zomervakantie is net begonnen, alle tijd voor een baantje, dan moet je dat wel bij elkaar kunnen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:17

Wilde het zelfde vragen als linda en Margreet
Is de pony toevallig niet meer waard geworden?

En de optie van margreet is misschien wel oplossing.
Nu 600 aan betalen en de rest in de vakantie bij elkaar werken, dat moet lukken.

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 13:17

Ze was toen ik begon met sparen 8 jaar oud en nu is ze 11. Ondertussen is ze door een paar kleine meisjes gereden in het weiland bij de eigenaar en verder niet. Ze heeft toen ze een jaar of 6 was wel wat wedstrijden in de L gelopen, en toen ze 8 jaar was (wat ik toch wel de leeftijd vind waarin je het meest voor een paard kan vragen) was ze 1200 gulden.

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-03 13:19

Ik weet niet of ik nog vakantiewerk kan vinden, niet iedereen neemt me aan omdat ik 14 jaar ben, en je moet voor het meeste toch 15 zijn? Ik heb al wel naar zo'n boer gebeld voor leliekoppen maar hij had al genoeg. Nou maar verder zoeken Knipoog wel bedankt voor de tip, ik hoop dat het lukt!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:22

DarkAngel schreef:
Ik weet niet of ik nog vakantiewerk kan vinden, niet iedereen neemt me aan omdat ik 14 jaar ben, en je moet voor het meeste toch 15 zijn? Ik heb al wel naar zo'n boer gebeld voor leliekoppen maar hij had al genoeg. Nou maar verder zoeken Knipoog wel bedankt voor de tip, ik hoop dat het lukt!


Met 13 mag je al een paar uur vakantiewerk/bijbaantje hebben toch???

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:24

14 jaar is wel jong ja, maar er is wel werk dat je mag doen hoor. De afwashulpen bij mij op m'n werk zijn ook vaak 14. En die verdienen best goed, zeker omdat ze ook meedelen in de fooien.

Misschien dat je ouders ook een beetje kunnen bijspringen?

En: over een prijs valt vaak te onderhandelen hoor! Misschien kun je er nog best wat vanaf praten! Neem iemand mee die vaker een paard gekocht heeft en laat die het woord maar doen, dan moet 750 misschien ook nog wel lukken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:27

Darkangel, ik wil niet gemeen zijn, maar als jij drie jaar hebt gespaard om het geld bij elkaar te krijgen om Dunja te kunnen kopen, hoe wil je dan de dagelijkse kosten gaan betalen die er gaan komen als je paard er is? Heb je al stalling, wie betaald de smid, de veearts? Misschien zijn je ouders wel van plan om je te helpen met het onderhoud, dan kun je die overige 300 Euro misschien wel van je ouders lenen en later terugbetalen?

Je hebt helemaal gelijk dat je gefrustreerd bent dat door de Euro alles duurder is geworden. En misschien als je met de eigenaar praat, dat hij nog wat gaat zakken voor jouw. Maar realiseer je goed dat een pony veel geld kost, en je dat niet zomaar bij elkaar hebt.

De aanschaffing van een pony is nog te doen. De grote kosten komen later op je af!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:27

DarkAngel schreef:
Ze was toen ik begon met sparen 8 jaar oud en nu is ze 11. Ondertussen is ze door een paar kleine meisjes gereden in het weiland bij de eigenaar en verder niet. Ze heeft toen ze een jaar of 6 was wel wat wedstrijden in de L gelopen, en toen ze 8 jaar was (wat ik toch wel de leeftijd vind waarin je het meest voor een paard kan vragen) was ze 1200 gulden.


Heb je toevallig nog gevraagd waarom je nu zo veel meer moet betalen?
Of misschien willen je ouders dit voor je doen?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:41

[quote="Cassidy"]Darkangel, ik wil niet gemeen zijn, maar als jij drie jaar hebt gespaard om het geld bij elkaar te krijgen om Dunja te kunnen kopen, hoe wil je dan de dagelijkse kosten gaan betalen die er gaan komen als je paard er is? Heb je al stalling, wie betaald de smid, de veearts? Misschien zijn je ouders wel van plan om je te helpen met het onderhoud, dan kun je die overige 300 Euro misschien wel van je ouders lenen en later terugbetalen?

quote]

daar moest ik ook aan denken.. gaan je ouder mee betalen?

en tja die rot euro.... wordt er ok af en toe helemaal gek van

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 17:14

ilovehorses4ever"]
[quote="DarkAngel schreef:
Ik weet niet of ik nog vakantiewerk kan vinden, niet iedereen neemt me aan omdat ik 14 jaar ben, en je moet voor het meeste toch 15 zijn? Ik heb al wel naar zo'n boer gebeld voor leliekoppen maar hij had al genoeg. Nou maar verder zoeken Knipoog wel bedankt voor de tip, ik hoop dat het lukt!


Met 13 mag je al een paar uur vakantiewerk/bijbaantje hebben toch???
[/quote]

was maar waar..

en is een krantenwijkje niks?? vaak kan je in de vakantie en paar weken de ochtendkrant lopen.. ik weet niet precies ho oud je daarvoor moet zijn.. maar je moet vroeg uit je bed.. maar als je er wat voor over heb. of een gewone krantenwijk..

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:25

ik vind het wel vreemd dat een pony drie jaar ouder is en ook ineens300 euro duurder.
het is toch hoe ouder ze worden dat ze ook minder waard worden, tenminste zo gaat het handelen bij ons.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 18:55

alja schreef:
ik vind het wel vreemd dat een pony drie jaar ouder is en ook ineens300 euro duurder.
het is toch hoe ouder ze worden dat ze ook minder waard worden, tenminste zo gaat het handelen bij ons.


Ja lijkt mij ook, tenzij ze in die 3 jaar van de B naar de Z zijn gereden om maar wat te noemen...

Verder vraag ik me net als de andere af hoe je het onderhoud wil betalen...Behalve stalling moet je ook nog veel spullen aanschaffen(denk aan een zadel en hoofdstel een aantal dekens en ga zo maar door..)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:59

Cassidy schreef:
Darkangel, ik wil niet gemeen zijn, maar als jij drie jaar hebt gespaard om het geld bij elkaar te krijgen om Dunja te kunnen kopen, hoe wil je dan de dagelijkse kosten gaan betalen die er gaan komen als je paard er is? Heb je al stalling, wie betaald de smid, de veearts? Misschien zijn je ouders wel van plan om je te helpen met het onderhoud, dan kun je die overige 300 Euro misschien wel van je ouders lenen en later terugbetalen?



Daar dacht ik ook al meteen aan.

Maar bij mij is het ook zo dat ik alleen maar het paard zelf hoefe te betalen+de spullen(zadel ect.) de rest van de kosten doen m'n ouders (en ik leg alles bij wat ik kwijt kan)

Misschien is dat bij har ook zo??

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:59

K moet het paard zelf kopen en de rest van de kosten betalen mijn ouders, dus no problem, daar had ik zelf ook wel overnagedacht hoor Boos!

DarkAngel

Berichten: 168
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 20:00

Haha! Grapje hoor, ben niet boos Haha!