Welke stal? Please lees dit even, heel veel spoed!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Naar welke stal moet ik gaan?? Toelichting graag!

Stal A
Geen stemmen
Stal B
25 (41%)
Stal C
35 (58%)

Totaal aantal stemmen: 60


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Welke stal? Please lees dit even, heel veel spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 23:32

[VMR] Wat te doen..? (verkopen, bijrijder, andere stal?)

In dit bovenstaande topic heb ik mijn probleem uitgegelegd. Hier nog een keer in het kort. Hoop dat jullie alsjeblieft willen helpen met deze keuze.

OPTIE A
Ik wil graag naar een andere stal, omdat hij hier heel weinig buitenkomt.
Er is belooft dat het misschien over 2 weken beter gaat worden, dan gaan ze de omheining maken en komen ze meer buiten. HEb er weinig vertrouwen in. Ik heb het er wel ontzettend naar mijn zin, is vlak bij een hele leuke ponyclub, tiek is opzich gezond, maar komt dus vrij weinig op de wei. Gemiddled niet meer dan een uur per dag.


OPTIE B

Een stal, vlakbij mijn huidige stal. Daar komen ze ook heel veel buiten, maar net wat minder dan bij stal C. Wel kan ik op de hhuidige ponyclub blijven. Ook staan daar wat meer mensen, en is daar een toilet t(de einig van de drie) Er wordt gevoerd en uitgemest. bak is ook heel redelijk.

OPTIE C

Een stal, aan de andere kant van amersfoort dan mijn huidige stal, paar minuutjes verder fietsen. Hij komt daar elke dag, heel veel op het land, er is een goede bak, die welliswaar veel langer droog blijft dan de die op stal A, maar die langer bevroren blijft. Hij is tegenover een prachtig bos, terwijl ik nu nauwelijks uitrijmogelijkheden heb. Ook staat mijn beste vriendin daar op stal. De staleigenaresse is super aardig. ER is ook een wasplaats met warm en koud water. WEl staan er helaas maar 3 mensen, wat opzich fijn is, niet druk, maar dan mis je toch ene beetje gezelligheid.
Ook moet ik dan naar een ander ponyclub, wat ik heel jammer zou vinden. er wordt gevoerd.


HET PROBLEEM:
Stal A valt eigenlijk af voor mij, na lang dubben, die kost wel vrij weinig, namelijk 137,50.
Stal C wordt ongeveer 172 euro.
STal B kostte ruim, heeel ruim 200 euro. MAar omdat ze mij zien als ee nbetrouwbaar meisje, en mij graag daar op stal hebben, hebben ze met moeite voor mij, als enige daar op stal, willen dalen tot 185!! euro. Dat betekent dus dat ze bijna 30 euro voor mij afhalen. Aan de ene kant denk ik dat C mij het meest trekt, maar de manier waarop het is gegaan, durf ik eigenlijk geen nee meer te zeggen tegen B. Het klink heel kinderachtig, maar toen ze mij opbelden om te vertellen dat er een stal vrij was, waren ze op de hoogte van het feit dat ik het niet heel rijk had, en dat het niet zo super met mij ging, uiteindelijk had ik een behoorlijk emotioneel gesprek met iemand die ik dus in principe nauwelijks kende. Zij wilden mij ontzettend graag helpen en hebben dus een week overlegd, gerekend ed, hoeveel zij omlaag konden gaan zodat dat zij het zelf ook finacieel redde (man is sinds kort werkeloos). Ondertussen kwam ik dus in aanraking met stal C, die mij ook trok, maar toch, nu nog nee zeggen tegen stal B Bloos

Oorspronkelijk was het geld een excuus, wat ik desnoods ook kon gebruiken als ik toch belsoot het niet te doen, maar dat valt toch al weer een beetje af, omdat het maar 15 euro scheelt. Verder weet ik niet welke het beste is voor Tiek. Bij de een (B) komt hij net wat meer buiten, bij stal C heeft hij meer paarden opzich heen, en heeft ie tegenoverzich ook paarden staan, wat dus betekent dat hij constant oogcontact heeft. Aan de ene kant vind ik een groter stal gezelliger, aan de andere kant wil ik heel graag bij mijn vriendin staan. Aan de ene kant vind ik bos geweldig, aan de andere kant vind ik het ook jammer, om de ponyclub op te geven, al helemaal omdat bijna onze hele les weggaat volgend jaar, en mijn instructrice dat ontzettend jammer vind.

Wat moet ik doen?? Ik weet het echt niet meer!! moet morgen om elf uur terugbellen, dan krijg ik offcieel het voorstel (heb dit via de vriendin gehoord). Wat moet ik doen?? Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Tiko op 05-07-03 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:39

Ik zeg stal B.
Volgens jou verhalen een mooie stal en vlakbij de club, waar je dan gewoon kan blijven lessen.
En hij komt buiten en je hebt volledig pension, wat wil je nog meer??

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:45

Lastig... heb je alles al gezegd wat ik vond via msn Knipoog


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:46

Stal B.
Die mensen zijn bereid om je tegemoet te komen. Dat zal niet alleen hiervoor zijn, maar ook in andere dingen rondom het paard.

