Lease pony/paard (Cody???)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 13:45

Hoe gaat dat eigenlijk precies, zoals Cody met IJsco had?
Daar ben k wel ff benieuwd naar eigenlijk Schijnheilig

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 14:05

Ook ik.. heb cody er al over gp't. Ik kan zoals het nu staat hoogstwaarschijnlijk een 9 jarige Z1 ruin in bruikleen krijgen. Wat voor afspraken maakte jij? Zoals welke kosten waren voor jou en welke voor de eigenaar? Had je een contract? Zo ja.. wat zijn punten die ik daarin op moet nemen?
Ik hoop echt gauw wat te horen..


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 18:25

Okee het zat als volgt:

Ik had een contract met die mensen dat ik van oktober tot mei een pony + zadel + hoofdstel van ze leende. Ik betaalde eenmalig F 35,- voor het paardenfonds.

Daarna waren alle kosten voor mij (weiland, hoefsmid, wormkuur, voer en eventuele dierenartskosten). Ik ging ook nog met IJsco op les dus was ik in totaal rond de F 175 per maand kwijt, dit is ontzettend weinig maar dat komt omdat ze in een groot weiland stond waar ik maar F 50,- per maand voor betaalde en dat het een sobere pony is die dag en nacht buiten kan staan en weinig eet.
Per paard zullen dus de onderhoudskosten verschillen, houd daar rekening mee.

Ik zou overleggen wat jullie doen als het paard ongeschikt wordt om te werken, dekken, wat dan ook door een ongeval of ziekte. Hier heb ik dus met de eigenaars niks over vastgelegd en gelukkig is het goed gegaan maar in het vervolg zal ik dit nooit meer 'open' laten staan omdat je als leaser waarschijnlijk de dupe zult worden.

Regel dus ten eerste de TERMIJN, ten tweede WAT je met het paard mag doen, ten derde WIE wat betaalt, of je er iemand anders op mag laten rijden en ten vierde hoe jullie het gaan regelen met ziekte of ongeval. Probeer dit aan de kant van de eigenaars te houden omdat het uiteindelijk HUN paard is en ook daar kunnen ze ziek worden of door het draad vliegen en verongelukken.
Willen ze dit niet, regel dan een verzekering bij bijvoorbeeld http://www.fairmount-bv.nl tegen ziekte en ongeval, dit kost je afhankelijk van de waarde van het paard een x bedrag per jaar. Probeer de eigenaren deze verzekering te laten betalen. En regel je eigen WA-verzekering goed en neem eventueel nog contact met ze op dat je een paard 'onder je hoede hebt' zodat die ook binnen JOUW WA valt als je met het paard op stap bent.

Succes!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 18:33

Thanks! Lachen

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pretty en 37 bezoekers