Oepsie. fout lettertje
Laatst bijgewerkt door Billy op 05-07-03 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:54

Pff, uiteindelijk toch stal C succes met beslissen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:54

C. Omdat je ook al aangaf dat die je persoonlijk het meeste trekt, kies voor jezelf.

Aanbod van B is vreselijk lief, maar ik zou me persoonlijk niet prettig voelen bij het eten van genade-brood. Ik kan Billy's gedachtengang volgen (neem aan dat ze B bedoelt, de stal van de prijsdaling, ipv C), maar er is ook iets voor te zeggen dat jij de eerste zult zijn die iets zult merken van bezuinigingen op die stal en dat ze voor die "bodemprijs" ook niks extra's voor je kunnen doen, al zouden ze het willen. En je hoeft je ook echt niet schuldig te voelen dat ze in plaats van jou een klant krijgen die wel het volle pond betaalt!

Nulla tenaci invia est via

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 00:00

Margreet schreef:
C. Omdat je ook al aangaf dat die je persoonlijk het meeste trekt, kies voor jezelf.

Aanbod van B is vreselijk lief, maar ik zou me persoonlijk niet prettig voelen bij het eten van genade-brood. Ik kan Billy's gedachtengang volgen (neem aan dat ze B bedoelt, de stal van de prijsdaling, ipv C), maar er is ook iets voor te zeggen dat jij de eerste zult zijn die iets zult merken van bezuinigingen op die stal en dat ze voor die "bodemprijs" ook niks extra's voor je kunnen doen, al zouden ze het willen. En je hoeft je ook echt niet schuldig te voelen dat ze in plaats van jou een klant krijgen die wel het volle pond betaalt!



De reden dat ik het zo moeilijk vind, is dat de eerste keer dat ze belden, ik niet zeker wist of ik er heen wilden. Ik wilde er rustig over na denken, dus zij ik in de eerste instantie dat ik het niet kon betalen, het word ook heel moeilijk, dat is echt niet verzonnen oid, maar hierdoor bereide ik ze al voor op een evt. nee. Toen hebben zij mij echter in het telefoon gesprek al duidelijk gemaakt dat ze er zouden proberen iets voor mij te verzinnen, dat ik niet moest piekeren, dat 'we' er heus wel uit kwamen, ik had toen moeten zeggen dat ik ook nog bij evt. andere stallen ging kijken, en dat ik buiten het geld om, ook nog niet zeker wist of ik het wilde doen. Ik heb dat toen niet duidelijk gemaakt. Nu hebben zij een week zitten dubben, en het klinkt aso, maar ze willen me wel graag hebben, dus tja...ik vind het een beetje onredelijk om nu te zeggen dati k belsuit het niet te doen, dat had ik eerder moeten zeggen. Er staan ook maar 2 andere mensen in pension (en hun eigen fokmerrie).

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 00:08

Ik denk eerlijk gezegd ook c. omdat het voor jezelf en pony uiteindelijk beter is, meer afleiding enzo. Je zult het waarschijnlijk op den duur niet zo erg gaan vinden dat daar maar zo weinig mensen zijn.
Tuurlijk zijn die mensen heel erg aardig, en dan zou je het ook uit kunnen leggen dat je het heel moeilijk vond om een beslissing te maken.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 03:12

nog steeds een vette C!! Pension B is mij wat te emotioneel begaan met alles.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 06:56

C.
Wel B bellen en bedanken voor de moeite en aandacht die ze voor je hadden.
Uit fatsoen en ook omdat je niet weet wat de toekomst je nog brengt... Knipoog

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:17

Als stal C jou het meeste aanspreekt, zou ik daar gewoon naartoe gaan. Bel dan wel stal B even terug om ze te bedanken voor de moeite.
Maar niet alleen maar naar B toegaan omdat je je verplicht voelt.
Wat betreft je ponyclub zul je ea moeten afwegen. Misschien wil je instructrice wel aan huis komen lesgeven?

* To Belg, or not to Belg *

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 10:48

als ik naar C ga, kan ik WEL op de ponyclub blijven....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:23

Volgens mij heb je B en C een beetje door elkaar heen gebruikt Verward
Maar goed, als je echt niet bij A wil blijven, (wat ik persoonlijk wel zou doen, hoewel ik C (bij Anton dus) nog niet gezien heb), zou ik toch voor C gaa. Wat mensen hier en op stal A ook al tegen je hebben gezegd, moet je nu even niet aan denken of het wel eerlijk tegenover die mensen is, is het overigens wel, maar aan wat voor jou en Tiek goed is. Ik zou dus zo (of heb je al gebeld?) bellen naar stal B dat je het niet doet. En dan kan je er daarna nog eens rustig over nadenken of je voor A of C gaat.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:59

Tiko schreef:
als ik naar C ga, kan ik WEL op de ponyclub blijven....


bedoel jij niet B, want C zit toch in Leusden??

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:02

Stal C is in leusden Stal B is Anton Met C bedoelt ze Anton hierboven dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:06

Ik zou voor C kiezen. Je paard heeft het daar super, je kunt lekker buitenrijden, en het is er rustig. Bovendien hebben ze er wat voor je over want je mag 30 Euro minder betalen.

Ik zou B wel hartelijk bedanken voor het meedenken.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:31

Ik zou ook voor C kiezen.
Jij vind het maar rustig daar, maar ik denk dat dat juist ook fijn is! Tiek heeft er iig paarden om zich heen. Ik zou echt voor C kiezen, je beste vriendin staat daar toch ook? Dubbel zo gezellig dan Pling

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 12:44

*Ik dacht ook al dat je de letters door lkeaar aan het halen was Verward*

Maar goed, ik zou dus voor stal... euhm... B dus gaan Lachen Het scheelt zo ontzettend wanneer je zeker weet dat er uitgemest, gevoerd etc wordt. Ik had er in het begin ook veel moeite mee toen ik Kado naar een volpension deed, maar na een tijdje scheelt het gewoon ontzettend! En je kunt op de ponyclub blijven, en dat vind jij ook ontzettend belangrijk. En je krijgt daar ook snel genoeg weer gezelligheid hoor Lachen En Tiek zal ook snel genoeg wennen.

*Maar als het goed is, heb je nu al gebeld.... *spanning*

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:20

*Tequila* schreef:
Maar goed, ik zou dus voor stal... euhm... B dus gaan Lachen Het scheelt zo ontzettend wanneer je zeker weet dat er uitgemest, gevoerd etc wordt. Ik had er in het begin ook veel moeite mee toen ik Kado naar een volpension deed, maar na een tijdje scheelt het gewoon ontzettend! En je kunt op de ponyclub blijven, en dat vind jij ook ontzettend belangrijk. En je krijgt daar ook snel genoeg weer gezelligheid hoor Lachen En Tiek zal ook snel genoeg wennen.


de stal met de ponyclub zou ik dus ook doen, alles bij elkaar wordt t hier veel makkelijker voor myrthe en Tiko zal t hier vast wel naar zn zin krijgen en hij kan naar buiten, misschien dan wel iets minder dan bij de andere, maar wel genoeg Lachen Dan toch maar het aanbod afslaan....

*en volgende keer wat duidelijker zijn met de letters Knipoog*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:08

Ik zou stal C nemen.
Hij is wel duurder als stal B, en je moet verder fietsen en zelfs van ponyclub wisselen. Maar ik denk dat Tiko en jij daar een veel betere service krijgen. Je beste vriendin staat er ook, dus dat kan altijd gezellig worden. Als die mensen je zo vertrouwen en aardig voor je zijn, dan lijkt stal C me het beste

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 14:15

en? Wat is het nu geworden????? Ik was te laat om nog te reageren, maar ben wel nieuwsgierig. Wat een bedragen trouwens voor de stalling van B en C!

Ik betaal van mei t/m oktober 100 euro p/m (dan staan ze 24/7 buiten, maar ze mogen ook op stal als ik dat zou willen). s'Winters betaal ik dat ook, maar dan kost het me per maand (ruim gerekend) zo'n 70 euro extra aan hooi en stro. Overdag staat ze dan lekker buiten, wel zelf uitmesten en hooi/krachtvoer neerzetten voor 's avonds. 's Ochtends wordt ze dan door de boer gevoerd.

Kies anders optie D, kom bij ons! Haha!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 22:25

Als dat zou kunnen.. *LOL*

Nee....ik heb gekozen. Ik ga naar Leusden. En waarom, omdat ik te laf ben om nee te zeggen. Ik twijfel er niet aan of Tiko het daar goed gaat, ik twijfel er ook niet aan of ik het daar naar mijn zin ga krijgen. Wel denk ik dat ik het wellicht NOG leuker en beter had gevonden bij de stal C.

Maar ze belden, en noemde het bedrag (wat ik dus stiekem al wist), en vroeg wat ik daarvan dacht. Ik zei dat het iig een stuk haalbaarder klonk.

Ik wist zelf nog steeds niet wat ik eigenlijk wilde, maar om tijd te rekken, vroeg ik iets over de ponyclub daar in de buurt. Dat klonk positief, dat liet ik ook merken, en vervolgens vroeg ze wanneer ik kwam. oliebol.

Ik dus: Uhm..nouja...op korte termijn.

Nu ga ik waarschijnlijk woensdag over.

Bedankt voor het meedenken...en ja...ik ben een emotionele kip Tong uitsteken

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:51

ik denk dat ik zelf voor stal C gekozen had.
heel aardig van die mensen dat ze zo meedenken/helpen, maar ze dringen het wel een beetje op. ja durft nou geen nee meer te zeggen.

en vooral omdat stal C bij een bos is en bij je beste vriendin en ook nog eens goedkoper...

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 23:58

wat heb je gekozen?

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 00:07

zoals ik het lees heeft ze stal B gekozen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Duran123, fro, Hannanasjuh, Lynn_Nikita, MarjanB, TheNovelist en 110 bezoekers